Gå til innhold

Ubehagelig sliten - tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en dame i midten av 40-årene. De siste årene har jeg hatt mye trøbbel med ryggen og blitt utredet for adhd. Det siste halvåret har vært tøft med brudd med kjæreste og krevende barn. Jeg jobber 50%, trener og prøver å spise ok sundt. Den siste mnd har jeg vært helt ufattelig sliten. Etter middag får jeg ikke gjort no mer. Kroppen verker og hue henger liksom ikke med. Helt gåen. Har sjekket d-vitamin (lavt, så tar tran), men ellers ikke noe galt. Har du noen gode tips? 

Anonymkode: 11860...96a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal du få opp d-vitamin må det mer enn tran til. Så kjøp deg et godt tilskudd, feks D-pearls, og se om ikke det vil hjelpe. 

Skrevet

Vet du hvor lave D-vitaminverdiene dine var?

Enig med HvittHus. Den dosen D-vitaminer du får gjennom tran er kun nok til å opprettholde et normalt nivå av D-vitaminer, om du har nok av dem i utgangspunktet. Det er ikke nok til å få opp for lave verdier.

Har som HvittHus også god erfaring med D-pearls fra PharmaNord (helsekost). De kommer i ulike styrker, og det er billigere å ta dem enn å få D-vitaminer på resept (om man har så lave verdier at man må ta høye doser).

Anonymkode: 61edf...600

Skrevet

Du må ta mye sterkere tilskudd enn det. Du får opp til 80 mikrogram på apoteket.

Anonymkode: 764c6...5cc

Skrevet

Rettelse: Jeg tar både tran og ekstra d-vitamin fra apotek. 
Det er nok dessverre ikke der problemet ligger…

Skrevet

Da jeg hadde lave D-vitamin og jernmangel ble jeg helt gåen.. Jeg ville bedt om blodprøver for å se om de faktisk går opp. 

Ei venninne av meg måtte til slutt få jerntilskudd via sprøyte fordi ingen tabletter hjalp. 

Anonymkode: 8977c...6bb

Skrevet

Har du stått i krevende ting over tid så kan du jo være utbrent? 

Du skriver du er utredet for Adhd, men fikk du diagnosen? Har noen av barna dine Adhd?

Anonymkode: 6b4d8...99e

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 timer siden):

Har du stått i krevende ting over tid så kan du jo være utbrent? 

Du skriver du er utredet for Adhd, men fikk du diagnosen? Har noen av barna dine Adhd?

Anonymkode: 6b4d8...99e

Ja, det er et godt poeng.

Jeg fikk diagnosen og mistenker at barnet mitt har det også…

Anonymkode: 11860...96a

Skrevet

Er ufattelig mange som har b12 og folat mangel for tiden. Så det ville jeg absolutt ha sjekket hvis du ikke allerede har det. Jeg tar flytende d vitamin som er på 5000 ug og det får mitt D vitamin opp. De som man kjøper på apoteket er så lite at da må man gå ekstremt lenge på de før du ser noe stigning i det hele tatt. Flytende er også 10 ganger bedre da det tar det bedre opp i kroppen enn tabelett form. Bare ett lite tips. Har holdt på med dette i flere år og kun flytende som hjelper

Anonymkode: 7bf50...d6c

Skrevet
oslofrk skrev (På 18.9.2022 den 8.38):

Rettelse: Jeg tar både tran og ekstra d-vitamin fra apotek. 
Det er nok dessverre ikke der problemet ligger…

Hvor mye D-vitamin tar du da? Og hvor lav var verdien din?

Skrevet

Begynnende overgangsalder? Mange merker symptomer ti år før mensen blir helt borte. 

Anonymkode: 351f3...cf2

Skrevet

De som har Adhd får dessuten ofte økende symptomer ved overgangsalder. 

Anonymkode: 351f3...cf2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...