Anonym bruker Skrevet 23. september 2022 #1 Skrevet 23. september 2022 Har en gutt på 5 år, blir 6 i desember (1.klasse). Han har vondt når han tisser, og forteller meg at når han skal tisse så tar det en stund før det kommer tiss. Dvs idet han begynner å tisse så kommer ikke tisset ut, men det samler seg opp og du ser at penis fyller seg og ser ut som en "liten ball". Så slipper det, og kommer ut. Noen ganger må han klemme på denne "ballen" fordi fet gjør vondt, og da kommer tisset. Er det vanlig, forbigående? Eller noe som jeg må være obs på? Anonymkode: db33c...129
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 23. september 2022 #2 Skrevet 23. september 2022 Det høres litt ut som for trang forhud. Bestill legetime👍🏻
Anonym bruker Skrevet 23. september 2022 #3 Skrevet 23. september 2022 Jeg er ikke guttemamma, men tenker at dette er noe du skal ta med til legen. Ikke fordi det er farlig, men fordi det er vondt og slik skal det ikke være. Det kan høres ut som det kan være noe som blokkerer. Som sagt tror jeg ikke det er farlig så ikke bli redd, men ta ham med til fastlegen. Anonymkode: bc4e7...450
Anonym bruker Skrevet 23. september 2022 #4 Skrevet 23. september 2022 På beskrivelsen høres det ut som han enten har litt trang forhud eller en liten infeksjon i forhuden. Snakk med legen. Noen ganger holder det med behandling med en salve og at han forsiktig tøyer og strekker forhuden litt, andre ganger må det en liten operasjonen til. Anonymkode: 1186c...7c5
Anonym bruker Skrevet 23. september 2022 #5 Skrevet 23. september 2022 Ok, takk for svar ❤️ Har 3 døtre som er eldre enn han, så dette var nytt😅 Takk for hjelpen, jeg tar det opp med legen ❤️ Anonymkode: db33c...129
Anonym bruker Skrevet 23. september 2022 #6 Skrevet 23. september 2022 Lege trang forhud Anonymkode: dfccf...5ad
Anonym bruker Skrevet 23. september 2022 #7 Skrevet 23. september 2022 Nei, det er ikke vanlig. Det skjer når forhuden er for trang, og det blir bare verre og verre jo eldre han blir for penis vokser jo. En nevø hadde samme problem og måtte kirurgisk rette på det, for det blir etterhvert smertefullt med ereksjon også og det er veldig ugreit for en ung gutt. De skal ikke gå med smerter i penis stakkars. Men det er sjelden det trengs operasjoner da, på nevøen min laget de bare et snitt i forhuden, de omskjærte han ikke. Likevel er det greit å gå til lege for å få dette sjekket, kanskje må han smøres med kortison, de prøvde det først på nevøen min. https://nhi.no/sykdommer/barn/nyrer-urinveier-kjonn/trang-forhud-fimose/ Anonymkode: 54dbb...bd2
Anonym bruker Skrevet 23. september 2022 #8 Skrevet 23. september 2022 Hvis ham trenger en korrigerende operasjon er det bedre nå enn i puberteten... Anonymkode: bae93...585
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå