Gå til innhold

Halvtimes kjøring til jobb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har egentlig veldig lyst til å bytte jobb, men finner alltids mange motargumenter også. Nå bor jeg tett ved jobb, 13 min å gå. Utlyst en stilling jeg kunne søkt på, 30 min kjøring (med bil). Kjøring på landevei, på alt slags føre... Hadde dere tenkt "håpløst", kan ikke gjøre det, eller motsatt?

Anonymkode: c376c...b20

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Har egentlig veldig lyst til å bytte jobb, men finner alltids mange motargumenter også. Nå bor jeg tett ved jobb, 13 min å gå. Utlyst en stilling jeg kunne søkt på, 30 min kjøring (med bil). Kjøring på landevei, på alt slags føre... Hadde dere tenkt "håpløst", kan ikke gjøre det, eller motsatt?

Anonymkode: c376c...b20

Jeg har 30 min kjøring. Det er jo ingenting...

Anonymkode: d9ae2...51a

Skrevet

30 min er ikke noe. Jeg har ei mil til jobb, men fordi det er gjennom by osv tar det minst 25 minutter med mindre jeg drar innmari tidlig. Mannen har halvannen time til jobb, uten mulighet for å kjøre kollektivt. 

Anonymkode: 0f854...e47

Skrevet

30min til en time er helt vanlig her jeg bor. Jeg er heldig, for jeg bruker kun 15-20 min til jobb

Anonymkode: 00b3e...ff4

Skrevet

Det er nok mange ting som må tas med, ikke bare reiseveg.

Jeg har 10 min å kjøre til jobb, sykler når jeg kan og da bruker jeg fort 20-25 min til fordi det er oppover "hele" veien. Men triller mesteparten av veien hjem igjen.

Jeg ønsker ikke å jobbe noe lenger vekk, men jeg trives veldig godt i jobben min. Hadde jeg mistrivdes og hatt flere gode grunner til å bytte, så hadde ikke 30 min i bil skremt meg.

Anonymkode: c925c...51d

Skrevet

Jeg har 45 min reisevei hver vei til jobb. Funker helt fint. 

Anonymkode: 99a2c...d76

Skrevet

Det er helt innafor👍🏻 Tenk, en time hver eneste dag med alenetid🤩

Skrevet

Nå som ungene er store og går hjem fra skolen selv så er det ingenting. Men med tidsklemma er 1 time reise hver dag ikke mulig. 

Anonymkode: 83bbc...c16

Skrevet

Jeg hadde 40 min til jobb, byttet til en ny jobb nå med bare 15-20 min, men  mistrives i jobben, så nå skal jeg tilbake til min gamle jobb med 40 min reisevei, det betyr faktisk ingenting med kort reisevei merker jeg, for min del da.

Anonymkode: fdeab...eda

Skrevet

En halvtime er ingenting. Det er ca 3 mil, og det er det naboen min sykler til og fra jobb hver dag, på landevei. Det er i mitt syn heller luksus å ha en halvtime i fred og ro hver dag, til og fra jobb. Vinterføre kan være leit noen steder i Norge, så jeg ser det minuset. Pluss er at du blir en bedre sjåfør. 

Skrevet

Hvis det er reelt 30 min kjøring og ikke 30 min kjøring når ingen andre er ute og kjører, er 30 min ingenting. Jeg er veldig fornøyd med kun 30 min til jobb og jeg bor og jobber sentralt. Men hvis dere må kjøpe ny bil fordi du skal kjøre til jobb hver dag, må dere vurdere det økonomiske i det i tillegg. 

Anonymkode: 6fc67...acd

Skrevet

Vi har rundt 45 minutter hver vei, ikke noe problem.
Leverer på SFO rundt kl 07:00, er på jobb rundt kl 08:00 (bruker ca 15 min på leveringen.
Drar fra jobb ca 15:30 og er på SFO rundt kl 16:15.

Anonymkode: f35c7...a67

Skrevet

Må nok i vinterhalvåret, og ev. også i turistsesongen på sommer, legge inn ekstra tid mtp. føreforhold, trege bobiler m.m.

Jeg setter pris på kort vei og gang-/sykkelavstand, så jeg hadde ikke orket å bruke minimum en time i bil daglig, istedenfor å få gratis trim og frisk luft til/fra jobb.

Men det er jo bare du som kan vurdere jobbene opp mot hverandre og ikke minst hvordan resten av livet ditt er og hva som passer deg og ditt liv best.

Ser den over meg sier at det ikke er noe problem med 45 minutter hver vei. Personlig ville jeg syntes det å ha ungene over ni timer i sfo/skole daglig er for lenge, men om slikt fungerer kommer nok an på individuelle forskjeller hos foreldre og barn og totalsituasjonen i familien.

Anonymkode: a302f...4e5

Skrevet

Jeg hadde 25 minutter reel kjøretid utenom rushen, var ok egentlig, men da måtte jeg dra grytidlig hjemmefra og ikke alltid at det passet med logistikken hjemme eller arbeidstid på jobb. Havnet jeg i rush ble tiden i bil betraktelig lengre, opp til 1,5 time ved det værste. Byttet jobb og har nå 10 min kjøretid uansett når jeg drar hjemmefra, og gull verdt i min situasjon ☺️

Anonymkode: b8d7a...7e6

Skrevet

Jeg har 25 min til jobb. Aldri rush, men innimellom en treg turist eller bobil. Bruker alltid under 30 min uansett.

Synes det er deilig med bilturen. Kobler meg mentalt «på» jobb på vei til, og kobler av på vei hjem. 

Anonymkode: 23803...ceb

Skrevet

Ulike svar - akkurat som inne i mitt hode😂Har store barn, så helt greit i fht det, ingen levering/henting. Trenger ikke den alenetid - den synes jeg at jeg har ellers der jeg er i livet nå. Litt tid til å tenke på heldigvis!

Anonymkode: cfed3...331

Skrevet

Har 35 min reisevei. Virkelig ikke noe problem. Velger tog i stedet for bil, billigere og slipper rush.

Tenker at om jobben du vil søke på er noe du virkelig vil så er ikke 30 min reisevei så ille. Hadde tenkt annerledes om det var en time, for det har jeg hatt før (samme yrke jeg har nå), og dagene ble så lange. Ikke kunne jeg ta tog da heller, og reell reisetid ble ofte nærmere 1.5 time hver vei.

Anonymkode: e5c7d...aef

Skrevet

Heller 30 minutter til drømmejobben enn 13 minutter til noe middelmådig.

Skrevet

Det har vært hverdagen min i mange år. Nå bor jeg i gåavstand til jobb, helt ærlig teller det en god del for meg å kutte utgiften bil, som kun er til besvær i min verden. 

Men det er uproblematisk hvis jobben er verdt det altså. 

Anonymkode: 8bd9f...502

Skrevet

For meg tar t-banen 35 minutter, og så kommer gåturen til og fra banen i tillegg. Så reisetiden blir ca 50 minutter hver vei. Det går helt greit for min del.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...