Gå til innhold

Hun var "dypt troende"

Anbefalte innlegg

Skrevet
NotNaomi skrev (7 minutter siden):

Det er ikke noe dårlig moral i de budene, og det har jeg jo ikke sagt heller. Mange har likevel den oppfatningen at dypt troende er gode mennesker. Eller ihvertfall at de er mindre problematiske enn andre. 

Nå sa jo biskopen eller presten det i prekenen han holdt, så regner vel med at hun var personlig troende. Hvis ikke biskopen løy da 🙂

Biskopen er forpliktet til å si det.

De som er dypt troende streber nok mer enn andre for å bli bedre mennesker. De havner i helvete om de ikke er gode mennesker. De som ikke tror, havner på samme sted okke som, så det har ikke noe å si.

Og så er det forskjell på dypt troende og fanatiker. Men det regner jeg med at du er klar over

Anonymkode: 9cffe...7dc

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

De som er dypt troende streber nok mer enn andre for å bli bedre mennesker. De havner i helvete om de ikke er gode mennesker. De som ikke tror, havner på samme sted okke som, så det har ikke noe å si.

Og så er det forskjell på dypt troende og fanatiker. Men det regner jeg med at du er klar over

Javel 🙂

Ja, det er mulig at de ihvertfall streber etter å ha en bedre fasade. Jehovas Vitner er i hvertfall det, og det virker jo ganske sannsynlig at mange kristne gjør det også. Har sett folk som vil leie bosted fks, som skriver at de er kristne. Det kan jo ikke være for noe annet enn at de mener det er en fordel å nevne det. 

Skrevet
NotNaomi skrev (7 minutter siden):

Javel 🙂

Ja, det er mulig at de ihvertfall streber etter å ha en bedre fasade. Jehovas Vitner er i hvertfall det, og det virker jo ganske sannsynlig at mange kristne gjør det også. Har sett folk som vil leie bosted fks, som skriver at de er kristne. Det kan jo ikke være for noe annet enn at de mener det er en fordel å nevne det. 

Det er mange som streber etter å ha en bedre fasade. Ateister gjør i alle fall det. Da er det jo sannsynlig at mange agnostikere også gjør det. 
Har sett folk skriver at de ikke har dyr når de vil leie bosted. Det kan jo ikke være for noe annet enn at de tror det er en fordel å nevne det.

Generalisering er ikke alltid heldig. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Hvordan i all verden mener du å ha kjennskap til om dronningen var dypt troende eller ei?

Du har dessuten misforstått dersom du tror at kristne havner i helvete om de ikke er gode nok mennesker. 

Anonymkode: 065c2...04d

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Det er mange som streber etter å ha en bedre fasade. Ateister gjør i alle fall det. Da er det jo sannsynlig at mange agnostikere også gjør det. 
Har sett folk skriver at de ikke har dyr når de vil leie bosted. Det kan jo ikke være for noe annet enn at de tror det er en fordel å nevne det.

Generalisering er ikke alltid heldig. 

Når det gjelder dyr så handler det nok om slitasje på leilighet/hus, samt bjeffing osv.

Ellers skjønner jeg ikke at ateister "ihvertfall" streber for en god fasade. 

Nå skrev jo HI om hvorfor noen mente at flere mente at å være dypt troende var en god ting. Det er det jeg svarer på. ...

Skrevet
NotNaomi skrev (2 minutter siden):

Når det gjelder dyr så handler det nok om slitasje på leilighet/hus, samt bjeffing osv.

Ellers skjønner jeg ikke at ateister "ihvertfall" streber for en god fasade. 

Nå skrev jo HI om hvorfor noen mente at flere mente at å være dypt troende var en god ting. Det er det jeg svarer på. ...

Jeg bare speilet det du skrev. Du generaliserer. Ikke en god egenskap.

Kanskje de kristne prøver å forklare at de ikke får mennesker som drikker, røyker eller lager mye bråk? Det er vel ok å gjøre? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Jeg bare speilet det du skrev. Du generaliserer. Ikke en god egenskap.

Kanskje de kristne prøver å forklare at de ikke får mennesker som drikker, røyker eller lager mye bråk? Det er vel ok å gjøre? 

Ja, som jeg skrev, så nevner de det fordi de tror det er en fordel å gjøre det....

Skrevet
NotNaomi skrev (23 minutter siden):

Ja, som jeg skrev, så nevner de det fordi de tror det er en fordel å gjøre det....

Og det samme gjør de som ikke har dyr. Hva er poenget ditt?

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Og det samme gjør de som ikke har dyr. Hva er poenget ditt?

Det har jeg forklart for flere kommentarer siden  

Skrevet
NotNaomi skrev (Akkurat nå):

Nei, det har du ikke. Du antar, men det er ikke noe du vet. Altså lager du et poeng ut av noe du antar er årsaken. Jeg sier i mot, og at det fint kan være andre grunner, så da er poenget borte. Likevel argumenterer du fortsatt med at du kun trenger den første forklaringen- altså den som står motsagt. Du må forklare på nytt, og da ha tatt høyde for den nye informasjonen du har fått, og så foklarer hva poenget er

Skrevet

Nei, det har du ikke. Du antar, men det er ikke noe du vet. Altså lager du et poeng ut av noe du antar er årsaken. Jeg sier i mot, og at det fint kan være andre grunner, så da er poenget borte. Likevel argumenterer du fortsatt med at du kun trenger den første forklaringen- altså den som står motsagt. Du må forklare på nytt, og da ha tatt høyde for den nye informasjonen du har fått, og så foklarer hva poenget er

Vet du hva? Dette gidder jeg ikke. Nå er jeg lei av at folk ikke gidder å lese hva som faktisk står, og heller vil krangle og kverulere. Uff

Skrevet

Åh, jeg forstår så godt frustrasjonen din. ❤️

NotNaomi skrev (5 minutter siden):

Hun mente, "hva er poenget ditt med å si at de mener det er en fordel å si at "jeg er kristen", når de prøver å få leid bolig?". Det er det poenget du ikke har forklart.

Anonymkode: bcffc...0cd

Skrevet

Vet du hva? Dette gidder jeg ikke. Nå er jeg lei av at folk ikke gidder å lese hva som faktisk står, og heller vil krangle og kverulere. Uff

Ååååh, se der ja. Du har ingen utvei utenom å forklare hva poenget ditt med å si at, "fordel å nevne det". Og poenget ditt, det vet vi alle hva er, men frem til du faktisk erkjenner det kan vi ikke gå videre.

Nåja, tar jeg feil når du mener at "kristne oppfatter seg som bedre mennesker enn ikke-kristne"? Jeg prøver ikke å lage stråmenn, det er derfor jeg spør. Jeg vil ikke tillegge deg noe. Det er for å unngå det at du blir spurt hva poenget ditt er.

Skrevet

Ååååh, se der ja. Du har ingen utvei utenom å forklare hva poenget ditt med å si at, "fordel å nevne det". Og poenget ditt, det vet vi alle hva er, men frem til du faktisk erkjenner det kan vi ikke gå videre.

Nåja, tar jeg feil når du mener at "kristne oppfatter seg som bedre mennesker enn ikke-kristne"? Jeg prøver ikke å lage stråmenn, det er derfor jeg spør. Jeg vil ikke tillegge deg noe. Det er for å unngå det at du blir spurt hva poenget ditt er.

Ja du tar feil. Jeg skriver at andre oppfatter dem som bedre mennesker iblant. Jeg har skrevet det i tråden. 

Skrevet
NotNaomi skrev (1 minutt siden):

Ja du tar feil. Jeg skriver at andre oppfatter dem som bedre mennesker iblant. Jeg har skrevet det i tråden. 

Skrev du ikke at de selv oppfattet seg som bedre mennesker?

Skrevet

Ja du tar feil.

Ok. Så bra! Da vet vi at du ikke mente at "kristne nevner de er kristne fordi de tror det høres ut som om de er bedre mennesker enn ikke-kristne".

NotNaomi skrev (1 time siden):

Har sett folk som vil leie bosted fks, som skriver at de er kristne. Det kan jo ikke være for noe annet enn at de mener det er en fordel å nevne det. 

Problemet er bare at det nå blir enda mer mystifistisk hva du mente. Hvis du ikke mente at de tror at det høres ut som om de er bedre mennesker å leie ut til enn ikke-kristne, hva mener du da med at "de mener det er en fordel å nevne det"?

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Skrev du ikke at de selv oppfattet seg som bedre mennesker?

Det tror jeg ikke at jeg har gjort..

Skrevet

Problemet er bare at det nå blir enda mer mystifistisk hva du mente. Hvis du ikke mente at de tror at det høres ut som om de er bedre mennesker å leie ut til enn ikke-kristne, hva mener du da med at "de mener det er en fordel å nevne det"?

Åååååååh! Selvfølgelig! Det du mente var at:

"de mener det er en fordel å nevne at de er kristne allerede i en annonse, siden de oppfatter at det er noe skammelig, slik at de som leier ut skal vite at de leier ut til noe så skammelig som til en kristen".

Selvfølgelig var det det du mente! Ikke sant?

Skrevet

Ok. Så bra! Da vet vi at du ikke mente at "kristne nevner de er kristne fordi de tror det høres ut som om de er bedre mennesker enn ikke-kristne".

Jeg ser da virkelig ingen annen grunn til at de skulle nevne det. 

Skrevet

😳

NotNaomi skrev (1 time siden):

Har sett folk som vil leie bosted fks, som skriver at de er kristne. Det kan jo ikke være for noe annet enn at de mener det er en fordel å nevne det

Skrevet
NotNaomi skrev (2 minutter siden):

Ingen annen grunn enn at de oppfatter det som at de er bedre mennesker enn ikke-kristne?

Det var det jeg spurte ja. Takk.

Skrevet

😳

Ja? 

Skrevet

Ingen annen grunn enn at de oppfatter det som at de er bedre mennesker enn ikke-kristne?

Det var det jeg spurte ja. Takk.

Eller at de vet at andre oppfatter dem sånn kanskje...

Skrevet

Eller at de vet at andre oppfatter dem sånn kanskje...

Nei, jeg har inntrykk av at de aller fleste har fordommer om kristne i dag. Det er jo det HI åpnet med, fordommer om kristne. Jeg har inntrykk av at mange kristne holder troen sin for seg selv.

Skrevet

Nei, jeg har inntrykk av at de aller fleste har fordommer om kristne i dag. Det er jo det HI åpnet med, fordommer om kristne. Jeg har inntrykk av at mange kristne holder troen sin for seg selv.

Ja det har blitt mer og mer sånn. Likevel er det fremdeles de som tror at troende er bedre og mindre problematiske mennesker. Oppfatninger har sikkert noe med både alder og miljøet å gjøre tenker jeg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...