Gjest NotNaomi Skrevet 24. september 2022 #26 Skrevet 24. september 2022 Anonym bruker skrev (41 minutter siden): Altså, godt mulig 90 % reiser på ferie i Norge, men hva definerer å dra på ferie? Vi reiste på ferie i sommer - to ganger til og med. Første ferie varte i en uke. Da dro vi til mine foreldre som bor 1 time unna. Den andre ferien var vi borte i 9 dager. Hos et vennepar som bor 10 minutter unna. Vi var på stranden, spilte kubb, grillet, ungene lagde underholdning, vi hadde skattejakt, spøkelsesvandring, spiste first price saftis osv. Ungene (og vi) har hatt en uforglemmelig sommer I år også 🥰 Anonymkode: c15c1...b74 Du spør om det å dra en time unna og ti minutter unna er å dra på ferie? ( hvorfor dere er ni dager hos noen som er så nærme virker jo interessant ) Nei, det er ikke å dra på ferie. Det er å være på ferie.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2022 #27 Skrevet 24. september 2022 NotNaomi skrev (5 timer siden): Du spør om det å dra en time unna og ti minutter unna er å dra på ferie? ( hvorfor dere er ni dager hos noen som er så nærme virker jo interessant ) Nei, det er ikke å dra på ferie. Det er å være på ferie. Hæ? For å være på ferie må man nesten dra dit 😂 Anonymkode: dcf02...13f
Anonym bruker Skrevet 24. september 2022 #28 Skrevet 24. september 2022 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Veldig kjedelig å ikke kunne reise bort av og til. Det koster såpass mye. Og nå når renten, strøm og matprisene er på vei oppover blir det ikke lettere. Få som svarte på hvor dere har det. Går gjerne litt frem at de fleste har råd til ferie og weekendturer da? Anonymkode: e7129...00d Trenger ikke nødvendigvis koste kjempemye å reise bort noen dager. Trenger ikke bo på hotell i en storby, finnes hytter på mindre steder som ikke koster mye å leie noen dager utenfor sesong. Trenger heller ikke å fly, eller gå ut og spise mange ganger i løpet av turen. Anonymkode: cfc3e...765
Anonym bruker Skrevet 24. september 2022 #29 Skrevet 24. september 2022 NotNaomi skrev (7 timer siden): Du spør om det å dra en time unna og ti minutter unna er å dra på ferie? ( hvorfor dere er ni dager hos noen som er så nærme virker jo interessant ) Nei, det er ikke å dra på ferie. Det er å være på ferie. Fordi vi er gode venner, alle barna våre er gode venner og er på samme alder. VI har feriert sammen siden barna var små. Det har vært tradisjon. Siden familiehytta er under oppussing og eldstemann er alvorlig syk, valgte vi denne løsningen. Verdens beste ferie sier barna. Og spør om vi kan dra på ferie dit neste år også. Det blir liksom hva man gjør det til. Hvor mange kilometer mener du man må reise for at det skal kunne kalles ferie? Anonymkode: c15c1...b74
Anonym bruker Skrevet 24. september 2022 #30 Skrevet 24. september 2022 Dersom man skulle reise vekk en helg går det vel lett mellom 2-4 tusen. Overnatting får man gjerne ikke under 1000 kr natten. Så er det mat, underhold osv. Pleier dere å reise på helgeturer? Anonymkode: e7129...00d
Gjest NotNaomi Skrevet 24. september 2022 #31 Skrevet 24. september 2022 (endret) Anonym bruker skrev (9 timer siden): Fordi vi er gode venner, alle barna våre er gode venner og er på samme alder. VI har feriert sammen siden barna var små. Det har vært tradisjon. Siden familiehytta er under oppussing og eldstemann er alvorlig syk, valgte vi denne løsningen. Verdens beste ferie sier barna. Og spør om vi kan dra på ferie dit neste år også. Det blir liksom hva man gjør det til. Hvor mange kilometer mener du man må reise for at det skal kunne kalles ferie? Anonymkode: c15c1...b74 Det bør i hvertfall være lengre en gangavstand hjemmefra. Å reise handler nok om lengre enn en times biltur også. Endret 24. september 2022 av NotNaomi
Anonym bruker Skrevet 24. september 2022 #32 Skrevet 24. september 2022 NotNaomi skrev (5 minutter siden): Det bør i hvertfall være lengre en gangavstand hjemmefra. Å reise handler nok om lengre enn en times biltur også. Hvorfor? Anonymkode: 7d613...1c2
Gjest NotNaomi Skrevet 24. september 2022 #33 Skrevet 24. september 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor? Anonymkode: 7d613...1c2 Å reise bort betyr bare litt lengre avstander. Du sier vel ikke at du skal ut å reise i morgen, og så svare til nabobyen 3 mil unna, om noen spør?
Anonym bruker Skrevet 24. september 2022 #34 Skrevet 24. september 2022 NotNaomi skrev (Akkurat nå): Å reise bort betyr bare litt lengre avstander. Du sier vel ikke at du skal ut å reise i morgen, og så svare til nabobyen 3 mil unna, om noen spør? Hvis jeg skal på ferie dit, så sier jeg selvfølgelig at jeg skal reise på ferie i morgen. Anonymkode: 7d613...1c2
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 24. september 2022 #35 Skrevet 24. september 2022 NotNaomi skrev (13 minutter siden): Å reise bort betyr bare litt lengre avstander. Du sier vel ikke at du skal ut å reise i morgen, og så svare til nabobyen 3 mil unna, om noen spør? Når ferie betyr å gjøre noe annet enn det man vanligvis gjør så kan da reise være å dra til et annet sted enn der man bor? Det finnes da ingen definisjon på hvor lang en reise må være?
Gjest NotNaomi Skrevet 24. september 2022 #36 Skrevet 24. september 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (17 minutter siden): Når ferie betyr å gjøre noe annet enn det man vanligvis gjør så kan da reise være å dra til et annet sted enn der man bor? Det finnes da ingen definisjon på hvor lang en reise må være? Nei det vet jeg ikke. Jeg sier heller ikke at en ferie er dårligere enn en annen. Jeg sa bare at 90 % reiser på ferie hvert år, og da menes ikke ti minutter borti gata eller en time unna. Du sier vel heller ikke at du skal ut å reise om du skal kjøre en time til et annet sted?
Anonym bruker Skrevet 24. september 2022 #37 Skrevet 24. september 2022 NotNaomi skrev (8 minutter siden): Nei det vet jeg ikke. Jeg sier heller ikke at en ferie er dårligere enn en annen. Jeg sa bare at 90 % reiser på ferie hvert år, og da menes ikke ti minutter borti gata eller en time unna. Du sier vel heller ikke at du skal ut å reise om du skal kjøre en time til et annet sted? Du er opptatt av å definere hva som kalles å reise bort da. Enig med hun over, enten er du hjemme eller så er du borte. Hvor langt unna har da lite å si 🤷🏼♀️ Anonymkode: 13adc...9dd
Anonym bruker Skrevet 24. september 2022 #38 Skrevet 24. september 2022 Ja det er kjipt. Kjipt å ha en rygg som ikke tillater at man sitter mer enn 30 min i et flysete uten å ha store smerter flere dager etterpå. Kjipt å ha en migrene som gjøre at man må ha en stren diett for å ikke måtte ligge i et mørkt kaldt rom 16 timer i døgnet som gjør at det å reise bort til uvandt mat ikke er mulig. Kjipt å ikke kunne dra på en langweekend, etter ferier i utlandet uten å risikere å måtte tilbringe hele turen i sengen i smerter. Anonymkode: fb196...752
Anonym bruker Skrevet 24. september 2022 #39 Skrevet 24. september 2022 NotNaomi skrev (32 minutter siden): Du sier vel heller ikke at du skal ut å reise om du skal kjøre en time til et annet sted? Hvorfor skulle man ikke si det, hvis man skal reise dit på ferie eller weekendtur? Du har noen veldig merkelige firkantede bokser som du mener skal gjelde for alle. Anonymkode: 7d613...1c2
Gjest NotNaomi Skrevet 24. september 2022 #40 Skrevet 24. september 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor skulle man ikke si det, hvis man skal reise dit på ferie eller weekendtur? Du har noen veldig merkelige firkantede bokser som du mener skal gjelde for alle. Anonymkode: 7d613...1c2 Sikkert.. 🙂
Anonym bruker Skrevet 24. september 2022 #41 Skrevet 24. september 2022 NotNaomi skrev (1 time siden): Det bør i hvertfall være lengre en gangavstand hjemmefra. Å reise handler nok om lengre enn en times biltur også. Hytta vår ligger 4 mil unna og vi er der på under en time. Er vi ikke på ferie da? Anonymkode: dcf02...13f
Gjest NotNaomi Skrevet 24. september 2022 #42 Skrevet 24. september 2022 (endret) Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Hytta vår ligger 4 mil unna og vi er der på under en time. Er vi ikke på ferie da? Anonymkode: dcf02...13f Jeg skjønner ikke hvorfor det skal bety så mye hva jeg mener? Kan du ikke bare si at du skal ut å reise da,og akseptere at jeg ikke ville sagt det? Ferdig med det liksom. Endret 24. september 2022 av NotNaomi
Anonym bruker Skrevet 24. september 2022 #43 Skrevet 24. september 2022 NotNaomi skrev (3 minutter siden): Jeg skjønner ikke hvorfor det skal bety så mye hva jeg mener? Kan du ikke bare si at du skal ut å reise da,og akseptere at jeg ikke ville sagt det? Ferdig med det liksom. Grunnen til at det reageres er at når du sier til noen som sier de har reist til nabobyen på ferie at dette ikke kan kalles en ferie så sier du på samme tid at de ikke kan kalle det de har gjort en ferie. Det er nedlatende Anonymkode: 534b5...56e
Anonym bruker Skrevet 24. september 2022 #44 Skrevet 24. september 2022 NotNaomi skrev (7 minutter siden): Jeg skjønner ikke hvorfor det skal bety så mye hva jeg mener? Kan du ikke bare si at du skal ut å reise da,og akseptere at jeg ikke ville sagt det? Ferdig med det liksom. Du er så fin! Å innrømme at du bommer er helt umulig så du vrir deg unna på fantastisk vis😅For ei tåpe. Anonymkode: dcf02...13f
Anonym bruker Skrevet 24. september 2022 #45 Skrevet 24. september 2022 NotNaomi skrev (11 minutter siden): Jeg skjønner ikke hvorfor det skal bety så mye hva jeg mener? Kan du ikke bare si at du skal ut å reise da,og akseptere at jeg ikke ville sagt det? Ferdig med det liksom. Det betyr ikke så mye hva du mener, det er tross alt du som spør om folk virkelig sier ditt og datt for bare så og så kort kjøring, det er jo du som bryr deg om hva andre mener om det. Du er ikke sann altså Anonymkode: 7d613...1c2
Anonym bruker Skrevet 24. september 2022 #46 Skrevet 24. september 2022 NotNaomi skrev (17 minutter siden): Jeg skjønner ikke hvorfor det skal bety så mye hva jeg mener? Kan du ikke bare si at du skal ut å reise da,og akseptere at jeg ikke ville sagt det? Ferdig med det liksom. Tips til deg, skriv, jeg mener det ikke er å reise på ferie, fremfor Nei, det er ikke å reise på ferie. Kommunikasjon abc. Mening vs påstand. Anonymkode: 13adc...9dd
Anonym bruker Skrevet 24. september 2022 #47 Skrevet 24. september 2022 NotNaomi skrev (22 minutter siden): Jeg skjønner ikke hvorfor det skal bety så mye hva jeg mener? Kan du ikke bare si at du skal ut å reise da,og akseptere at jeg ikke ville sagt det? Ferdig med det liksom. Norsk er jo ikke morsmålet ditt, så mye mulig det er grunnen til at du tar feil her. Du ser jo at ingen andre er enige med deg. Anonymkode: 94907...611
Anonym bruker Skrevet 24. september 2022 #48 Skrevet 24. september 2022 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Dersom man skulle reise vekk en helg går det vel lett mellom 2-4 tusen. Overnatting får man gjerne ikke under 1000 kr natten. Så er det mat, underhold osv. Pleier dere å reise på helgeturer? Anonymkode: e7129...00d Jeg er ikke så ofte på helgeturer. 3-4 ganger i året. Har egentlig veldig dårlig råd. Men har ikle så høy standard heller. En helg i telt i skogen er innafor. Og veldig hyggelig når ret er bra. Det samme med ferier. Jeg har faktisk aldri betalt over 500 for ei natt noe sted Anonymkode: 15239...c8b
Anonym bruker Skrevet 24. september 2022 #49 Skrevet 24. september 2022 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Jeg er ikke så ofte på helgeturer. 3-4 ganger i året. Har egentlig veldig dårlig råd. Men har ikle så høy standard heller. En helg i telt i skogen er innafor. Og veldig hyggelig når ret er bra. Det samme med ferier. Jeg har faktisk aldri betalt over 500 for ei natt noe sted Anonymkode: 15239...c8b Helgetur 3-4 ganger i året er da mye. Anonymkode: 2ed21...694
Anonym bruker Skrevet 24. september 2022 #50 Skrevet 24. september 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Helgetur 3-4 ganger i året er da mye. Anonymkode: 2ed21...694 Jeg er vel den av de jeg kjenner som reiser bort minst, så nei. Og minst to av dem er i telt i skogen. Det trenger ikke bli så dyrt om man senker kravene Anonymkode: 15239...c8b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå