Anonym bruker Skrevet 19. september 2022 #26 Skrevet 19. september 2022 NotNaomi skrev (2 timer siden): Det har jeg ikke sagt heller. Jeg tar opp ting her, og det er det man gjør på et forum. Hvis du ikke kan reflektere og gi et svar, eller ikke klarer å la være å være uforskammet, så foreslår jeg at du heller kommenterer i andre tråder om du ikke skjønner tema eller hensikten med det. Akkurat slik du snakker til folk her gjenspeiler det å se ned på noen. Anonymkode: 31c0e...428
ostepop123 Skrevet 19. september 2022 #27 Skrevet 19. september 2022 NotNaomi skrev (1 time siden): Vel. Jeg syns jo at det er et dårlig uttrykk. Klart man kan slenge ut forskjellig når man blir irritert eller provosert, men det er jo bedre om vi prøver å tenke at det vi anser som et dårlig valg ikke betyr at vi ser ned på dem. Å si at du syns at dét valget er helt høl i hue er jo greit nok noen ganger, men sånn som det blir skrevet noen ganger, så virker det som om man tror man er en bedre person. Det er ikke jo ikke akkurat sånn. Hva mener du med «dårlig uttrykk» da? Det høres ut som om du synes selve uttrykket er feil? Er det ikke bra å ha uttrykk som beskriver også negative ting?
Anonym bruker Skrevet 19. september 2022 #28 Skrevet 19. september 2022 NotNaomi skrev (3 timer siden): Jo. Men selv om noen tar det en betrakter som et dumt valg, så er jo ikke alt personen gjør feil,i den forstand at man kan føle seg som et bedre menneske i det store og hele. Syns jo at det er et merkelig uttrykk.. Det er ytterst sjelden at en person gjør alt feil. Den personen er ikke mulig å finne. Å se ned på vil være at akkurat der og da føler man seg bedre enn den personen. Mer vellykket, mer tolerant, snillere, mer kunnskapsrik, osv. Anonymkode: fbcdc...a9e
Anonym bruker Skrevet 19. september 2022 #29 Skrevet 19. september 2022 NotNaomi skrev (1 time siden): Ja det brukes som det også. Som å bruke "det sier jo litt om din krets" Akkurat dét er jo veldig typisk her da 🙂 Haha, ja! «Jeg ser ned på sånne som deg» og «hva slags krets vanker du i egentlig, i MIN krets hadde vi ikke funnet på å…» må toppe listen over de hyppigst brukte hersketeknikkene på dib😆 Anonymkode: f1e20...d41
Anonym bruker Skrevet 19. september 2022 #30 Skrevet 19. september 2022 Hva mener du med at det er et dårlig begrep? Du får jo ikke folk til å slutte å bruke det. Anonymkode: 0ae35...458
Gjest NotNaomi Skrevet 19. september 2022 #31 Skrevet 19. september 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Haha, ja! «Jeg ser ned på sånne som deg» og «hva slags krets vanker du i egentlig, i MIN krets hadde vi ikke funnet på å…» må toppe listen over de hyppigst brukte hersketeknikkene på dib😆 Anonymkode: f1e20...d41 Ja 🙂
Gjest NotNaomi Skrevet 19. september 2022 #32 Skrevet 19. september 2022 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Heldigvis er man ikke avhengig av din godkjennelse for å bruke et innarbeidet uttrykk. Anonymkode: 0ae35...458 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Akkurat slik du snakker til folk her gjenspeiler det å se ned på noen. Anonymkode: 31c0e...428 Nei. Det var en helt passende irettesettelse av kommentaren ovenfor.
Gjest NotNaomi Skrevet 19. september 2022 #33 Skrevet 19. september 2022 ostepop123 skrev (2 timer siden): Hva mener du med «dårlig uttrykk» da? Det høres ut som om du synes selve uttrykket er feil? Er det ikke bra å ha uttrykk som beskriver også negative ting? Selvfølgelig syns jeg uttrykket er feil. Nettopp fordi ingen skal se ned på noen. Det er hverken fornuftig eller logisk all den tid du ikke er et bedre menneske selv. Du kan ikke heve deg over noen på den måten. Det er kun usikkerhet som får folk til å gjøre det, og det er i forsvar og i angrep. Hvilket oftest er to sider av samme sak. Si heller: jeg skjønner ikke valget ditt. Det gjør meg usikker og redd. Det er jo sannheten?
Gjest NotNaomi Skrevet 19. september 2022 #34 Skrevet 19. september 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Hva mener du med at det er et dårlig begrep? Du får jo ikke folk til å slutte å bruke det. Anonymkode: 0ae35...458 Nei, og du tenker at det må være målet mitt?
ostepop123 Skrevet 19. september 2022 #35 Skrevet 19. september 2022 NotNaomi skrev (13 minutter siden): Selvfølgelig syns jeg uttrykket er feil. Nettopp fordi ingen skal se ned på noen. Det er hverken fornuftig eller logisk all den tid du ikke er et bedre menneske selv. Du kan ikke heve deg over noen på den måten. Det er kun usikkerhet som får folk til å gjøre det, og det er i forsvar og i angrep. Hvilket oftest er to sider av samme sak. Si heller: jeg skjønner ikke valget ditt. Det gjør meg usikker og redd. Det er jo sannheten? Okei. Jeg tror vi snakker forbi hverandre. Et annet eksempel: jeg liker ikke rasisme, men jeg synes jo det er greit at det finnes er ord som heter «rasisme» med det innholdet det har. Det forekommer jo, og da kan det være nyttig å bruke et ord som beskriver det. På samme måte kan man snakke om «å se ned på» noen. Det betyr ikke at det er bra, men jeg kan for eksempel si at «Incels ser ned på kvinner» og så skjønner folk hva jeg mener. Det vil ikke være like presist å si «Incels skjønner ikke kvinners valg».
Gjest NotNaomi Skrevet 19. september 2022 #36 Skrevet 19. september 2022 ostepop123 skrev (1 minutt siden): Okei. Jeg tror vi snakker forbi hverandre. Et annet eksempel: jeg liker ikke rasisme, men jeg synes jo det er greit at det finnes er ord som heter «rasisme» med det innholdet det har. Det forekommer jo, og da kan det være nyttig å bruke et ord som beskriver det. På samme måte kan man snakke om «å se ned på» noen. Det betyr ikke at det er bra, men jeg kan for eksempel si at «Incels ser ned på kvinner» og så skjønner folk hva jeg mener. Det vil ikke være like presist å si «Incels skjønner ikke kvinners valg». Rasisme er et kjent begrep som har premisser som også er velkjente. Det er å trakkaserer noen for hudfargen og kultur. Incels hater kvinner fordi kvinner de vil ha ikke gir dem det de vil ha. Det trenger ikke å tolkes heller. Å se ned på noen er ikke i den kategorien på noen måte. Det er ikke et begrep som kan defineres.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2022 #37 Skrevet 19. september 2022 NotNaomi skrev (5 minutter siden): Rasisme er et kjent begrep som har premisser som også er velkjente. Det er å trakkaserer noen for hudfargen og kultur. Incels hater kvinner fordi kvinner de vil ha ikke gir dem det de vil ha. Det trenger ikke å tolkes heller. Å se ned på noen er ikke i den kategorien på noen måte. Det er ikke et begrep som kan defineres. Jo, det er et begrep som kan defineres! Jeg postet bilde av det tidligere i tråden! Anonymkode: f0c6f...433
Gjest NotNaomi Skrevet 19. september 2022 #38 Skrevet 19. september 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Jo, det er et begrep som kan defineres! Jeg postet bilde av det tidligere i tråden! Anonymkode: f0c6f...433 Nei. Det var ikke definisjon. Det var en mening. Uansett. Hva har det med saken å gjøre??
Anonym bruker Skrevet 19. september 2022 #39 Skrevet 19. september 2022 NotNaomi skrev (47 minutter siden): Nei. Det var en helt passende irettesettelse av kommentaren ovenfor. Jeg mener generelt. Det skinner tydelig igjennom, og noen ganger sier du det jo rett ut. Du ser ned på folk du svarer og mener du er bedre enn dem. Anonymkode: 31c0e...428
Gjest NotNaomi Skrevet 19. september 2022 #40 Skrevet 19. september 2022 (endret) Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Jeg mener generelt. Det skinner tydelig igjennom, og noen ganger sier du det jo rett ut. Du ser ned på folk du svarer og mener du er bedre enn dem. Anonymkode: 31c0e...428 Akkurat. Takk for at du understreker poenget mitt så tydelig. "Det skinner igjennom" faktisk. Det er tolkning de lux! At du tror jeg tenker at jeg er bedre enn noen får du ta på din kappe. Jeg er den eneste jeg har sett her inne som tar selvkritikk når det er på sin plass, og sier det. Også den eneste som har bedt om både unnskyldning og beklagelse, og dermed tar til meg kritikk. Så forklar gjerne hvordan du tenker at jeg tror jeg er bedre enn andre. Værsågod! Endret 19. september 2022 av NotNaomi
Anonym bruker Skrevet 20. september 2022 #41 Skrevet 20. september 2022 NotNaomi skrev (3 timer siden): Selvfølgelig syns jeg uttrykket er feil. Nettopp fordi ingen skal se ned på noen. Det er hverken fornuftig eller logisk all den tid du ikke er et bedre menneske selv. Du kan ikke heve deg over noen på den måten. Det er kun usikkerhet som får folk til å gjøre det, og det er i forsvar og i angrep. Hvilket oftest er to sider av samme sak. Si heller: jeg skjønner ikke valget ditt. Det gjør meg usikker og redd. Det er jo sannheten? Men uttrykket finnes. Det kommer ikke til å forsvinne. At man slutter å si noe betyr ikke at fenomenet slutter å eksistere. Anonymkode: 0ae35...458
ostepop123 Skrevet 20. september 2022 #42 Skrevet 20. september 2022 NotNaomi skrev (7 timer siden): Rasisme er et kjent begrep som har premisser som også er velkjente. Det er å trakkaserer noen for hudfargen og kultur. Incels hater kvinner fordi kvinner de vil ha ikke gir dem det de vil ha. Det trenger ikke å tolkes heller. Å se ned på noen er ikke i den kategorien på noen måte. Det er ikke et begrep som kan defineres. Haha, hæ? Det er klart det kan defineres? "Å se ned på" er det motsatte av å se opp til (altså beundre). Det betyr å nedvurdere, forakte.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2022 #43 Skrevet 20. september 2022 NotNaomi skrev (7 timer siden): Rasisme er et kjent begrep som har premisser som også er velkjente. Det er å trakkaserer noen for hudfargen og kultur. Incels hater kvinner fordi kvinner de vil ha ikke gir dem det de vil ha. Det trenger ikke å tolkes heller. Å se ned på noen er ikke i den kategorien på noen måte. Det er ikke et begrep som kan defineres. Selvsagt kan begrepet «å se ned på»defineres. Det er faktisk gjort her i tråden. Anonymkode: 0ae35...458
Anonym bruker Skrevet 20. september 2022 #44 Skrevet 20. september 2022 NotNaomi skrev (7 timer siden): Akkurat. Takk for at du understreker poenget mitt så tydelig. "Det skinner igjennom" faktisk. Det er tolkning de lux! At du tror jeg tenker at jeg er bedre enn noen får du ta på din kappe. Jeg er den eneste jeg har sett her inne som tar selvkritikk når det er på sin plass, og sier det. Også den eneste som har bedt om både unnskyldning og beklagelse, og dermed tar til meg kritikk. Så forklar gjerne hvordan du tenker at jeg tror jeg er bedre enn andre. Værsågod! At du har bedt om unnskyldning og beklaget, trenger ikke å bety at du tar til deg kritikk. Hvis du ikke endrer det du har beklaget har du ikke tatt til deg kritikk. For meg virker det som at du, uansett tema og utgangspunkt, tror du vet bedre enn de som svarer deg. Uansett. Det er en dårlig egenskap det. Hvis det ikke er tilfelle, må du gjøre noe med hvordan du oppfattes. Anonymkode: 23b06...14b
Anonym bruker Skrevet 20. september 2022 #45 Skrevet 20. september 2022 NotNaomi skrev (8 timer siden): Akkurat. Takk for at du understreker poenget mitt så tydelig. "Det skinner igjennom" faktisk. Det er tolkning de lux! At du tror jeg tenker at jeg er bedre enn noen får du ta på din kappe. Jeg er den eneste jeg har sett her inne som tar selvkritikk når det er på sin plass, og sier det. Også den eneste som har bedt om både unnskyldning og beklagelse, og dermed tar til meg kritikk. Så forklar gjerne hvordan du tenker at jeg tror jeg er bedre enn andre. Værsågod! 🤣🤣🤣🤣 Anonymkode: 31c0e...428
Gjest NotNaomi Skrevet 20. september 2022 #46 Skrevet 20. september 2022 Anonym bruker skrev (7 timer siden): At du har bedt om unnskyldning og beklaget, trenger ikke å bety at du tar til deg kritikk. Hvis du ikke endrer det du har beklaget har du ikke tatt til deg kritikk. For meg virker det som at du, uansett tema og utgangspunkt, tror du vet bedre enn de som svarer deg. Uansett. Det er en dårlig egenskap det. Hvis det ikke er tilfelle, må du gjøre noe med hvordan du oppfattes. Anonymkode: 23b06...14b Det er ikke så enkelt å endre på ting med en gang om det er noe som gjentar seg. Det går likevel helt fint å beklage og å ta til seg kritikk altså. Ellers kan det jo være en misforståelse eller glipp fra meg under ulike tema og i forskjellige tråder, og da er det ikke noe å forandre utover enkeltepisoder. Uansett er jeg den eneste jeg har sett her inne som faktisk har gjort det, og det kan du liksom ikke kverulere på. Det er heller ikke en dårlig egenskap å tro at man vet og kan bedre i forskjellige tema. Takk gud for folk som faktisk gjør det, for det er en stor fordel når en skal gi folk ulike oppgaver osv. Jeg mener ikke at jeg vet best uansett tema. Selvfølgelig ikke.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2022 #47 Skrevet 20. september 2022 NotNaomi skrev (8 minutter siden): Det er ikke så enkelt å endre på ting med en gang om det er noe som gjentar seg. Det går likevel helt fint å beklage og å ta til seg kritikk altså. Ellers kan det jo være en misforståelse eller glipp fra meg under ulike tema og i forskjellige tråder, og da er det ikke noe å forandre utover enkeltepisoder. Uansett er jeg den eneste jeg har sett her inne som faktisk har gjort det, og det kan du liksom ikke kverulere på. Det er heller ikke en dårlig egenskap å tro at man vet og kan bedre i forskjellige tema. Takk gud for folk som faktisk gjør det, for det er en stor fordel når en skal gi folk ulike oppgaver osv. Jeg mener ikke at jeg vet best uansett tema. Selvfølgelig ikke. Jeg har sett mange andre enn deg endre seg og beklager mye mer enn deg. Anonymkode: 0ae35...458
Gjest NotNaomi Skrevet 20. september 2022 #48 Skrevet 20. september 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jeg har sett mange andre enn deg endre seg og beklager mye mer enn deg. Anonymkode: 0ae35...458 Javel. Og jeg har ikke sett det.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2022 #49 Skrevet 20. september 2022 NotNaomi skrev (1 minutt siden): Javel. Og jeg har ikke sett det. At du ikke har sett det betyr ikke at det ikke skjer. Du må følge bedre med før du kritiserer andre og fremhever deg selv. Anonymkode: 0ae35...458
Anonym bruker Skrevet 20. september 2022 #50 Skrevet 20. september 2022 NotNaomi skrev (1 time siden): Det er ikke så enkelt å endre på ting med en gang om det er noe som gjentar seg. Det går likevel helt fint å beklage og å ta til seg kritikk altså. Ellers kan det jo være en misforståelse eller glipp fra meg under ulike tema og i forskjellige tråder, og da er det ikke noe å forandre utover enkeltepisoder. Uansett er jeg den eneste jeg har sett her inne som faktisk har gjort det, og det kan du liksom ikke kverulere på. Det er heller ikke en dårlig egenskap å tro at man vet og kan bedre i forskjellige tema. Takk gud for folk som faktisk gjør det, for det er en stor fordel når en skal gi folk ulike oppgaver osv. Jeg mener ikke at jeg vet best uansett tema. Selvfølgelig ikke. Jo, så enkelt er det. Du kan ikke si at du tar selvkritikk og dure på som før. Da må du heller ta en pause til du er villig til å endre det du tar selvkritikk på. Din beklagelse er ikke verdt noe hvis du ikke endrer det du beklager. Hvis du vet og kan best (i følge deg selv), er det helt unødvendig å diskutere her. Anonymkode: 23b06...14b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå