Gå til innhold

Besøk fra Tyskland

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har besøk av en gjeng 18-19 åringer fra Tyskland. Det er ganske morsomt hvor fantastisk de synes alt er. Vi bor rett utenfor Oslo og de har vært der et par dager og noen dager på hyttetur langt inne i skogen. Deichmanske bibliotek og operaen var av en klasse de ikke trodde ble bygd i Tyskland, været er bedre, naturen nærmere alle steder, syltetøyet og brødet smaker bedre, de butikkansatte er hyggeligere, svingdørene er bedre konstruert, folk og særlig ungdom er slankere, togene er smartere innredet og til og med utvalget i butikkene er mye mer spennende enn de er vant til. 🤣 Det er rart hvor imponert man kan bli av det man ikke er vant til.

Anonymkode: 942e9...052

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nyhetens interesse ;) Dette er noe av magien ved ferie og reiser - man legger fra seg hverdagens vaner, åpner øynene for alt som er nytt og bruker evnen til å sette pris på de nære tingene på nye steder. Ofte kan eget nærmiljø ha mye av det samme, om enn i en annen form, men det man er vant med blir man gjerne blind for. Kunsten er vel å ta med seg noe av evnen til å se det positive også hjemme, se de små ting, de små gleder, av og til zoome litt ut og se det man har og har rundt seg i et større perspektiv også :)

Herlig med så engasjerte og positive ungdommer - en glede å ha i hus, kan jeg tenke meg :)

Takk for at du delte, HI 😊

Anonymkode: 8e863...8b4

Skrevet
Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Nyhetens interesse ;) Dette er noe av magien ved ferie og reiser - man legger fra seg hverdagens vaner, åpner øynene for alt som er nytt og bruker evnen til å sette pris på de nære tingene på nye steder. Ofte kan eget nærmiljø ha mye av det samme, om enn i en annen form, men det man er vant med blir man gjerne blind for. Kunsten er vel å ta med seg noe av evnen til å se det positive også hjemme, se de små ting, de små gleder, av og til zoome litt ut og se det man har og har rundt seg i et større perspektiv også :)

Herlig med så engasjerte og positive ungdommer - en glede å ha i hus, kan jeg tenke meg :)

Takk for at du delte, HI 😊

Anonymkode: 8e863...8b4

Det er jo akkurat dette gjestene åpner øynene til HI for! Hun ser alt hun er vant til gjennom deres øyne, og det de ser er objektivt. 

Anonymkode: f86cb...5be

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Det er jo akkurat dette gjestene åpner øynene til HI for! Hun ser alt hun er vant til gjennom deres øyne, og det de ser er objektivt. 

Anonymkode: f86cb...5be

De er nok ikke mer objektive enn vi selv er når vi reiser, men morsomt å få sitt eget hjemsted beskrevet sånn.

Anonymkode: 942e9...052

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...