Gå til innhold

Greit å gi karakter på coopertest?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Det har jeg store problemer med å tro på. Er det en ufaglært som har uttalt seg? Det er vanskelig å se for seg en skole som har sovet i maaaange år. 

Anonymkode: 9f8e9...353

Nei, det er det ikke. Ikke ufaglært og ikke en utdatert skole. 

Anonymkode: d355e...de1

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det må det jo være, når de hevder noe som er totalt feil. 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Her kan du jo lese deg litt opp: https://www.udir.no/laring-og-trivsel/lareplanverket/fagspesifikk-stotte/vurdering-i-kroppsoving/

I gymfaget teller både prestasjon og innsats, men en skal også ta hensyn til elevens forutsetninger. Hvis de får en karakter basert på resultatet av testen er det altså bare ok om det er tatt hensyn til elevens forutsetninger. En 6’er og en 3’er kan altså ha løpt like fort. 

Anonymkode: 2bb4e...595

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

I gymfaget teller både prestasjon og innsats, men en skal også ta hensyn til elevens forutsetninger. Hvis de får en karakter basert på resultatet av testen er det altså bare ok om det er tatt hensyn til elevens forutsetninger. En 6’er og en 3’er kan altså ha løpt like fort. 

Denne testen gir karakter utifra løpt lengde.

Anonymkode: 3b3f7...0b1

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Denne testen gir karakter utifra løpt lengde.

Anonymkode: 3b3f7...0b1

Ja, jeg vet. De som løper fortest kommer lengst, men skal ikke nødvendigvis ha høyest karakter - hvis man absolutt må bruke karakterer. Det er meningsløst i det nye kroppsøvingsfaget. 

På skolen til mine barn hadde de to coopertester (og en del andre styrke- og koordinasjonsrelaterte tester) med 8-10 ukers mellomrom, og et egentreningsprosjekt i perioden mellom. De ble målt på progresjon. Det synes jeg var en fin måte å gjøre det på. Med god innsats i egwntreningsperioden kan man få en god karakter selv om utgangspunktet var «dårlig». 

Anonymkode: 25c39...f62

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...