Anonym bruker Skrevet 22. september 2022 #1 Skrevet 22. september 2022 Er det vanlig at barn kommer til en forelder med "alt" de trenger si/snakke om? Og at de går til samme forelder og forteller ting som de sier at man ikke skal si til den andre forelderen? Barnet er redd den andre forelderen skal bli sint. Alle bor sammen. Er dette vanlig? At de betror seg til den ene slik og vil skjule ting for den andre? Eller er det varsellamper her på forholdet de har til den andre, evt oppførsel til den andre? Anonymkode: 82ae2...d3a
Anonym bruker Skrevet 22. september 2022 #2 Skrevet 22. september 2022 Om barnet går og er redd den ene forelderen blir sint har den forelderen feilet mener jeg. Greit at barn skal ha respekt for foreldrene sine altså, men de skal ikke være redd dem... Anonymkode: f9e11...18a
Anonym bruker Skrevet 22. september 2022 #3 Skrevet 22. september 2022 Mitt barn sier det om pappaen sin, men vi bor ikke sammen da. Jeg vil absolutt anbefale deg å ta det på alvor og prøve å finne ut hvorfor barnet er redd. Er det det at far hever stemmen mye mer enn deg og barnet opplever da far som sint? Har far kjeftet og/eller sendt barnet på rommet i en konflikt eller uheldig hendelse (søle vann, knuse glass)? Hva slags kroppsspråk har far når han grensesetter og hvordan gjør han det? Mitt barn stoler ikke på pappaen sin fordi han aldri har vært emosjonelt tilstede og lytter ikke til det barnet forteller. Han blir sint og grensesetter ved bruk av time-out og kjeft. Barnet vårt er 9 år og vil ikke til pappa mer. Anonymkode: 838c1...3a5
Anonym bruker Skrevet 22. september 2022 #4 Skrevet 22. september 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Mitt barn sier det om pappaen sin, men vi bor ikke sammen da. Jeg vil absolutt anbefale deg å ta det på alvor og prøve å finne ut hvorfor barnet er redd. Er det det at far hever stemmen mye mer enn deg og barnet opplever da far som sint? Har far kjeftet og/eller sendt barnet på rommet i en konflikt eller uheldig hendelse (søle vann, knuse glass)? Hva slags kroppsspråk har far når han grensesetter og hvordan gjør han det? Mitt barn stoler ikke på pappaen sin fordi han aldri har vært emosjonelt tilstede og lytter ikke til det barnet forteller. Han blir sint og grensesetter ved bruk av time-out og kjeft. Barnet vårt er 9 år og vil ikke til pappa mer. Anonymkode: 838c1...3a5 Far er mye sint og oppgitt. Kjefter, sukker og stønner og viser veldig tydelig at han er sur, sint og mest oppgitt. Har liten tålmodighet og kort lunte. Han er heller ikke emosjonelt tilstede, i tillegg til at han jobber turnus og også er mye fysisk vekk. Far ser i grunn sur og sint ut mesteparten av tiden, noe jeg også har tatt opp med ham, men han påstår det er sånn han ser ut. Men han så ikke sur og sint ut hele tiden før... Vi har ikke et bra forhold lenger, det merker også barna, men det har alltid vært meg de kom til før også. Anonymkode: 82ae2...d3a
Anonym bruker Skrevet 22. september 2022 #5 Skrevet 22. september 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Far er mye sint og oppgitt. Kjefter, sukker og stønner og viser veldig tydelig at han er sur, sint og mest oppgitt. Har liten tålmodighet og kort lunte. Han er heller ikke emosjonelt tilstede, i tillegg til at han jobber turnus og også er mye fysisk vekk. Far ser i grunn sur og sint ut mesteparten av tiden, noe jeg også har tatt opp med ham, men han påstår det er sånn han ser ut. Men han så ikke sur og sint ut hele tiden før... Vi har ikke et bra forhold lenger, det merker også barna, men det har alltid vært meg de kom til før også. Anonymkode: 82ae2...d3a Der har du jo svar på spørsmålene dine.. De er utrygge på far og det kommer ikke til å endre seg dersom far ikke endrer seg. Er ikke det en mulighet, har du to valg. Bli der og fortsett livet dere har nå eller gi ungene dine noe bedre ved å gå. Anonymkode: 838c1...3a5
Anonym bruker Skrevet 22. september 2022 #6 Skrevet 22. september 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Der har du jo svar på spørsmålene dine.. De er utrygge på far og det kommer ikke til å endre seg dersom far ikke endrer seg. Er ikke det en mulighet, har du to valg. Bli der og fortsett livet dere har nå eller gi ungene dine noe bedre ved å gå. Anonymkode: 838c1...3a5 Hmm... er jo det jeg er redd for. Men de slipper jo ikke unna ham om vi flytter fra hverandre, da blir de jo alene med ham halvparten av tida. Anonymkode: 82ae2...d3a
Gjest NotNaomi Skrevet 22. september 2022 #7 Skrevet 22. september 2022 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Far er mye sint og oppgitt. Kjefter, sukker og stønner og viser veldig tydelig at han er sur, sint og mest oppgitt. Har liten tålmodighet og kort lunte. Han er heller ikke emosjonelt tilstede, i tillegg til at han jobber turnus og også er mye fysisk vekk. Far ser i grunn sur og sint ut mesteparten av tiden, noe jeg også har tatt opp med ham, men han påstår det er sånn han ser ut. Men han så ikke sur og sint ut hele tiden før... Vi har ikke et bra forhold lenger, det merker også barna, men det har alltid vært meg de kom til før også. Anonymkode: 82ae2...d3a Du svarer på ditt eget spørsmål her...
Anonym bruker Skrevet 23. september 2022 #8 Skrevet 23. september 2022 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Hmm... er jo det jeg er redd for. Men de slipper jo ikke unna ham om vi flytter fra hverandre, da blir de jo alene med ham halvparten av tida. Anonymkode: 82ae2...d3a Hvorfor det? En far som ikke orker, gidder eller makter å ta seg av barna sine kan ikke ha de 50/50. Anonymkode: f9e11...18a
Anonym bruker Skrevet 23. september 2022 #9 Skrevet 23. september 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Hvorfor det? En far som ikke orker, gidder eller makter å ta seg av barna sine kan ikke ha de 50/50. Anonymkode: f9e11...18a Han tar seg jo av dem, men litt annen stil enn meg da. Han vil ha dem så mye han kan, begrensningen er turnusen hans. Anonymkode: 82ae2...d3a
Anonym bruker Skrevet 25. september 2022 #10 Skrevet 25. september 2022 On 9/23/2022 at 12:05 AM, Anonym bruker said: Mitt barn sier det om pappaen sin, men vi bor ikke sammen da. Jeg vil absolutt anbefale deg å ta det på alvor og prøve å finne ut hvorfor barnet er redd. Er det det at far hever stemmen mye mer enn deg og barnet opplever da far som sint? Har far kjeftet og/eller sendt barnet på rommet i en konflikt eller uheldig hendelse (søle vann, knuse glass)? Hva slags kroppsspråk har far når han grensesetter og hvordan gjør han det? Mitt barn stoler ikke på pappaen sin fordi han aldri har vært emosjonelt tilstede og lytter ikke til det barnet forteller. Han blir sint og grensesetter ved bruk av time-out og kjeft. Barnet vårt er 9 år og vil ikke til pappa mer. Anonymkode: 838c1...3a5 er du ikke perfekt du heller og barn på 9 bestemmer ikke om det skal til pappa mer eller ikke Anonymkode: e4b48...6e3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå