Gå til innhold

Tar dere med mat på toget? Drikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal fem timer med tog nå. Dro på fredag og siden jeg skulle sove på hotell, så kjøpte jeg to halve flasker vin på toget de seks timene turen tok. Jeg kjøpte også mat. Nå sitter det veldig langt inne å klage på mat, og jeg skal ikke si at den var vond, for det var den ikke. Den bare smakte ikke godt, og var også i et sånn uapetittelug beger med flere rom. Akkurat det må jo nesten være som det er, men det vekker jo ikke appetitten noe videre. Uansett, det begeret med kjøttkaker og ertestuing koster 220 kr. Det var det jeg turte å satse på, for det andre var pasta osv, og det er en risiko å kjøpe sånn som ferdigretter. Vinen kom på 600. Så bare for dette kom det på 800 kr. Det er sykt egentlig.

Nå kjøpte jeg to baguetter og en salat i går, så de blir niste på turen. Det er ikke pga prisen, men smaken. Jeg kjøpte en flaske øl nå. 99 kr 😂

Handler dere på toget eller har dere med mat og drikke? 

Skrevet

Har alltid med meg mat.

Anonymkode: 37408...c20

Skrevet

Pakker alltid med mat. Smører noen deilige baguetter eller pakker med noe pastasalat. Kjøper alltid kaffe og drikke. 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (17 minutter siden):

Pakker alltid med mat. Smører noen deilige baguetter eller pakker med noe pastasalat. Kjøper alltid kaffe og drikke. 

Men tør du spise pasta som har ligget utenfor kjøleskap i flere timer? 

Skrevet
NotNaomi skrev (2 minutter siden):

Men tør du spise pasta som har ligget utenfor kjøleskap i flere timer? 

Pakker det som regel med meg i en kjølebag. Har en liten til slike formål. Med kjøleelementer så går det helt fint. Sammenleggbar sak som tar lite plass. 

Skrevet

Kjøper alltid mat. Kjøper mat som ikke trenger kjøling👍🏼

Skrevet

Den eneste maten jeg kan finne på å kjøpe på toget er pølse i brød, evt med potetmos. 😅

Jeg pleier å ha med meg matpakke/snacks og drikke. Kjøper kaffe på toget. Matpakken består gjerne av helt vanlige brødskiver med pålegg. Noen ganger lager jeg wraps.

Kjøper aldri alkohol på toget. For det første er det dyrt, for det andre reiser jeg som regel med barn. 😊

Skrevet
TøffiTrynet☠ skrev (6 minutter siden):

Den eneste maten jeg kan finne på å kjøpe på toget er pølse i brød, evt med potetmos. 😅

Jeg pleier å ha med meg matpakke/snacks og drikke. Kjøper kaffe på toget. Matpakken består gjerne av helt vanlige brødskiver med pålegg. Noen ganger lager jeg wraps.

Kjøper aldri alkohol på toget. For det første er det dyrt, for det andre reiser jeg som regel med barn. 😊

Jeg så ingen pølse med mos, og hadde helt klart tatt det om jeg så det 🙂 jeg drikker så og si aldri, men må når jeg overnatter på hotell fordi jeg ellers ikke får sove. Og så er det godt med litt dagen etter når det er tog i flere timer. Har ikke med barn da, og dyrt er det! 

Skrevet

Tar med egen mat. Synes ofte maten er overpriset  

Anonymkode: d8575...ace

Skrevet

Drakk du én flaske vin på 6-timers togtur..? 🤨

Anonymkode: b7b9d...d3b

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Drakk du én flaske vin på 6-timers togtur..? 🤨

Anonymkode: b7b9d...d3b

Nei, de to halvflaskene drakk jeg på under tre timer tror jeg.. Men turen tok sammenlagt seks timer ja. 

Skrevet
NotNaomi skrev (4 minutter siden):

Nei, de to halvflaskene drakk jeg på under tre timer tror jeg.. Men turen tok sammenlagt seks timer ja. 

Pass deg, ellers kommer Alkispesta og tar deg.😂

Skrevet

Jeg tar alltid med mat og drikke.

Hadde de derimot hatt trillevognservering fremdeles hadde jeg kjøpt kaffe, lefse og drikke som før.

Skrevet

Tar med mat og drikke. Skulle jeg drukket alkohol på turen tror jeg nok jeg hadde tatt med det også. 

Skrevet
sug lut skrev (45 minutter siden):

Jeg tar alltid med mat og drikke.

Hadde de derimot hatt trillevognservering fremdeles hadde jeg kjøpt kaffe, lefse og drikke som før.

Ååå! Husker hvor stas det var når Narvesen dama kom med trilla når jeg var liten. Da var det pølse i lompe med cola til meg og avis og melkesjokolade til mamma. Da var togturer stas😊

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (14 minutter siden):

Ååå! Husker hvor stas det var når Narvesen dama kom med trilla når jeg var liten. Da var det pølse i lompe med cola til meg og avis og melkesjokolade til mamma. Da var togturer stas😊

Nemlig! Togturer med besteforeldre er det jeg husker aller best, og lyden av tralla er en sånn godlyd.

Skrevet
LillaGorilla♥♥ skrev (30 minutter siden):

Tar med mat og drikke. Skulle jeg drukket alkohol på turen tror jeg nok jeg hadde tatt med det også. 

Jeg vil si at det er viktigere enn maten, haha.

Skrevet (endret)
LillaGorilla♥♥ skrev (31 minutter siden):

Jeg planla egentlig ikke å drikke, men så kom jeg på at det var lurt å starte så tidlig at jeg ikke ble sittende oppe til så lenge etter midnatt. Sov godt på de 600 kr da 🙂 ble jo litt mer da jeg kom fram men..

Endret av NotNaomi
Skrevet
sug lut skrev (10 minutter siden):

Nemlig! Togturer med besteforeldre er det jeg husker aller best, og lyden av tralla er en sånn godlyd.

Ikke sant! Litt på samme måten som at det var skikkelig stas å fly. Gode minner😊

Skrevet
sug lut skrev (26 minutter siden):

Og den lefsa 😊 Kjøper av og til de pakkene med vestlandslefse bare for de gode minnene om da mamma og jeg tok Sørlandsbussen til Oslo 🥰 

Skrevet
sug lut skrev (27 minutter siden):

Jeg vil si at det er viktigere enn maten, haha.

Heh, i mange tilfeller, ja 😅 Og om maten er dårlig hjelper det med litt innabords 😆

Skrevet

kjøpert minimalt på toget. dyrt og dårlig. finnes mye bedre ferskevarer på stasjonen som er mer luksus og kos  for en togtur

Anonymkode: 1e895...389

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

kjøpert minimalt på toget. dyrt og dårlig. finnes mye bedre ferskevarer på stasjonen som er mer luksus og kos  for en togtur

Anonymkode: 1e895...389

Ja, jeg har bare aldri kjøpt annet enn småtteri på tog før, så visste ikke hvordan maten var. Det var nok på nivå med div caféer, men det er alt for dyrt ift hva du får. 

Der jeg dro fra i dag var det ingenting å få kjøpt på stasjonen da. Derfor handlet jeg bare et par baguetter osv på butikken i går. 

Skrevet

Ja selvfølgelig kjøper jeg mat,drikke og godteri til å ha med på toget! Nekter å betale de blodprisene de har på toget!

Anonymkode: 2bfd6...a31

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Ja selvfølgelig kjøper jeg mat,drikke og godteri til å ha med på toget! Nekter å betale de blodprisene de har på toget!

Anonymkode: 2bfd6...a31

Samme her. De tar jo doble og tredoble priser for varer man kan kjøpe på butikken før man går på toget. Samme som på kino og alle andre steder.

Anonymkode: aba9e...e64

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...