Anonym bruker Skrevet 20. september 2022 #1 Skrevet 20. september 2022 Det går i ett, hele dagen og blir bare verre den siste uken. Har ikke vert forkjølet eller noe som kan minne om det siste ukene heller. Veldig aktiv 7 åring, men dette påvirker mer og mer. Tips? får man legetime for sånt?🫢 Anonymkode: 49670...077
Anonym bruker Skrevet 20. september 2022 #2 Skrevet 20. september 2022 Du skal ha legetime til en som harker og har rusk i halsen i september????? Anonymkode: bae2c...486
Anonym bruker Skrevet 20. september 2022 #3 Skrevet 20. september 2022 Nei, det må nok gå over av seg selv. Er mye slik ute og går. Kan vær greit å smøre halsen med noe, å se om det roer seg Anonymkode: c10f6...4e1
Anonym bruker Skrevet 20. september 2022 #4 Skrevet 20. september 2022 Kan være barnet ditt har bjørkerustsopp-allergi: https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/unn-forste-i-verden-til-a-avdekke-arsak-til-allergi-pa-hosten-_-bjorkrustsopp-den-store-synderen-1.15621523 https://unn.no/fag-og-forskning/fastlegenytt/trenger-pasienter-til-forskning-pa-mystisk-hostallergi Jeg begynte i samme alder å kremte og hoste konstant. Det var slitsomt for meg, og det var sikkert verre for omgivelsene. Noen mente det var psykisk, så jeg ble bedt om å ta meg sammen. Noen mente det var tourrettes. Jeg oppdaget etterhvert at jeg ble mye verre når jeg drakk melk eller fikk i meg melkeprodukter, men lege testet meg kun for laktose, som jeg ikke reagerte på, og sa jeg måtte fortsette å drikke melk. Til slutt nektet jeg. Begynte å spise litt mer melkeprodukter igjen som voksen, men slet da med pusten, noe jeg også gjorde i ungdommen mens jeg fremdeles fikk i meg melkeprodukter. Slet så mye etterhvert at jeg ikke kunne drive med kondisjonsidrett i ungdommen og som ung voksen. Legene forsøkte å si at jeg hadde astma, selv om ingen astmamedisiner hadde noen som helst effekt. Først som godt voksen fikk jeg påvist melkeallergi - og symptomene hos meg er først og fremst at jeg får mye slim i halsen, og etterhvert egentlig bare forstoppelse. Og holder jeg meg unna melkeprodukter har jeg ikke slik, hoste, harking, ingen forstoppelse, og heller ingen problemer med kondisjonstrening. Så jeg går mot det de andre sier - få sjekket barnet ditt hos lege, HI! Det med bjørkerustsoppallergi er lite kjent foreløpig, men klassisk for de som får det er at de reagerer på sensommer/høst, når det ikke er pollen i luften lenger. Men som sagt kan også melkeallergi gi samme symptomer hos barn, man trenger ikke ha store eller merkbare symptomer fra mage-/tarmsystemet, slik mange tror. Anonymkode: 36e4a...057
Anonym bruker Skrevet 20. september 2022 #5 Skrevet 20. september 2022 Astma? Anonymkode: 029f9...09a
Anonym bruker Skrevet 20. september 2022 #6 Skrevet 20. september 2022 Det kan være tegn på refluks/betennelse i spiserøret. Hvis det er mye og vedvarer er det lurt å få en legetime. Anonymkode: 0fe21...5d3
Anonym bruker Skrevet 25. september 2022 #8 Skrevet 25. september 2022 Det kan være symptom på både astma og refluks. Anonymkode: 16e24...075
Anonym bruker Skrevet 25. september 2022 #9 Skrevet 25. september 2022 Jeg tenkte også på tics. Men, deg kan selvfølgelig også være noe fysisk som plager han. Anonymkode: ea0e8...b33
Anonym bruker Skrevet 25. september 2022 #10 Skrevet 25. september 2022 Anonym bruker skrev (På 20.9.2022 den 17.18): Kan være barnet ditt har bjørkerustsopp-allergi: https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/unn-forste-i-verden-til-a-avdekke-arsak-til-allergi-pa-hosten-_-bjorkrustsopp-den-store-synderen-1.15621523 https://unn.no/fag-og-forskning/fastlegenytt/trenger-pasienter-til-forskning-pa-mystisk-hostallergi Jeg begynte i samme alder å kremte og hoste konstant. Det var slitsomt for meg, og det var sikkert verre for omgivelsene. Noen mente det var psykisk, så jeg ble bedt om å ta meg sammen. Noen mente det var tourrettes. Jeg oppdaget etterhvert at jeg ble mye verre når jeg drakk melk eller fikk i meg melkeprodukter, men lege testet meg kun for laktose, som jeg ikke reagerte på, og sa jeg måtte fortsette å drikke melk. Til slutt nektet jeg. Begynte å spise litt mer melkeprodukter igjen som voksen, men slet da med pusten, noe jeg også gjorde i ungdommen mens jeg fremdeles fikk i meg melkeprodukter. Slet så mye etterhvert at jeg ikke kunne drive med kondisjonsidrett i ungdommen og som ung voksen. Legene forsøkte å si at jeg hadde astma, selv om ingen astmamedisiner hadde noen som helst effekt. Først som godt voksen fikk jeg påvist melkeallergi - og symptomene hos meg er først og fremst at jeg får mye slim i halsen, og etterhvert egentlig bare forstoppelse. Og holder jeg meg unna melkeprodukter har jeg ikke slik, hoste, harking, ingen forstoppelse, og heller ingen problemer med kondisjonstrening. Så jeg går mot det de andre sier - få sjekket barnet ditt hos lege, HI! Det med bjørkerustsoppallergi er lite kjent foreløpig, men klassisk for de som får det er at de reagerer på sensommer/høst, når det ikke er pollen i luften lenger. Men som sagt kan også melkeallergi gi samme symptomer hos barn, man trenger ikke ha store eller merkbare symptomer fra mage-/tarmsystemet, slik mange tror. Anonymkode: 36e4a...057 Du, takk for innspill her. Ikke trådstarter, men jeg har en datter med allergi, blant annet bjørk. Burde vært bedre på denne tiden av året, men etter en runde forkjølelse som vi andre ble ferdige med på ett par dager, hoster hun fremdeles så hun nesten kaster opp etter en lengre tid. Dro frem allergipillene igjen nå, så får vi se om det kanskje hjelper litt. Anonymkode: f8a13...e0f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå