Anonym bruker Skrevet 17. september 2022 #1 Skrevet 17. september 2022 Jeg har forsøkt å stramme pakningen, men det hjelper ikke. Vi har en sånn teip, som skal tåle vann. Kan Heg ta den rundt? Planen er å pusse opp kjøkkenet, men må nok drøye et lite års tid til. Vi sparer opp månedlig for å gjøre det, så hadde vært greit å sluppet å gjøre noen store inngrep nå😅 Anonymkode: 8c568...699
Anonym bruker Skrevet 17. september 2022 #2 Skrevet 17. september 2022 Bytte pakning? Sett bøtte under og få noen nevenyttige til å se på det. Anonymkode: cefc2...c30
Gjest NotNaomi Skrevet 17. september 2022 #3 Skrevet 17. september 2022 Du bør fikse det så fort du kan. Alt som handler om lekkasjer gir fukt i rommet den befinner seg. Det er viktig å unngå. Bøtter med vann i et lite skap er altså ikke lurt.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2022 #4 Skrevet 17. september 2022 Har satt bøtte under. Dette er et kjøkken fra sent 90-tall, og dermed klar for utskiftning. Vi overtok 1.juni, og har begynt sparingen til å bytte ut hele kjøkkenet. Derfor jeg tenkte om det holdt med våtromsteip rundt røret. Jeg har strammet det helt, og det drypper likevel. Får ikke gjort mer i helga uansett, så håper det går å teipe det midlertidig? Anonymkode: 8c568...699
Gjest NotNaomi Skrevet 17. september 2022 #5 Skrevet 17. september 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Har satt bøtte under. Dette er et kjøkken fra sent 90-tall, og dermed klar for utskiftning. Vi overtok 1.juni, og har begynt sparingen til å bytte ut hele kjøkkenet. Derfor jeg tenkte om det holdt med våtromsteip rundt røret. Jeg har strammet det helt, og det drypper likevel. Får ikke gjort mer i helga uansett, så håper det går å teipe det midlertidig? Anonymkode: 8c568...699 Det går jo bra en stund da. Ingen umiddelbar krise.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2022 #6 Skrevet 17. september 2022 Kan være at det kan funke med gjengetetting, hvis det er en gjenget overgang hvor det lekker. De har det på Claes Ohlson. Bra videoer på nett for hvordan du gjør det. Skru av vannet først. Anonymkode: 70cc2...64f
Anonym bruker Skrevet 17. september 2022 #7 Skrevet 17. september 2022 Jeg skrudde opp litt, så «dyttet» jeg rørene godt sammen. Skrudde igjen så hardt jeg kunne, og festet en runde med teip rundt. Så satser jeg på at teipen sørger for å holde røret på plass. Drypper ikke lenger, så forhåpentligvis vil det holde til kjøkkenet byttes helt ut😅👍. Anonymkode: 8c568...699
Anonym bruker Skrevet 17. september 2022 #8 Skrevet 17. september 2022 Ny vannlås og rør under vasken koster ikke mange kronene. Pakninger koster ennå mindre. Jeg ville startet med å bytte pakninger. Og tatt rørene hvis ikke det hjalp å bytte pakninger. Det er ikke verdt det å la det stå fuktig over tid. Anonymkode: 8ab38...99f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå