Anonym bruker Skrevet 19. september 2022 #1 Skrevet 19. september 2022 Jeg tenkte å dele hva jeg gjør nå for å spare litt strøm og penger, enkle ting, og hvis flere deler, kanskje vi finner noe vi ikke selv har tenkt på? Fjernet solskjerming, drar fra gardiner, åpner persienner osv når sola skinner. Den varmer fortsatt så mye at på denne måten kan fortsatt varmekabler på bad og i gang være av. Også soverom. Lar sola varme de på dag med åpe dører så varmen slipper inn i huset, og stenger dører igjen på kvelden når rommene skal være kjølige til soving. Dusjer kortere, skrur av vannet når det ikke må være på og skrur varmen gradvis ned mens jeg dusjer. Ender opp med ganske kaldt vann uten å merke at det er kaldt. Bruker ikke varmt vann til annet enn dusjing. Når jeg går tur har jeg med bærepose og plukker panten jeg finner, det blir faktisk endel per uke. Drikker og spiser litt mindre. Byttet ut et og et glass per dag Pepsi max med vann. Drikker vann først og en slurk brus for smaken, hjernen tror da den fikk brus🤣 Ikke på varme i huset enda, skal ha det kaldere i år inne. Kjøpt billige tøfler til alle, og vi har gratis ved. Fyrer mest mulig om behov. "Fyrer" også med alle gamle stearinlys vi har liggende, så blir samtidig kvitt disse i vinter. Vasker endel klær på hurtigprogram, med kaldere vann. Byttet ut all belysning med LED. Tørker klær foran peis istedenfor i tørketrommel. Vasker oppvask på økonomi program. Anonymkode: da80d...307
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå