Anonym bruker Skrevet 23. september 2022 #1 Del Skrevet 23. september 2022 Medelever himler med øynene og flirer når min sønn spør lærer om noe. Medelev plukket opp et ark fra pulten til min sønn og leste fra det med rar stemme foran hele klassen. Sønnen min skriver mye feil, har dysleksi. Elever sprer rykter om at sønnen min har ‘rasert’ huset til en mindre gutt (dette stemmer ikke, vi har snakket med foreldre til gutten). Eldre elever (fådelt klasse, eldre gutter i samme klasse) ler og gjør narr hvis sønnen vår sier noe feil eller bidrar i klassesamtalen. Eksempler på ting som har skjedd de siste to ukene. Sønnen min sier at ett eller annet skjer hver dag eller annenhver dag. Han sier han lever med det fordi det er en liten skole og alternativet er å flytte til en stor skole, noe han er redd for. Han virker også ikke helt klar over at slik skal man ikke ha det. Men hvordan påvirker dette selvfølelsen hans? Rektor og kontaktlærer vil ikke forholde seg til det som skjer. Glatter over, sier at siden sønnen vår tidligere var utagerende så har klassen opplevd ‘slitasje’ (noe vi tolker som ‘han var plagsom før, så vi forstår hvorfor de tar igjen nå’). Elevene som plager ham er ett og to år eldre enn vår sønn. Kontaktlærer reagerer heller ikke på hendelser, tok for eksempel ikke grep da medelev gjorde narr av skrivinga til min sønn. Rektor sier at klassemiljøet er bra. Men hjelp meg, dere - hva ER dette? Er det vanlig oppførsel i skoler rundt omkring? Noe min sønn må leve med, siden han har lav status i klassen? Er det mobbing? Skal vi kreve 9A-sak? Hjertet mitt blør for min sønn som kun vil ha venner og ha trivelige skoledager, men har kommet skeivt ut med denne gruppa for mange år siden… Anonymkode: d077e...2b2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144434103-blir-min-gutt-mobbet-skolen-bagatelliserer%E2%80%A6/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. september 2022 #2 Del Skrevet 23. september 2022 Dette synes jeg er så alvorlig at ja, du bør klage det inn som en 9a-sak. Jeg ville sendt brevet/klagen både til rektor, klasseforstander, skoleansvarlig i kommunen og Statsforvalteren - fordi både klasseforstander og rektor over lang tid har bagatellisert mobbing, ikke setter grenser og skylder på gutten din. Jeg ville etterspurt eksterne til å komme inn for å veilede skolen, siden de hittil heller har valgt å skylde på det gutten din har gjort tidligere enn å ta tak i dagens situasjon. Din gutts tidligere problemadferd kan jo også stamme fra at skolen ikke har tatt godt nok tak i hans lærevansker - da blir det mye frustrasjon, og det synes ikke som om skolen er kompetent til å ta seg av slike utfordringer. Når lærer ikke tar tak i situasjonen når mobbing helt tydelig også skjer i klassesituasjon, da støtter læreren ganske direkte mobbingen, og det gjør det hele langt mer alvorlig enn om det "bare" var andre barn som mobbet. Mobbing med lærers velsignelse, det er så alvorlig at jeg blir forbanna bare av å lese det! Slik fortjener ikke gutten din å ha det! ❤️ Og om de ikke tar ordentlig tak i dette, så ville jeg vurdert å flytte, for dette er svært ødeleggende. Anonymkode: d5e9d...107 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144434103-blir-min-gutt-mobbet-skolen-bagatelliserer%E2%80%A6/#findComment-149842164 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. september 2022 #3 Del Skrevet 23. september 2022 Hvordan håndterte de det da sønnen din utagerte? Anonymkode: e6e28...ba6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144434103-blir-min-gutt-mobbet-skolen-bagatelliserer%E2%80%A6/#findComment-149842165 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. september 2022 #4 Del Skrevet 23. september 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Hvordan håndterte de det da sønnen din utagerte? Anonymkode: e6e28...ba6 De tok ham ut av klassen, hadde eget opplegg med assistent med ham deler av småtrinn. Ingen tiltak på gruppenivå. Disse guttene har vært fiendtlig mot ham siden han var 3 år i barnehagen. Trodde det skulle bli bedre da de ble eldre, og siden vår sønn har gradvis blitt roligere og faktisk er en grei kar. Men det blir verre… Anonymkode: d077e...2b2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144434103-blir-min-gutt-mobbet-skolen-bagatelliserer%E2%80%A6/#findComment-149842172 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NotNaomi Skrevet 23. september 2022 #5 Del Skrevet 23. september 2022 Jeg kan bare si en ting, og det er at jeg stiller meg bak hvert ord i kommentar #2! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144434103-blir-min-gutt-mobbet-skolen-bagatelliserer%E2%80%A6/#findComment-149842177 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. september 2022 #6 Del Skrevet 23. september 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): De tok ham ut av klassen, hadde eget opplegg med assistent med ham deler av småtrinn. Ingen tiltak på gruppenivå. Disse guttene har vært fiendtlig mot ham siden han var 3 år i barnehagen. Trodde det skulle bli bedre da de ble eldre, og siden vår sønn har gradvis blitt roligere og faktisk er en grei kar. Men det blir verre… Anonymkode: d077e...2b2 Kanskje de forsøker å løse det på samme måte nå? Men da har de ikke lov til å fortelle det til deg. Meld det inn Anonymkode: e6e28...ba6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144434103-blir-min-gutt-mobbet-skolen-bagatelliserer%E2%80%A6/#findComment-149842178 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. september 2022 #7 Del Skrevet 23. september 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Dette synes jeg er så alvorlig at ja, du bør klage det inn som en 9a-sak. Jeg ville sendt brevet/klagen både til rektor, klasseforstander, skoleansvarlig i kommunen og Statsforvalteren - fordi både klasseforstander og rektor over lang tid har bagatellisert mobbing, ikke setter grenser og skylder på gutten din. Jeg ville etterspurt eksterne til å komme inn for å veilede skolen, siden de hittil heller har valgt å skylde på det gutten din har gjort tidligere enn å ta tak i dagens situasjon. Din gutts tidligere problemadferd kan jo også stamme fra at skolen ikke har tatt godt nok tak i hans lærevansker - da blir det mye frustrasjon, og det synes ikke som om skolen er kompetent til å ta seg av slike utfordringer. Når lærer ikke tar tak i situasjonen når mobbing helt tydelig også skjer i klassesituasjon, da støtter læreren ganske direkte mobbingen, og det gjør det hele langt mer alvorlig enn om det "bare" var andre barn som mobbet. Mobbing med lærers velsignelse, det er så alvorlig at jeg blir forbanna bare av å lese det! Slik fortjener ikke gutten din å ha det! ❤️ Og om de ikke tar ordentlig tak i dette, så ville jeg vurdert å flytte, for dette er svært ødeleggende. Anonymkode: d5e9d...107 Tusen takk for langt svar. I den situasjonen hadde læreren sagt ‘ikke gå til andres pulter’ og deretter gått for å kopiere noe. Så han sa vel noe, men sønnen min opplevde vel uke dette som særlig støttende. Heller motsatt, at lærer bagatelliserte igjen. Men etter min erfaring og oppvekst, kan jeg ikke huske at noen gjorde så stygge ting som å latterliggjøre tekstene til medelever med dysleksi noen gang i klasserommet åpenlyst foran lærer..? Det hadde ihvertfall blitt rimelig ubehagelig for den som gjorde det… Skal jeg skrive brev, mener du? Og ta med beskrivelser av konkrete situasjoner? Samboer har frem til nå skrevet liste over hendelser (med dato), og tatt opp de mest rystende med rektor. Har også etterspurt 9A, men det blir avfeid. Kan vi kreve? Skriftlig? Jeg er så usikker på om vi oppleves som hysteriske, overdramatiserer, osv. Vet at skolen har lett for å sitte å snakke ned klagende foreldre som oss (kjenner tidligere ansatte der). Anonymkode: d077e...2b2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144434103-blir-min-gutt-mobbet-skolen-bagatelliserer%E2%80%A6/#findComment-149842179 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 23. september 2022 #8 Del Skrevet 23. september 2022 Signerer nr to jeg også👍🏻 Det er en meget uprofesjonell behandling av skolen, høyst kritikkverdig. Du kan ikke stole på at de klarer å ordne opp uten oppfølging fra høyere hold. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144434103-blir-min-gutt-mobbet-skolen-bagatelliserer%E2%80%A6/#findComment-149842180 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 23. september 2022 #9 Del Skrevet 23. september 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Tusen takk for langt svar. I den situasjonen hadde læreren sagt ‘ikke gå til andres pulter’ og deretter gått for å kopiere noe. Så han sa vel noe, men sønnen min opplevde vel uke dette som særlig støttende. Heller motsatt, at lærer bagatelliserte igjen. Men etter min erfaring og oppvekst, kan jeg ikke huske at noen gjorde så stygge ting som å latterliggjøre tekstene til medelever med dysleksi noen gang i klasserommet åpenlyst foran lærer..? Det hadde ihvertfall blitt rimelig ubehagelig for den som gjorde det… Skal jeg skrive brev, mener du? Og ta med beskrivelser av konkrete situasjoner? Samboer har frem til nå skrevet liste over hendelser (med dato), og tatt opp de mest rystende med rektor. Har også etterspurt 9A, men det blir avfeid. Kan vi kreve? Skriftlig? Jeg er så usikker på om vi oppleves som hysteriske, overdramatiserer, osv. Vet at skolen har lett for å sitte å snakke ned klagende foreldre som oss (kjenner tidligere ansatte der). Anonymkode: d077e...2b2 I Agder kan du melde 9a-sak direkte via fylkeskommunens sider. Vil anta at du kan det via de fleste fylker? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144434103-blir-min-gutt-mobbet-skolen-bagatelliserer%E2%80%A6/#findComment-149842181 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. september 2022 #10 Del Skrevet 23. september 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Kanskje de forsøker å løse det på samme måte nå? Men da har de ikke lov til å fortelle det til deg. Meld det inn Anonymkode: e6e28...ba6 Hva mener du? Tar min sønn ut? De gjør ikke det. Han ønsker å være ‘normal’ sier han selv, være i klasserommet. Tror du de jobber i det skjulte, og har så overgripende taushetsplikt at de ikke kan innrømme at sønnen min blir plaget? Jeg vet ikke. Sønnen min føler seg ikke ivaretatt ihvertfall. Men han er bare 10 år gammel, og er så vant til latterliggjøring at han tror livet bare er sånn. Anonymkode: d077e...2b2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144434103-blir-min-gutt-mobbet-skolen-bagatelliserer%E2%80%A6/#findComment-149842182 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. september 2022 #11 Del Skrevet 23. september 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Hva mener du? Tar min sønn ut? De gjør ikke det. Han ønsker å være ‘normal’ sier han selv, være i klasserommet. Tror du de jobber i det skjulte, og har så overgripende taushetsplikt at de ikke kan innrømme at sønnen min blir plaget? Jeg vet ikke. Sønnen min føler seg ikke ivaretatt ihvertfall. Men han er bare 10 år gammel, og er så vant til latterliggjøring at han tror livet bare er sånn. Anonymkode: d077e...2b2 Det var ikke meningen å høres kvass ut her, altså. Jeg bare spør. Kan det være at klassen har såpass store problemer at skolen ikke kan si noe? Jeg vet ikke hvordan dette fungerer. Anonymkode: d077e...2b2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144434103-blir-min-gutt-mobbet-skolen-bagatelliserer%E2%80%A6/#findComment-149842183 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. september 2022 #12 Del Skrevet 23. september 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hva mener du? Tar min sønn ut? De gjør ikke det. Han ønsker å være ‘normal’ sier han selv, være i klasserommet. Tror du de jobber i det skjulte, og har så overgripende taushetsplikt at de ikke kan innrømme at sønnen min blir plaget? Jeg vet ikke. Sønnen min føler seg ikke ivaretatt ihvertfall. Men han er bare 10 år gammel, og er så vant til latterliggjøring at han tror livet bare er sånn. Anonymkode: d077e...2b2 Jobber med de andre uten at dere får vite det mener jeg. Akkurat som st ingen andre fikk vite hvordan de jobbet med ditt barn da det stod på som verst. De har taushetsplikt. Men meld inn Anonymkode: e6e28...ba6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144434103-blir-min-gutt-mobbet-skolen-bagatelliserer%E2%80%A6/#findComment-149842184 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. september 2022 #13 Del Skrevet 23. september 2022 Den perfekte mor, påan igjen skrev (3 minutter siden): I Agder kan du melde 9a-sak direkte via fylkeskommunens sider. Vil anta at du kan det via de fleste fylker? Kanskje? Det er ikke at skolen har nektet, de bare snakker seg unna det og ‘hmmm-jaa-ha vi skal følge med, men klassen har det fint’. Så gir vi oss og håper at ting blir bedre. Det føles som nok nå. Anonymkode: d077e...2b2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144434103-blir-min-gutt-mobbet-skolen-bagatelliserer%E2%80%A6/#findComment-149842185 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. september 2022 #14 Del Skrevet 23. september 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jobber med de andre uten at dere får vite det mener jeg. Akkurat som st ingen andre fikk vite hvordan de jobbet med ditt barn da det stod på som verst. De har taushetsplikt. Men meld inn Anonymkode: e6e28...ba6 Ja, kanskje. Selv om jeg måtte instruere rektor til å snakke med den som spredte de styggeste ryktene. Rektor sa ‘trenger vi det da, tror du ikke det bare blåser over, da?’. Det var første gangen jeg krevde handling, fordi ondskapsfull ryktespredning som ikke blir tatt tak i, blir selvsagt gjentatt. Dette var i forrige uke. Anonymkode: d077e...2b2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144434103-blir-min-gutt-mobbet-skolen-bagatelliserer%E2%80%A6/#findComment-149842186 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. september 2022 #15 Del Skrevet 23. september 2022 Den perfekte mor, påan igjen skrev (12 minutter siden): Signerer nr to jeg også👍🏻 Det er en meget uprofesjonell behandling av skolen, høyst kritikkverdig. Du kan ikke stole på at de klarer å ordne opp uten oppfølging fra høyere hold. Men de rosemaler alt. Lyver, føler jeg. Det kommer de til å gjøre videre opp i systemet også. Jeg er så tedd for å ta kampen. Anonymkode: d077e...2b2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144434103-blir-min-gutt-mobbet-skolen-bagatelliserer%E2%80%A6/#findComment-149842187 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. september 2022 #16 Del Skrevet 23. september 2022 Dersom skolen ikke tar dette på alvor, noe som er helt hinsides etter flere møter og konkrete eksempler med datoer, synes jeg dere skal ta direkte kontakt med statsforvalteren på mandag. Skolen svikter jo sønnen deres. Hilsen sosiallærer. Anonymkode: 19e0b...b33 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144434103-blir-min-gutt-mobbet-skolen-bagatelliserer%E2%80%A6/#findComment-149842188 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. september 2022 #17 Del Skrevet 23. september 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Men de rosemaler alt. Lyver, føler jeg. Det kommer de til å gjøre videre opp i systemet også. Jeg er så tedd for å ta kampen. Anonymkode: d077e...2b2 Det skal du virkelig ikke være. Skolen har en lang dokumentasjonsjobb foran seg når dere klager saken inn til statsforvalteren; dokumentasjon de åpenbart ikke har. De kommer til å bli slaktet. Anonymkode: 19e0b...b33 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144434103-blir-min-gutt-mobbet-skolen-bagatelliserer%E2%80%A6/#findComment-149842192 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. september 2022 #18 Del Skrevet 23. september 2022 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Tusen takk for langt svar. I den situasjonen hadde læreren sagt ‘ikke gå til andres pulter’ og deretter gått for å kopiere noe. Så han sa vel noe, men sønnen min opplevde vel uke dette som særlig støttende. Heller motsatt, at lærer bagatelliserte igjen. Men etter min erfaring og oppvekst, kan jeg ikke huske at noen gjorde så stygge ting som å latterliggjøre tekstene til medelever med dysleksi noen gang i klasserommet åpenlyst foran lærer..? Det hadde ihvertfall blitt rimelig ubehagelig for den som gjorde det… Skal jeg skrive brev, mener du? Og ta med beskrivelser av konkrete situasjoner? Samboer har frem til nå skrevet liste over hendelser (med dato), og tatt opp de mest rystende med rektor. Har også etterspurt 9A, men det blir avfeid. Kan vi kreve? Skriftlig? Jeg er så usikker på om vi oppleves som hysteriske, overdramatiserer, osv. Vet at skolen har lett for å sitte å snakke ned klagende foreldre som oss (kjenner tidligere ansatte der). Anonymkode: d077e...2b2 Alt ekstra du forteller her og i følgende svar gjør at jeg hadde skrevet dette som en klagesak direkte til Statsforvalteren, kun med kopi til skoleledelsen i kommunen, rektor og klasseforstander. Rektor virker direkte inkompetent og har tydelig handlingsvegring - rektor gjør ikke den jobben han har iflg. lovverket. Det gjør heller ikke lærere som bare lar dette få fortsette. Dette er jo en svært alvorlig sak, hvor din gutt er blitt mobbet systematisk av flere siden han var 3 år gammel, og skolen har etter fire år fremdeles ikke gjort noe med det. Veldig bra at din samboer har laget en slik liste over alle hendelsene. Jeg synes han/dere skal renskrive den listen og legge den som vedlegg til klagen. Men husk å også ta med forhistorien til dette, at dette faktisk startet da gutten var 3 år i barnehagen, og nå derfor har levd 7 av sine 10 år med mobbing og at dere krever at skolen får ekstern hjelp fordi de har trenert å gjøre noe med saken i flere år og heller ikke nå viser noen vilje til å rydde opp i klassemiljøet. Du er ikke hysterisk og du overdramatiserer ikke - nesten heller det motsatte! Du skriver at sønnen din ikke vet en annen virkelighet enn å oppleve konstant mobbing. Men jeg tror du og samboer heller ikke har opplevd noen annen virkelighet enn at mobbingen av gutten deres er blitt bagatellisert både av barnehage og skole. Nå er det på tide å slå på stortrommen! Skriv en saklig klage til Statsforvalteren og krev en 9a-sak OG at skolen får ekstern hjelp siden de tydeligvis ikke har kompetanse eller vilje til å rydde opp i dette selv, at de trenger hjelp til å rydde opp i klassemiljøet, veilede lærere/rektor, og få slutt på mobbingen, og slutte å skylde på en gutt som har blitt mobbet i alle år. ❤️ Anonymkode: d5e9d...107 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144434103-blir-min-gutt-mobbet-skolen-bagatelliserer%E2%80%A6/#findComment-149842193 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. september 2022 #19 Del Skrevet 24. september 2022 Hvordan 9a saker skal meldes og behandles er likt for hele landet. Det er ikke sånn at det gjøres på en måte i Oppland og en annen måte i Nordland eller Rogaland eller hvor som helst. (Det er jo normalt å først ta ting, inkludert mobbing / mistrivsel etc opp med kontaktlærer som selvfølgelig skal undersøke og følge opp, og ofte løses problemer på den måten.. Men det er ingen regel som sier at du må ta det via kontaktlærer.) Når det gjelder mobbesaker eller andre alvorlige saker, som kontaktlærer ikke vil eller klarer å løse, må det først meldes til rektor. Så om du f.eks har tatt det opp med kontaktlærer eller andre, og det ikke blir noen bedring, må du melde fra til skolens rektor. Innen en uke etter at du har lagt fram saken for rektor, skal du få et svar tilbake som forteller hvordan skolen ser på dette og hvordan de planlegger å jobbe videre med det. Det er strenge og klare regler for hvordan en 9a-sak skal behandles. Har det gått en uke eller mer og du ikke får tilbakemelding og en plan fra skolen, kan du melde saken direkte videre til Statsforvalteren. Statsforvalteren vil så pålegge skolen å ta grep / lage en plan for hvordan de skal behandle dette. Det er da det blir en Paragraf 9a sak, og den kan ikke skolen velge å ikke forholde seg til. Skolen skal undersøke, evaluere og komme opp med en plan. Anonymkode: be4de...9db Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144434103-blir-min-gutt-mobbet-skolen-bagatelliserer%E2%80%A6/#findComment-149842217 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. september 2022 #20 Del Skrevet 24. september 2022 Har også en sønn som har vært igjennom noen år med lignende. Skolen bagatelliserer, akkurat som hos dere. Det er som å kjempe mot noe umulig der alle ansatte beskytter hverandre. Skolen vil ikke ha en mobbesak og dårlig rykte om seg. Har vært helt kvalm når jeg har gått fra møten på skolen. Trodde ikke at det kunde være sånn på skoler før vi havnet oppe i det selv. Og unger kan være så helv_ slemme mot hverandre😡 Anonymkode: 448e0...999 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144434103-blir-min-gutt-mobbet-skolen-bagatelliserer%E2%80%A6/#findComment-149842235 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. september 2022 #21 Del Skrevet 24. september 2022 Det er ikke lenger et krav om å sende klage først til skolen, selv om det er fortsatt lurt og riktig i de fleste tilfellene. Du kan sende en klage direkte til Statsforvalter og beskrive tidligere kontakt med skolen ang barnets opplevelser på skolen. Personlig ville jeg strekke meg langt for å sende barnet i en annen skole fra 1.klasse når det var gjentagende episoder hvor noen gutter var slemme mot din allerede i bhg…å begynne i en annen skole er ikke en katastrofe, barn blir kjent med hverandre fort Anonymkode: 9b8fc...aab Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144434103-blir-min-gutt-mobbet-skolen-bagatelliserer%E2%80%A6/#findComment-149842243 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. september 2022 #22 Del Skrevet 24. september 2022 Jeg ville byttet skole, men undersøkt andre skoler først. Hvordan har han det på fritiden? Ville fått han med på fritidsaktiviteter hvor han opplever mestring og hvor han treffer barn fra andre skoler. Hvis han får venner fra andre skoler kan det gjøre et skolebytte lettere. Jeg ville som foreldre brukt energi på dette framfor klage på nåværende skole, som jeg dessverre tror sjeldent vil gi like bra resultat. Anonymkode: 0707e...6f1 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144434103-blir-min-gutt-mobbet-skolen-bagatelliserer%E2%80%A6/#findComment-149842252 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. september 2022 #23 Del Skrevet 24. september 2022 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Jeg ville byttet skole, men undersøkt andre skoler først. Hvordan har han det på fritiden? Ville fått han med på fritidsaktiviteter hvor han opplever mestring og hvor han treffer barn fra andre skoler. Hvis han får venner fra andre skoler kan det gjøre et skolebytte lettere. Jeg ville som foreldre brukt energi på dette framfor klage på nåværende skole, som jeg dessverre tror sjeldent vil gi like bra resultat. Anonymkode: 0707e...6f1 Ville gjort det samme. Har et barn som vi satset mye på idretten han liker for å kompensere noen dårlige ‘vibes’ med klassekamerater. Barnet er nå tenåring, og har bestevenner i idrettsklubben, og har det greit med klassekameratene også. Anonymkode: 9b8fc...aab Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144434103-blir-min-gutt-mobbet-skolen-bagatelliserer%E2%80%A6/#findComment-149842263 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. september 2022 #24 Del Skrevet 24. september 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg ville byttet skole, men undersøkt andre skoler først. Hvordan har han det på fritiden? Ville fått han med på fritidsaktiviteter hvor han opplever mestring og hvor han treffer barn fra andre skoler. Hvis han får venner fra andre skoler kan det gjøre et skolebytte lettere. Jeg ville som foreldre brukt energi på dette framfor klage på nåværende skole, som jeg dessverre tror sjeldent vil gi like bra resultat. Anonymkode: 0707e...6f1 Det er stadig en tilbakevendende tanke å bytte skole. Bortsett fra at dette er ei avsides bygd, så han blir utenfor i bygdemiljøet, og skal inn i en stor skole, 30 minutters kjøring herfra. Det er nok bare følelsen av å ta ham ut av det kjente og sende ham bort til noe ukjent som er overveldende for både oss og ham. Han har jo én kompis i klassen her (dessverre ikke en som er tøff eller bryr seg nevneverdig når noen er ekle med vår sønn, men de er ellers gode kompiser). Han driver med idrett (motorisert), en tøff og utfordrende idrett som han mestrer kjempegodt i et flott miljø. Kommer ikke unna den verste mobberen gjennom dette dessverre, da de begge kjører, og må på de samme treningene og mesterskapene i denne regionen. Mannen min er med på alt og passer på. Kunne han bare vært med på skolen også😌 foreldrene i denne bygda er stort sett lite reflekterte rundt dette med skolemiljø. ‘Survival of the fittest’, bare deres eget barn ikke blir mobbet, da skolen har tidligere innrømmet at flere gutter i denne klassen strever med atferd og stygt språkbruk mot hverandre, og mange er usikre på hverandre og tyr til aggresjon som taktikk. Oppi dette har min sønn havnet nederst som hakkekylling for at resten skal føle seg sterke. Stemmer dette, at å klage og be om ekstern hjelp ikke vil føre fram? Hvilken sjangs har da sårbare barn i skolesystemet? Anonymkode: d077e...2b2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144434103-blir-min-gutt-mobbet-skolen-bagatelliserer%E2%80%A6/#findComment-149842300 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leverpostei Skrevet 24. september 2022 #25 Del Skrevet 24. september 2022 Jeg støtter alle rådene du har fått om å gå til statsforvalteren, hvis dere orker. Dere vil helt sikkert få medhold, og skolen vil få refs og kanskje en bot. Det er på sin plass. For gutten sin skyld ville jeg samtidig hoppet i det og byttet. Jeg bor på en plass med flere små fådelte bygdeskoler, og vi ser dessverre ofte saker som likner deres. Hvis ikke ledelsen er villig til å ta tak blir kampen lang og hard, og hver eneste dag gutten deres må leve med dette er en dag for mye. Ta ham ut. Hvis dere angrer er det alltid en mulighet å flytte ham tilbake, han har rett på plass på nærskolen. Det er nå dere har en sjanse til å gi ham økt selvfølelse, trygghet og mestring før ungdomsskolen. Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144434103-blir-min-gutt-mobbet-skolen-bagatelliserer%E2%80%A6/#findComment-149842316 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå