Gå til innhold

Hun var "dypt troende"

Anbefalte innlegg

Skrevet
NotNaomi skrev (8 minutter siden):

Jeg ser da virkelig ingen annen grunn til at de skulle nevne det. 

Men på samme måte mener noen at det er en fordel å nevne at de ikke har dyr. Eller at de ikke røyker. Eller at de ikke drikker. Hva er forskjellen på disse og å nevne at man er kristen?

Anonymkode: 9cffe...7dc

Videoannonse
Annonse
Skrevet
NotNaomi skrev (1 minutt siden):

Ja det har blitt mer og mer sånn. Likevel er det fremdeles de som tror at troende er bedre og mindre problematiske mennesker. Oppfatninger har sikkert noe med både alder og miljøet å gjøre tenker jeg. 

Eller at det kanskje er sant?

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Men på samme måte mener noen at det er en fordel å nevne at de ikke har dyr. Eller at de ikke røyker. Eller at de ikke drikker. Hva er forskjellen på disse og å nevne at man er kristen?

Dyr og røyk kan jo senke leilighetens standard ved lukt og slitasje. Det kan være plagsomt for naboer. Hvis man er avholdsmenneske og nevner det, er det vel fordi de vil gi inntrykk av at de er rolige, uten festing osv antar jeg. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Eller at det kanskje er sant?

Neh, det tror jeg neppe. 

Skrevet
NotNaomi skrev (Akkurat nå):

Dyr og røyk kan jo senke leilighetens standard ved lukt og slitasje. Det kan være plagsomt for naboer. Hvis man er avholdsmenneske og nevner det, er det vel fordi de vil gi inntrykk av at de er rolige, uten festing osv antar jeg. 

Altså de nevner det fordi de mener det det en fordel.

Så forsøker vi spørsmålet en gang til:

Hva er forskjellen på dette og å nevne at man er en kristen? Alle er fordeler man ønsker at en fremtidig huseier skal vite. Hva et forskjellen?

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Altså de nevner det fordi de mener det det en fordel.

Så forsøker vi spørsmålet en gang til:

Hva er forskjellen på dette og å nevne at man er en kristen? Alle er fordeler man ønsker at en fremtidig huseier skal vite. Hva et forskjellen?

Omg  nok er nok

Skrevet
NotNaomi skrev (1 minutt siden):

Neh, det tror jeg neppe. 

Neh, men du vet jo ikke. De jeg kjenner som er kristne er faktisk helt ålreite folk. Bedre enn mange er de også. Rolige og greie. Men de leier ikke bolig da. De eier alle sammen. Høyt utdannede folk

Skrevet
NotNaomi skrev (Akkurat nå):

Omg  nok er nok

Man kan vel få lov å be om et svar på det man spør om i stedet for at du gjentar noe som ikke er i nærheten av svar på spørsmålet du fikk? Det er jo ikke noen forskjell på å nevne disse tingene. Alle er opplysninger de mener er relevant for en utleier å vite. Og alle vil mene det er fordeler. Altså ingen forskjell, og poenget har falt bort.

Skrevet

For meg er det uttrykket verken pluss eller minus. Det beskriver bare at det er et menneske som har en dyp religiøs tro av et eller annet slag.  Det beskriver ikke mennesket i seg selv. I alle fall ikke mer enn om man sier at hun er sykepleier eller håndballspiller, svensk eller hva som helst.

Og akkurat som med håndballspillere, sykepleiere, svensker og alle andre ting folk "er", kan dypt troende mennesker være alt fra utrolig flotte til midt på treet eller skikkelig idioter. 

Anonymkode: 4354d...d5e

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger og negativ brukerdebatt.

Admin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...