Anonym bruker Skrevet 22. september 2022 #1 Skrevet 22. september 2022 Jeg skal på jobbintervju og får jeg jobben får jeg en stilling jeg har ønsket i åresvis og både jobbet hardt mot hver dag på jobb og tatt utdannelse til. Jobben jeg har idag trives jeg godt i, men det er ikke stillingen jeg vil bli gammel i. Så nå skal jeg altså på jobbintervju, men jeg har så dårlig samvittighet for min nåværende arbeidsgiver! Det er en ganske liten bedrift, vi er den gruppen vi vil være og min stilling er vanskelig å fylle da det er veldig mye å sette seg inn i og lære. Jeg brukte godt over et år på å bli relativt selvsikker. Er det vanlig å ha dårlig samvittighet? Jeg har sjansen for å få jobben jeg virkelig har jobbet for, men samvittigheten gnager Anonymkode: 50e74...ced
Anonym bruker Skrevet 22. september 2022 #2 Skrevet 22. september 2022 Jeg tror kvinner får oftere dårlig samvittighet enn menn for sånt. Kjør på, gå på intervju, i jobbsammenheng må man tenke på seg selv. Lykke til! Anonymkode: 7b87c...b94
Anonym bruker Skrevet 22. september 2022 #3 Skrevet 22. september 2022 Det er fort gjort å tenke sånn, men prøv å la være. Du skal ikke ha dårlig samvittighet for å søke deg videre til ny jobb, sånn er (arbeids)livet. Og sannsynligvis kommer det etterhvert inn en ny i din gamle stilling som er glad fordi vedkommende ønsket seg den stillingen. Anonymkode: 12368...203
Anonym bruker Skrevet 22. september 2022 #4 Skrevet 22. september 2022 INGEN er uunnværlig i jobben. Selv om det tar tid å bli god i dem stillingen du har, er der helt sikkert andre som kan fylle den. Det er virkelig ingenting å ha dårlig samvittighet for! Anonymkode: 6c204...ccb
Anonym bruker Skrevet 22. september 2022 #5 Skrevet 22. september 2022 Om du har såpass dårlig samvittighet nå FØR intervjuet synes jeg synd på deg den dagen du eventuelt leverer oppsigelse på din nåværende jobb 😬😳 Altså du vet ikke om du får jobben. Og når du drar på intervjuet må du i allefall ha all fokus på det og ikke gammeljobben. Legg disse tankene i en liten skuff i hjernen din som du kan velge å åpne senere 😅 Lykke til med intervju, og så får du ha troen på at de vil få en god erstatter for deg om du slutter. Anonymkode: 3a9ff...4bb
Anonym bruker Skrevet 22. september 2022 #6 Skrevet 22. september 2022 Takk for svarene! Jeg vet at det er tullete å ha dårlig samvittighet 😅 Jeg skal gi alt på jobbintervjuet for jeg vil jo ha den jobben. Og jeg vet jo at de kan klare å finne noen andre hvis jeg slutter Anonymkode: 50e74...ced
Anonym bruker Skrevet 22. september 2022 #7 Skrevet 22. september 2022 Gi alt på intervjuet! Ta det som kommer senere! Du er dyktig og vil utvikle deg, det er det viktigste i ditt liv. Lev livet for deg selv! Det skylder du deg selv. Hilsen en som er i samme båt men som skal si opp nå. Lykke til, du har kunnskap, kraft, og LYST på jobben og alt dette vil komiteen se. GO FOR IT! Anonymkode: 3093f...7e1
Anonym bruker Skrevet 22. september 2022 #8 Skrevet 22. september 2022 Ja, det er helt vanlig, og særlig om man har et godt og samvittighetsfullt forhold til sjef, kollegaer og arbeidsplass. Det betyr at du er en god ansatt Men vi snakket faktisk akkurat om det i forbindelse med at vi har barn som skal velge utdanning, da våre foreldre begynte å jobbe valgte de nærmest for livet. Svigerfar f.eks jobbet på samme sted fra han var 20 til han ble pensjonist. Da vi var "midt i livet" og kanskje byttet jobb var det fremdeles sånn at om du hadde fire forskjellige arbeidsgivere på CV'en var det på grensen til negativt. Da lurte man på hva som var galt med den personen som hadde byttet jobb så mange ganger liksom, kranglefant som kom i konflikt med ledelse og kollegaer eller hva... Nå er jeg 50 år pluss, og ser at med de som vokser opp nå, de som er i 20-30 årene, de bytter jobb jevnt og trutt, og det er bare positivt. De utvikler seg og lærer på hvert nye sted, og det er positivt. Så det er ingen tvil om at ting har endret seg. Ingen sjef i dag forventer å beholde en ansatt i tiår etter tiår, så det du gjør er helt naturlig. Anonymkode: d79ad...133
Anonym bruker Skrevet 23. september 2022 #9 Skrevet 23. september 2022 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Jeg skal på jobbintervju og får jeg jobben får jeg en stilling jeg har ønsket i åresvis og både jobbet hardt mot hver dag på jobb og tatt utdannelse til. Jobben jeg har idag trives jeg godt i, men det er ikke stillingen jeg vil bli gammel i. Så nå skal jeg altså på jobbintervju, men jeg har så dårlig samvittighet for min nåværende arbeidsgiver! Det er en ganske liten bedrift, vi er den gruppen vi vil være og min stilling er vanskelig å fylle da det er veldig mye å sette seg inn i og lære. Jeg brukte godt over et år på å bli relativt selvsikker. Er det vanlig å ha dårlig samvittighet? Jeg har sjansen for å få jobben jeg virkelig har jobbet for, men samvittigheten gnager Anonymkode: 50e74...ced Det er normalt å ha dårlig samvittighet. Det betyr ikke at valget ditt ikke er rett, bare at du er samvittighetsfull og empatisk Anonymkode: 86701...23c
Anonym bruker Skrevet 23. september 2022 #10 Skrevet 23. september 2022 Vanskelig å fylle? Hvordan jobb har du? Må være en ekstremt spesiell jobb. Kvinner må slutte å tro de er uerstattelige på jobb. Det er dere ikke. Du har aldri lovet jobben din evig troskap til døden skiller dere. Anonymkode: dd6d2...394
LillaGorilla♥♥ Skrevet 23. september 2022 #11 Skrevet 23. september 2022 Det er normalt, men det er også tullete og unødvendig. Lykke til på intervju!
Anonym bruker Skrevet 23. september 2022 #12 Skrevet 23. september 2022 Det er tullete, men også helt naturlig. Man er menneske, man har et forhold til de man jobber med, man har en arbeidsmoral. Selvfølgelig får man dårlig samvittighet. Men jobb er jobb. Ditt liv er det livet du har her må du være egoistisk. Og selvfølgelig, det er lett for meg å si som var det for litt siden selv, og har nå veldig dårlig samvittighet for at jeg forlater min arbeidsplass gjennom 14 år om 2 uker... Anonymkode: a574e...273
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå