Gå til innhold

Venner som sliter ut andre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en venninne som ble svindlet av en som stod henne veldig nær. Dette har ødelagt økonomien hennes og drømmen hun lenge hadde bygget seg opp mot har gått i vasken. Hele fremtiden blir anderledes enn hun så for seg. Dette er noen år siden, men hun er fortsatt bitter for sviket, drømmen som gikk i knas og ødelagt økonomi. 

Hun har lenge vært del av en utvidet bekjenskapskrets. De kjenner hverandre ikke så godt.  De har ingen naturlige treffpunkt utenom  treffet en gang i måneden. Nå faller flere og flere fra grunnet henne. Hver gang legge hun nemlig ut om hvor forferdelig hun har det. Hun snakker hele tiden og får ikke med seg utfordringene de andre har. I tillegg trykker hun med stemningen hver gang med å fortelle om hvor forferdelige verden er. De andre har lyst til å ha en trivelig kveld og der går ikke med disse historiene. 

Hun hører ikke på det øret når de forteller at hun ikke kan fortsette slik. Det er ingen som ønsker å utestenge så dermed får hun alltid være med og treffet går mer og mer i oppløsning. Noen som har et forslag til å redde dette treffet uten å utestenge?

Anonymkode: 82e8c...e0a

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

"Vet du hva? Vi gidder ikke høre om sørgelige ting når vi treffes, vi vil ha det hyggelig! Vi trenger det, og du trenger det ikke minst etter alt du har vært igjennom. Heretter snakker vi kun om dagligdags ting uten alt det jævlie som skjer ute i verden. Skål! " 

Kan du si akkurat sånn. Gidder hun ikke høre, så får dere bare utestenge ved å gi beskjed om det. 

Endret av NotNaomi
Skrevet
NotNaomi skrev (17 minutter siden):

"Vet du hva? Vi gidder ikke høre om sørgelige ting når vi treffes, vi vil ha det hyggelig! Vi trenger det, og du trenger det ikke minst etter alt du har vært igjennom. Heretter snakker vi kun om dagligdags ting uten alt det jævlie som skjer ute i verden. Skål! " 

Kan du si akkurat sånn. Gidder hun ikke høre, så får dere bare utestenge ved å gi beskjed om det. 

Tenker noe sånt må være innafor å di/gjøre. Når man skal møte venner er det planen å kose seg og ha det gøy. 

Anonymkode: 181c1...130

Skrevet

Dere må bare gjenta det, selvom det ikke går inn. 

Hun er jo vennen deres, så dere må trå litt varsomt også. 

Jeg hadde sagt noe ala:" Nå skal vi kose oss Britt. Legge fæle ting i en boks og ha det moro!" med ett smil. 

Vet det er vanskelig. Har ett familiemedlem som snakker om de samme tingene som skjedde for 20 år siden. Hver eneste gang vi møtes. Har alltid vært støttende og lyttet. Vært dne som har giddi å være der. Men når jeg har noe å si om mitt liv, blir det raskt ignorert, så nå er jeg lei. Nå lytter jeg i to min, så går jeg videre. 

Anonymkode: 2d099...173

Skrevet

Hvis alle bare jatter med, så får dere det dere «fortjener». Jeg hadde for lenge sagt «kutt ut! Jeg er ikke interessert i å høre om dette for n’te gang i år.» så hadde jeg funnet noen andre å snakke med. Så kunne hun likt meg eller mislikt meg. Hennes valg. 

Anonymkode: d0cf9...d4e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...