Gå til innhold

Er smoothie grei frokost til barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ett barn på 10 år som ofte går på skolen uten frokost. Han er ikke glad i mat så tidlig om morgenen men tror jeg kanskje hadde fått i han smoothie som han elsker. Tenkte da eventuelt bruke jordbær,blåbær,banan og havregryn eller egg i. Men er det en grei frokost? 

Anonymkode: a6855...294

Fortsetter under...

Skrevet

Det er fin næring det.

Sønnen min er eldre, men han lager seg smoothie til frokost hver dag.

Han har i eplejuice, frosne bær, en teskje peanøttsmør, litt havregryn og et egg. 

Han trener mye og et opptatt av næring og kosthold, men er som din ikke sulten om morgenen.

Anonymkode: 84537...e71

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det er fin næring det.

Sønnen min er eldre, men han lager seg smoothie til frokost hver dag.

Han har i eplejuice, frosne bær, en teskje peanøttsmør, litt havregryn og et egg. 

Han trener mye og et opptatt av næring og kosthold, men er som din ikke sulten om morgenen.

Anonymkode: 84537...e71

Vi har prøvd med eplejuice oppi men vi syns det ble altfor søtt. Vi bruker heller vann oppi. Å vaniljeyogurt. Peanøttsmør liker han ikke,men havregryn OG ett egg var ikke dumt. Skal bruke det imorgen.

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har ett barn på 10 år som ofte går på skolen uten frokost. Han er ikke glad i mat så tidlig om morgenen men tror jeg kanskje hadde fått i han smoothie som han elsker. Tenkte da eventuelt bruke jordbær,blåbær,banan og havregryn eller egg i. Men er det en grei frokost? 

Å selvsagt vanilje yogurt.

Skrevet

Poenget er jo å få i han næring og bli mett. Man trenger ikke å tygge maten for det..

Annonse

Skrevet

Ja, det synes jeg det er. Lurt å putte i litt mer mettende proteiner som egg. Du kan og ha i andre ting som metter - f.eks cottage cheese, mandler, peanøttsmør, nøtter, litt olje, avokado.

Anonymkode: 76a3b...ee2

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Det er en grei frokost og absolutt mye bedre enn å ikke få i seg frokost. Vi drev med smoothie en periode til datteren vår som hadde veldig redusert matlyst pga medisiner og det finnes mange oppskrifter på sunn og god smoothie. Vi brukte f.eks. litt avokado, olivenolje eller kokosmelk pga undervekt.

Anonymkode: 801be...f8f

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Det er en grei frokost og absolutt mye bedre enn å ikke få i seg frokost. Vi drev med smoothie en periode til datteren vår som hadde veldig redusert matlyst pga medisiner og det finnes mange oppskrifter på sunn og god smoothie. Vi brukte f.eks. litt avokado, olivenolje eller kokosmelk pga undervekt.

Anonymkode: 801be...f8f

Her er det så gale at hvis jeg spiser frokost for tidlig så er jeg kvalm i flere timer etterpå,så har full forståelse for at sønnen min heller ikke klarer frokost om morgenen. Men føles ikke bra å sende han på skolen uten å ha spist noe.

Takk for tips :)

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ja, det synes jeg det er. Lurt å putte i litt mer mettende proteiner som egg. Du kan og ha i andre ting som metter - f.eks cottage cheese, mandler, peanøttsmør, nøtter, litt olje, avokado.

Takk for tips :)

Skrevet

Havregryn? Blir ikke det rare klumper i smoothien? Ellers er det sikkert fint.

Anonymkode: 78053...760

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Havregryn? Blir ikke det rare klumper i smoothien? Ellers er det sikkert fint.

Nei både meg og sønnen min hater klumper så blenderen går til den er klumpefri.

Skrevet

Egg i smoothie 😳😳😳

Anonymkode: 4caf5...778

Annonse

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Egg i smoothie 😳😳😳

Da holder han seg mett lengre

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Da holder han seg mett lengre

Blir litt som å ha makrell i tomat i den piskede kremen på kaker. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Overhodet ikke! Er helt vanlig å ha egg i smoothie.

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Nei, det gjør det ikke.

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Er ganske vanlig å ha egg i smoothie særlig om det er frokost smoothie eller hvis det er til trening/etter trening.

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Hvorfor ikke, krem er godt, makrell er godt, da må det jo være godt sammen 😇

Appelsinjuice med rått egg er en klassisk helsedrikk, så det er ikke så rart at folk bruker det i smoothsmoothie også.

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Jeg lurer veldig på hvordan du kom opp med denne sammenligningen. Du smaker ikke et rått egg i en blanding med flere bærtyper osv. Makrell i tomat som jeg ikke fatter at folk kan spise, det setter både skarp smak og lukt på veldig mye, og spesielt pisket krem. Denne kommentaren var så null relevant at den går i minus. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...