Gå til innhold

Mammografi og små pupper

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg nærmer meg 50, når får man tilbud om mammografi? Jeg har aldri sjekket brystene, vet ikke helt hvordan? Jeg har også veldig små pupper, lite å undersøke, og hvordan gjør de det da ved mammografi? Er liksom ikke pupp nok til å putte inn i klemme i maskina tenker jeg🤔

Er mammografi veldig vondt?

Anonymkode: f6c24...28c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er vondt. Vet ikke hvordan de gjør det med små pupper... 

Anonymkode: f2e12...1ff

Skrevet

De klemmer små pupper inni der også, selv menn kan ta mammografi så de bare klemmer det de kan klemme også tas bildet litt fra ribbeina og ut liksom.

Det er ikke en behagelig undersøkelse, men det går nå greit likevel.

Jeg har en fetter som måtte ta mammografi, gikk greit det også. Han er litt overvektig så har litt mannepupper, men ikke så mye

Anonymkode: e8e8b...a27

Skrevet

Google og se på bildene, det er mange med små bryster som tar mammografi.

Selv damen på illustrasjonsbildet til NHI har ganske små bryster:

6860-2-mammografi2.jpg

Anonymkode: e8e8b...a27

Skrevet

Du kan be om litt morfin så gjør det ikke vondt.

Anonymkode: 90cf4...7d6

Skrevet

Det går helt fint selv med små pupper. Jeg syns mammografi er et "piece of cake" (og har små pupper).
Null problem.
Litt ubehagelig, bittelitt vondt, men virkelig ikke noen smerte å snakke om, og det er veldig fort overstått. 

Anonymkode: 035cb...e2b

Skrevet
Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Jeg nærmer meg 50, når får man tilbud om mammografi? Jeg har aldri sjekket brystene, vet ikke helt hvordan? Jeg har også veldig små pupper, lite å undersøke, og hvordan gjør de det da ved mammografi? Er liksom ikke pupp nok til å putte inn i klemme i maskina tenker jeg🤔

Er mammografi veldig vondt?

Jeg har ganske små, men det var nok til å såvidt få klemt dem i maskinen. Måtte gjøre det da jeg var 38 år pga en kul. Det var ikke helt godt, men ikke veldig vondt heller. Det kommer sikkert litt an på hvor i syklusen man er, om det er ømt og sånt. På meg sjekket de med ultralyd i tillegg, kanskje de gjør det hvis brystene er for små til mammografi. 

Anonymkode: 4843d...a33

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Du kan be om litt morfin så gjør det ikke vondt.

Morfin?? Man får forhåpentligvis ikke morfin for det der. Fikk ikke det ved keisersnitt engang....

Skrevet
Anonym bruker skrev (55 minutter siden):

Morfin?? Man får forhåpentligvis ikke morfin for det der. Fikk ikke det ved keisersnitt engang....

Morfin er et stoff som gjør at det ikke er smertefullt. Ved keisersnitt kan en få oksykodon, det er et annet stoff som også fjerner smerter men det overføres ikke til barnet.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det går helt fint selv med små pupper. Jeg syns mammografi er et "piece of cake" (og har små pupper).
Null problem.
Litt ubehagelig, bittelitt vondt, men virkelig ikke noen smerte å snakke om, og det er veldig fort overstått. 

Anonymkode: 035cb...e2b

Da er det forskjell på små og store. Jeg har store, og det er veldig vondt. 

Anonymkode: f2e12...1ff

Skrevet

Jeg har små pupper og det gikk helt fint. Litty styrete å få de inn, ikke bare å slenge de ut liksom. Jeg syns heller ikke det gjorde vondt, selv når jeg tok dette pga at jeg hadde vondt i ene brystet. Merkelig og litt ubehgelig, men ikke vondt. Nå var jeg vel forberedt på at det skulle gjøre vondt siden jeg hadde hørt min klage over hvor vondt det var, men nå er hun i helt andre enden av skalaen for størrelsen på brystene enn meg. 

Anonymkode: 6405f...e86

Skrevet

Jeg har små og ganske faste og synes det var veldig ubehagelig, Neste gang skal jeg spørre legen min om jeg kan ta noe i forkant. Har venniner med store som knapt merket noe.

Jeg har ikke spesielt lav smerteterskel, har født uten noen som helst lindring.

Anonymkode: c1b83...14d

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Morfin er et stoff som gjør at det ikke er smertefullt. Ved keisersnitt kan en få oksykodon, det er et annet stoff som også fjerner smerter men det overføres ikke til barnet.

Eh....

Anonymkode: 589eb...8c9

Skrevet

Jeg har tatt mammografi årlig i 16 år (familiehistorikk) - jeg vil si det føles ukomfortabelt, men langt fra vondt. Du føler deg litt most bare 😄 Gruer meg aldri.

Anonymkode: 3eb88...39c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...