Gå til innhold

Det er én ulempe ved at ungene blir store!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal man få være bittelitt alene, utenom mens man sover, så må man sitte oppe til etter ungdommene har lagt seg. 

Anonymkode: 160b5...68c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Skal man få være bittelitt alene, utenom mens man sover, så må man sitte oppe til etter ungdommene har lagt seg. 

Det må ikke jeg. Her er de mest på rommet og gamer og snakker med venner, så jeg har masse tid for meg selv jeg. 

Anonymkode: fff1c...da5

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Hvorfor det? Jeg sitter selvfølgelig ikke oppe til etter de har lagt seg. Jeg har oppdratt selvgående ungdommer som ikke trenger å holde mamma i hånden på kveldene.

Anonymkode: b8681...ce5

Skrevet

Jeg syns bare det er superkjekt når de er i en alder hvor vi kan se serier og gjøre andre kjekke ting sammen på kveldene jeg.. 

Så lenge de kommer seg ut på egne ting også - for deres del.. 

Anonymkode: 2f1f5...107

Skrevet

Ja, det er jammen en ulempe at man må være sammen med barna sine😉 hva er det du trenger å gjøre som du ikke kan når tenåringer er oppe?

Du får stå opp om morgenen, de fleste tenåringer liker å sove frempå. 

Anonymkode: 99658...362

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Har de ikke eget rom? 

Anonymkode: 4fb2b...111

Skrevet

Det er vel masse andre ulemper med at de blir store også. Det er jo så trist å ikke ha småbarn lenger!

Anonymkode: d2191...05f

Skrevet

Husker jeg sa «bare de blir større, så blir det lettere», og det har det på noen områder, men med 6 treninger i uken og buss som ikke korresponderer for en, og ikke er mulig å ta for en annen, så er det mer travelt nå enn da de var små

Anonymkode: 04a53...fea

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Hvorfor det? Jeg sitter selvfølgelig ikke oppe til etter de har lagt seg. Jeg har oppdratt selvgående ungdommer som ikke trenger å holde mamma i hånden på kveldene.

Det var det du fikk ut av dette? eller har du bare konstant pms? Det er vel neppe holde i hånden som er greia, men å være våken sist i eget hus og få den absolutte roen på kvelden etter barna har sovnet. 

Anonymkode: d100b...16b

Skrevet
Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Husker jeg sa «bare de blir større, så blir det lettere», og det har det på noen områder, men med 6 treninger i uken og buss som ikke korresponderer for en, og ikke er mulig å ta for en annen, så er det mer travelt nå enn da de var små

Nå har jeg ikke ungdom da men en 11 åring,å skal han på fritidsaktiviter så tar han buss begge veier selv. Så er er det absolutt blitt mye lettere etter han ble større. 

Anonymkode: 0ded0...9c4

Skrevet
Anonym bruker skrev (57 minutter siden):

Det var det du fikk ut av dette? eller har du bare konstant pms? Det er vel neppe holde i hånden som er greia, men å være våken sist i eget hus og få den absolutte roen på kvelden etter barna har sovnet. 

Anonymkode: d100b...16b

Men hvorfor styrer barna rundt i stua og fellesarealer hele kvelden, da? De fleste ungdommer er med venner/på rommet/på fritidsaktivitet. Jeg kjenner ingen tenåringer som sitter i stua sammen med foreldrene. Hvis alle rundt deg må sove for at du skal få den absolutte roen, bør du kanskje flytte og bo helt alene?

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det er vel masse andre ulemper med at de blir store også. Det er jo så trist å ikke ha småbarn lenger!

Anonymkode: d2191...05f

Haha, nei! Det finnes ikke trist, bare ufattelig deilig! Har fire tenåringer nå og synes det er helt nydelig!

HI: Jeg skjønner faktisk ikke hva du mener. Er de ikke en del på rommene sine eller ute med venner da? Jeg har i hvert fall mye tid alene, både hjemme og selvfølgelig ute. Her blir jeg bare glad når ungdommene gidder å henge litt med meg også.

Anonymkode: bf98b...c6b

Skrevet

Det har jeg ikke opplevd. Vi sitter ikke oppå hverandre her i huset, de er på rommene sine eller i kjellerstua for det meste. Er de i stua går jeg gjerne ned om det blir for mye youtube og annet bråk. 

Anonymkode: 67570...fea

Skrevet
18 hours ago, Anonym bruker said:

sånn er det bare, er bare en liten tid av livet, det overlever du

Anonymkode: f3e7c...95a

Skrevet
Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

sånn er det bare, er bare en liten tid av livet, det overlever du

Anonymkode: f3e7c...95a

Det gjør jeg, og fordelene ved at ungene blir store, er mange flere og større enn ulempene. 😀

Skrevet

Det må da være den minste av ulempene synes jeg.

Mine tenåringer må jeg virkelig legge tilrette for at skal gidde å være i samme rom som meg ;)

Anonymkode: 470cf...02d

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Nå har jeg ikke ungdom da men en 11 åring,å skal han på fritidsaktiviter så tar han buss begge veier selv. Så er er det absolutt blitt mye lettere etter han ble større. 

Jeg skriver «buss er ikke mulig for en og korresponderer ikke for den andre, så jeg må kjøre, og det er mye mer nå enn da de var små»

Du svarer «min tar buss, så det er lettere for meg» 

Tusen takk! Nå ble hverdagen min mye lettere, og jeg slipper all kjøringen… og barna i Afrika er nå mette fordi jeg har spist middag! Så enkelt er det

Skrevet

Blir ikke litt lettere engang når de er større! Eldste jobber 4 dager i uka og må hentes for at det skal gå an å legge seg i anstendig tid før skole dagen etter. Heldigvis har hun slutta på aktiviteten sin, for vi endte med å kjøre 40.000 km på ett år pga henne. 

Anonymkode: 8a969...f16

Skrevet

Her er det både to stuer og et gamingrom, et musikkrom, i tillegg til at de alle har gaming-setup på rommene sine. Så selv om vi er oppe ca like lenge, er det kun når vi avtaler å se en episode med alle mot alle eller en serie vi ser sammen, at vi er sammen. Ellers er ungdommene spredt rundt over tre etasjer, spiller musikk eller gamer. 

Anonymkode: a399f...f70

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg skriver «buss er ikke mulig for en og korresponderer ikke for den andre, så jeg må kjøre, og det er mye mer nå enn da de var små»

Du svarer «min tar buss, så det er lettere for meg» 

Tusen takk! Nå ble hverdagen min mye lettere, og jeg slipper all kjøringen… og barna i Afrika er nå mette fordi jeg har spist middag! Så enkelt er det

What?? Det er da ikke min oppgave å gjøre din hverdag lettere! Her inne skriver alle hvordan hverdagen deres er! Å da skriver jeg at her er hverdagen enklere.

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

What?? Det er da ikke min oppgave å gjøre din hverdag lettere! Her inne skriver alle hvordan hverdagen deres er! Å da skriver jeg at her er hverdagen enklere.

Er du fjern?? Du kommenterte jo vedkommendes innlegg med at ditt barn tar buss. Fint for deg, men det var jo ikke mulig for hun du siterte. 

Anonymkode: 8a969...f16

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Du siterte meg. Det betyr at «mitt barn tar buss, så det ER lettere» er svaret på at mine ikke kan ta buss..

Skrevet

Alle aldere har sine fordeler og ulemper. Nå som jeg har store barn i hus blir det ofte sene kvelder på meg, for jeg liker ikke å legge meg før ungene er i hus. Ja, jeg kunne gitt de en tidligere tid å komme hjem på, eller de har igrunn aldri fått noen tid siden vi prates iløpet av kvelden. Samles en gjeng for å brenne bål og spille musikk på jordet kan de gjøre det til langt på natt, men er de på fest så vil jeg gjerne ha de hjem tidligere. Det er også veldig hyggelig å få en gjeng store ungdommer ramlende inn her sent på kvelden for en matbit. Noe som veier opp for at jeg ikke alltid får lagt meg når ejg vil og er litt trøtt i trynet dagen etter. At ungene i hus liker at jeg er der for de og de syns det er ok å ta med venner hjem for nattmat eller om noen har fått i seg litt for mye og trenger litt mer pleie er for meg ett tegn på at jeg har gjort noe riktig.

Alenetid på kvelden har jeg gitt opp, men jeg har fått alenetid på morran istede. Så om jeg mot formodning skulle sove litt lenge en dag så blir jeg nesten grinete, for da får jeg ikke de timene alene med kaffekoppen. De har blitt gull verdt og de er egentlig bedre enn tiden jeg før hadde etter ungene var i seng. 

Anonymkode: 5328a...533

Skrevet

Her er det omvendt. Nå som de er ungdom er de så mye på rommet at jeg knapt ser de enkelte dager.

Anonymkode: c0a86...51e

Skrevet

Og så har du meg som synes den beste tiden på døgnet er på kvelden når alle sitter sammen i stua og ser på en serie eller film. Da sitter jeg gjerne med en unge på hver side av meg i sofaen og nikoser meg og kjenner at jeg er uendelig takknemlig for livet akkurat nå, og gruer meg veldig til de flytter ut og sofaen er tom :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...