Gå til innhold

Mahsa Amini

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet om det er planlagt demonstrasjoner i Oslo?

Anonymkode: 87614...5f0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I så fall får du sikkert treff hvis du googler!

Anonymkode: d3a6e...e5f

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

I så fall får du sikkert treff hvis du googler!

Finner ingenting, men jeg har sendt e-post til Amnesty. Det er på tide at kvinner i den tryggeste dele av verden står opp for alle menneskerettighetsbruddene som blir begått i Iran. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Finner ingenting, men jeg har sendt e-post til Amnesty. Det er på tide at kvinner i den tryggeste dele av verden står opp for alle menneskerettighetsbruddene som blir begått i Iran. 

Tror vi har nok med resesjon, atomtrusler, rentehevninger, økte matpriser og den slags akkurat nå. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (46 minutter siden):

Tror vi har nok med resesjon, atomtrusler, rentehevninger, økte matpriser og den slags akkurat nå. 

Det er nettopp når land/verden er så ustabil som nå at man bør være ekstra oppmerksom på menneskerettigheter. For det er tider som den vi lever i nå som gir diktatoriske ledere muligheten til å undertrykke befolkningen enda mer, innføre flere lover som innskrenker folks rettigheter og begå lovbrudd mot egen befolkning!

Diktatoriske ledere utnytter alltid slike tider for å flytte grensene for hva som er akseptabelt og ikke, og de utnytter det at vanlige folk har nok med å overleve eller frykte andre ting.

Men vil man akseptere å få rettigheter innskrenket, så er det jo bare å ikke bry seg.

Anonymkode: f7f46...12f

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Men vil man akseptere å få rettigheter innskrenket, så er det jo bare å ikke bry seg.

Hva gjør du da?

Anonymkode: a9880...09a

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Hva gjør du da?

Engasjerer meg på ulike arenaer - istedenfor å innta holdningen til e5f...

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

På hvilke arenaer engasjerer du deg?

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det vil alltid være noen som har nok med å håndtere hverdagen, men det er ikke desto mindre viktig at vi som har overskudd og mulighet engasjerer oss for andre. Demokrati og frihet er dessverre ikke en selvfølgelighet. Bare se på hvordan det var i Iran og Afghanistan på 70-tallet kontra nå. 

Skrevet

Jeg skulle gjerne deltatt i denne demonstrasjoenen om norske muslimer gikk først, kastet og brente hijaber, burka og niqab. 

Anonymkode: 2ec30...4ff

Skrevet

Vet ikke, men jeg vil være med.

Anonymkode: 64ddf...4e3

Skrevet

Det blir en markering foran Stortinget i morgen kl 13, arrangert av eksiliranere og kurdere, men åpent for alle.

Anonymkode: 4e300...284

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Det blir en markering foran Stortinget i morgen kl 13, arrangert av eksiliranere og kurdere, men åpent for alle.

Anonymkode: 4e300...284

Supert! Tusen takk😊

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 21.9.2022 den 15.49):

Du føøøler litt? Setter et tilsynelatende sosialt engasjert banner på fb? Hyler litt i kommentarfeltet? Altså generelt amnestigivende føleri?

Anonymkode: 49d0f...b52

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Du føøøler litt? Setter et tilsynelatende sosialt engasjert banner på fb? Hyler litt i kommentarfeltet? Altså generelt amnestigivende føleri?

Anonymkode: 49d0f...b52

Vet du at det er akkurat dette folkene i Iran ber om nå? At vanlige mennesker som du og jeg skal interagere på sosiale medier, slik at algoritmene presses og informasjon spres. Slik at mer profilerte mennesker med følgeskarer og makt plukker opp hva som skjer. Sosiale medier og internett stenges, og menneskene i Iran er avhengige av at vi sprer informasjon og presser myndigheter slik at verden utenfor får vite at de kjemper og dør i gatene. Barn er blitt drept. Dette må spres. Det siste som virker er å være nedlatende mot folk som bryr seg, uansett hvor lite det er. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...