Gå til innhold

Tips til annen mat enn koldtbord eller snitter i konfirmasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva hadde dere til mat i konfirmasjon som ikke var koldtbord eller snitter? Jeg er så lei de to tingene og vil bestille annen mat

Anonymkode: f7f91...b86

Skrevet

Vi har hatt tapas og hjortegryte. I to forskjellige, altså. 

Anonymkode: 90b60...1b7

Skrevet

Det kommer litt an på hva slags serveringsmuligheter dere har. Og hvor mange dere er

Kan dere lage en ferdig tallerken til alle, eller må de forsyne seg selv. 

Hvis det er selvforsyning på bord er jo gryte, suppe el kjekt. Og godt brød. Ville ikke hatt kjøtt, poteter, saus og grønnsaker som folk må forsyne seg fra hvis det er langbord 

Anonymkode: 471cc...853

Skrevet

I fire dåper og tre konfirmasjoner har vi vært gjennom 

Koldtbord, bestilt og laget selv

Tapas, bestilt 

Grillbuffet, laget selv. Div kjøtt på grillen, div salater, sauser og tilbehør.

Spekemat, bestilt fra slakter. La selv til godt brød, karbonader og litt mer frukt/grønt. Ble levert med eggerøre, rømme og flatbrød.

Anonymkode: 9c423...cfd

Skrevet

Tapas, gryte, spekematbord.

Anonymkode: 2f954...5f8

Skrevet

Vi var i konfirmasjon i helgen, og de hadde det på en indisk restaurant med indisk mat. 

Anonymkode: 154e6...ee4

Skrevet

I min egen konfirmasjon hadde vi røkt svinekam, som var det beste jeg visste da. 🙂 

Anonymkode: 80c74...6c5

Skrevet

I tillegg til ting som allerede er nevnt i tråden har jeg vært i den type selskap og fått servert helgrillet lam (ev gris) servert med tilbehør på buffetbord. 
Ellers har bekjente av meg hatt texmex-buffet etter konfirmantens eget ønske.  

Anonymkode: 55801...5fc

Skrevet

Har ikke arrangert selv, men har fått servert :

Småsteik (kjøtt i mørket), satt frem på bord for å forsyne seg selv

Laks med potet, noe grønnsaker og sandefjordsmør, servert ferdigpålagt tallerken av serveringsfolk. 

Viltgryte med loff, salat og ris, forsyne seg selv 

Sodd (trøndelag seff) 

Skinkestek med potet, grønnsaker og brunsaus, servert fra storfat og serveringsboller sendt rundt. 

Jeg elsker varm mat stående frem der man kan forsyne seg selv. 

Anonymkode: ecec2...e1f

Skrevet

Thaimat

tapas

sushi

Anonymkode: 63e20...6e9

Skrevet

Mange av de tingene folk nevner her er konkoldtbord, bare med litt andre navn; tapas, buffet osv…..

hvis du ikke vil ha et bord med ulike små retter (uavhengig av navn), er alternativet en tallerkener eller en middagsrett:)

Anonymkode: 347a2...2ad

Skrevet

Sodd eller viltgryte synes jeg passer godt.

Anonymkode: 3cedb...d0b

Skrevet

vår hadde oksestek

Anonymkode: 855b4...a9a

Skrevet

Vi hadde champagne når gjestene kom, med litt prosciutto og manchego til å knaske mens vi ventet. Så  beef Wellington til middag, med smørdampete asparges og aspargesbønner og sopp, og ovnsstekte poteter. Eton mess til dessert. 

Anonymkode: 5cbd3...23b

Skrevet

Dattra hadde lapskaus. Det ville hun ha og hun fikk det, hjemmelaget. 

Var i en konfirmasjon der de grillet, det er noe jeg ikke kommer til å glemme. Selv om det var regnevær så passet det bra. Alle fikk hver sin bakte potet, salat og stæsj sto på bordet. Kokken som grilla kom rundtmed kjøttfatet så folk forsynte seg. Det var mye forskjellig kjøtt og pølser så nesten vanskelig å velge. Om folk ville ha mere mat kunne de gå og forsyne seg, kokken la alt på fat når han var ferdig med å grille frem til det så hentet vi hos han. Dette fungerte veldig bra. Konfirmasjonen var ute i stort telt. 

Anonymkode: 90bb3...f42

Skrevet

Vi har hatt viltgryte med poteter og grønnsaker

Anonymkode: c04ec...3fe

Skrevet

Jeg synes det er mer hyggelig med selskap hvor gjestene må gå og forsyne seg enn når de sitter og blir servert.

Det blir en annen, litt lettere stemning når man ikke sitter pal ved bordet. 

Bare noe å tenke på. 😊

Skrevet
the amazing spidermamma skrev (19 minutter siden):

Jeg synes det er mer hyggelig med selskap hvor gjestene må gå og forsyne seg enn når de sitter og blir servert.

Det blir en annen, litt lettere stemning når man ikke sitter pal ved bordet. 

Bare noe å tenke på. 😊

Enig. Deilig å få velge litt i retter og tilbehør også 😊

Anonymkode: 19d44...c16

Skrevet

Her har to hatt koldtbord og en har hatt kinamat. Kom billigere utav det med kinamat buffé en med koldtbordet, så var det så mye mat at vi nesten kunne hatt hele gjengen på middag dagen etter også.

Anonymkode: 855a2...112

Skrevet
On 9/19/2022 at 1:25 PM, Anonym bruker said:

Hva hadde dere til mat i konfirmasjon som ikke var koldtbord eller snitter? Jeg er så lei de to tingene og vil bestille annen mat

Anonymkode: f7f91...b86

vi hadde middag

Anonymkode: 867ae...145

Skrevet

Jeg var i konfirmasjon hvor de hadde bestilt indisk mat, veldig godt.

Anonymkode: 5d7a5...eb1

Skrevet

Her blir det taco, med brasiliansk indrefilet og kylling. Alt laget fra bunnen av selvsagt. Konfirmanten sitt ønske 😊

Skrevet

Jeg hadde oksegryte med poteter og grønnsaker i min konfirmasjon, men jeg er 88 modell så det er lenge siden. Men jeg kan fortsatt huske smaken av de saftige kjøttet og den gode smaken. Vi hadde skjelden sånn mat. 

Anonymkode: 7e88d...069

Skrevet

Vi hadde helstekt indrefilet og marinert kyllingbryst. Ved siden av var det bearnes og soppsaus, stekte poteter, stekte grønnsaker og salat. Var buffer så hver og en kunne sette sammen sin rett.

Anonymkode: c7703...e02

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...