Gå til innhold

Tiårets største lanseringsbom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

https://www.vg.no/rampelys/i/4o1R89/ekspert-om-kjendisklinikkens-bekkenbunn-maskin-jeg-blir-fortvilet

https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/Xb84vb/skjoennhetsindustri-er-ikke-kvinnehelse-og-vi-maa-ikke-lures-til-aa-tro-det

https://www.nrk.no/kultur/lege-ut-mot-skjonnheitsklinikk_-_-skremmande-1.16105690

Det er sjelden å se noen bli så unisont slaktet for åpent kamera. Her tror jeg man har tre damer i sin beste alder som aldri beveger seg utenfor sin egen klikk og dermed ikke får innspill fra ‘vanlige folk’. Lanseringen vitner jo om fullstendig mangel på forståelse for hva som beveger seg i tiden. Det har endelig blitt litt forsiktig fokus på virkelig kvinnehelse som overgangsalder,  endometriose, fødeskader osv, og så kommer disse bommulshodene med sine nåler, maskiner og skapeller og kaller det for estetisk medisin og kvinnehelse!!

Det er sjelden jeg lar meg provosere av såkalte kjendiser, men jeg hadde faktisk trodd bedre om Pia Tjelta som, i motsetning til de to andre, faktisk har talent og er en kunstner. De fortjener all pes de får! 

Anonymkode: 9d733...74c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De er så totalt i utakt med tiden.

De har ikke noen visjon om å hjelpe kvinner, de har kun visjon om å tjene seg rike selv.

Godt når de avslører seg selv så til de grader!

I en av artiklene forsøker legen de har knyttet til seg å ro, men det hjelper så lite - eller ingenting!

Anonymkode: 35e38...72e

Skrevet

Dette blir ikke noen bom. Dette er damer som har et svært nettverk og kjendiser som venner. De vet hva de gjør, og dette er sikkert noe som har vært etterlyst og savnet i miljøet de beveger seg i. Influenserbransjen alene er jo et marked, og så er det veldig mange andre som vil benytte seg av dette siden det er tre kjente og hittil respekterte og godt likte damer. 

Å kalle det kvinnehelse er bare tull da. De burde hatt guts nok til å kalle det en skjønnhet og velvære-klinikk. Der gjorde de en skikkelig bommert, og jeg lurer på hvem pr-rådgiveren deres er. Hadde de kalt det for det det var, så ville det ikke blitt så mange reaksjoner, og de ville ikke mistet respekten så mye. Og hvem kom på at kvinner bør eldes som en "whatever bil" og ikke se ut som et vrak? Øh. De har tatt noen utrolig merkelige og dumme valg her...

Men buisnessen vil nok blomstre. 

Skrevet
NotNaomi skrev (6 minutter siden):

Dette blir ikke noen bom. Dette er damer som har et svært nettverk og kjendiser som venner. De vet hva de gjør, og dette er sikkert noe som har vært etterlyst og savnet i miljøet de beveger seg i. Influenserbransjen alene er jo et marked, og så er det veldig mange andre som vil benytte seg av dette siden det er tre kjente og hittil respekterte og godt likte damer. 

Å kalle det kvinnehelse er bare tull da. De burde hatt guts nok til å kalle det en skjønnhet og velvære-klinikk. Der gjorde de en skikkelig bommert, og jeg lurer på hvem pr-rådgiveren deres er. Hadde de kalt det for det det var, så ville det ikke blitt så mange reaksjoner, og de ville ikke mistet respekten så mye. Og hvem kom på at kvinner bør eldes som en "whatever bil" og ikke se ut som et vrak? Øh. De har tatt noen utrolig merkelige og dumme valg her...

Hallo! Her tror jeg poenget gikk rett over hodet ditt, gitt. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Hallo! Her tror jeg poenget gikk rett over hodet ditt, gitt. 

Kanskje du skal forklare? 

Skrevet
NotNaomi skrev (18 minutter siden):

Det du skriver er helt rett.

Anonymkode: a3e95...cb4

Skrevet

Det eneste dere gjør med denne tråden, er bidra til å markedsføre klinikken deres. De trenger ikke bruke en krone på markedsføring. Alle de krenkede damene gjør jobben for dem. Gratulerer med å gå rett i fella. 

Anonymkode: 4fd42...124

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Det eneste dere gjør med denne tråden, er bidra til å markedsføre klinikken deres. De trenger ikke bruke en krone på markedsføring. Alle de krenkede damene gjør jobben for dem. Gratulerer med å gå rett i fella. 

Jeg tror faktisk ikke det. Jeg tror at dette ble en stor og varig ripe i lakken, spesielt til Tjelta. Hun har hatt stor respekt som kunstner og virket jordnær til tross for divatakter, men nå er hun på linje med andre såkalte influensere som selger alt. 

Det var et reklamestunt som gikk veldig, veldig feil. Det kan godt være at klinikken er liv laga, det finnes kvinner som er villig til det meste for å unngå naturens gang, men omdømmet blant vanlige folk er nok skadet for en ganske lang periode  

hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg tror faktisk ikke det. Jeg tror at dette ble en stor og varig ripe i lakken, spesielt til Tjelta. Hun har hatt stor respekt som kunstner og virket jordnær til tross for divatakter, men nå er hun på linje med andre såkalte influensere som selger alt. 

Det var et reklamestunt som gikk veldig, veldig feil. Det kan godt være at klinikken er liv laga, det finnes kvinner som er villig til det meste for å unngå naturens gang, men omdømmet blant vanlige folk er nok skadet for en ganske lang periode  

hi

Overhodet ikke. Dette blir en «storm» en kort stund, og så er kontroversen glemt. Og klinikken vil blomstre. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Overhodet ikke. Dette blir en «storm» en kort stund, og så er kontroversen glemt. Og klinikken vil blomstre. 

Som sagt kan det godt være at klinikken går bra, de har et stort nettverk og mange som vil komme inn i varmen, men jeg tror omdømmet er skadet. Litt som når Northug kjørte ruspåvirket eller Dæhlie ble skatteflyktning. Livet går videre, men folk husker. 

Skrevet

Det er nok mange som ble skuffa over disse damene, men jeg tror nok også at de ikke er i kundesegmentet deres uansett.

De som er interessert i  dette tilbudet er nok ikke så opptatt av etikken i det, de er mest opptatt av å se unge ut, koste hva det koste vil. Så de kommer sikkert til å tjene penger på dette.

Så får vi andre riste på hodet av tåpelighetene de lirer av seg. Men det er bra at de får masse kritikk, for det å presentere botox og fettsuging som "kvinnehelse" er jo bare pinlig, og det er med på å normalisere det å fikse på utseendet ved å kamuflere det som å ta vare på helsen. 

Anonymkode: 08934...1e9

Skrevet

Det er nok mange som ble skuffa over disse damene, men jeg tror nok også at de ikke er i kundesegmentet deres uansett.

De som er interessert i  dette tilbudet er nok ikke så opptatt av etikken i det, de er mest opptatt av å se unge ut, koste hva det koste vil. Så de kommer sikkert til å tjene penger på dette.

Så får vi andre riste på hodet av tåpelighetene de lirer av seg. Men det er bra at de får masse kritikk, for det å presentere botox og fettsuging som "kvinnehelse" er jo bare pinlig, og det er med på å normalisere det å fikse på utseendet ved å kamuflere det som å ta vare på helsen. 

Anonymkode: 08934...1e9

Var ikke meningen å være anonym.

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

hi

Tja, finnes alltid de som søker etter raske løsninger. Mye penger i denne verden, bare se Oslo skin lab, de omsetter for 97 millioner i året, tross forskning har motbevist at det er mulig å ta opp collagen via mat for å få fin hud. Verden VIL bedras. 

Anonymkode: 6cca5...e3e

Skrevet

Tråden er ryddet for negativ brukerdebatt og avsporinger.

Admin

Skrevet

De må gjerne starte skjønnhetsklinikk, men kall det hva det er, og ikke lat som dette har noe med kvinnehelse å gjøre. Om noe bidrar det til mer helse blant kvinner. Tonedøvt og flaut. 

Anonymkode: d5a36...38d

Skrevet

Dette er et hån mot alle kvinner som dør og blir varig skadet fordi det ikke forskes nok på kvinnehelse, og fordi kvinnehelse ikke blir prioritert i helsevesenet. Det siste disse kvinnene trenger, er skjønnhetsklinikk der de blir fortalt at fillers, kosmetiske operasjoner og lignende dritt er "kvinnehelse", og noe de bør benytte seg av. 

Skrevet

Det hjelper ingenting at fornuftige folk reiser seg i mot, når markedet deres består av usikre fjols som bryr seg nada om kvinnehelse. 

De kjenner nok sin krets 

Anonymkode: e0136...6cd

Skrevet
Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Dette er da ikke en spleis for dem?

Anonymkode: 12360...df2

Åh, jeg leste at det var en spleis for kvinnehelse. Jeg trodde det var for dem...

Anonymkode: 61f5e...7f8

Skrevet

Enig i at dette blir en varig ripe i lakken for alle tre. Noe så korttenkt. De hadde kommet unna med det om de hadde droppet å blande inn "kvinnehelse" samt latt være å definere folk som ikke ønsker denne type behandling som "vrak". Skikkelig skivebom. Det sier også noe om hvor lite i takt med den virkelige verden de egentlig er. Pusher egne komplekser på andre for så å tjene penger på dem etterpå. Lavmål.

Anonymkode: 999c1...68d

Skrevet (endret)

Det. Er. Så. Dumt.

Det går sikkert rundt og de får masse kunder (så lenge økonomien er god her i landet), men jeg irriterer meg grønn over reklamen for private, stort sett helt unødvendige, helsetjenester. Jeg vil tro den er i grenseland for hva som er tillatt, og jeg håper det ender opp som en sak for rette organ mtp. hva man som "influencer" kan tillate seg av prat om helsetjenester man selv tjener penger på. Også det der rent-a-wreck-greiene, jeg blir kvalm. Jeg er skikkelig skuffa over Pia Tjelta.

Endret av ostepop123
Skrevet
ostepop123 skrev (15 minutter siden):

Det. Er. Så. Dumt.

Det går sikkert rundt og de får masse kunder (så lenge økonomien er god her i landet), men jeg irriterer meg grønn over reklamen for private, stort sett helt unødvendige, helsetjenester. Jeg vil tro den er i grenseland for hva som er tillatt, og jeg håper det ender opp som en sak for rette organ mtp. hva man som "influencer" kan tillate seg av prat om helsetjenester man selv tjener penger på. Også det der rent-a-wreck-greiene, jeg blir kvalm. Jeg er skikkelig skuffa over Pia Tjelta.

Jeg ble også skuffet over Tjelta, på alvor. De andre to bomullshodene forventet jeg ikke særlig mye av, men Tjelta har jo virkelig talent og er en dedikert kunstner. Og så driter hun seg så loddrett ut! Dette vil faktisk bli husket, tror jeg. Tenk å anse medsøstre som velger å ikke bruke "estetisk medisin" (for et idiotisk begrep!) som å se ut som vrak! Pinlig, pinlig. 

Skrevet

Hva er det Pia tjelta har gjort som gjør henne til en kunstner..? 

Vært med i noen filmer, og serie... Designet kjoler? 

Har hun noensinne deltatt i samfunnsdebatt? Jeg har aldri lagt merke til det.. 

Skrevet

Hva er det Pia tjelta har gjort som gjør henne til en kunstner..? 

Vært med i noen filmer, og serie... Designet kjoler? 

Har hun noensinne deltatt i samfunnsdebatt? Jeg har aldri lagt merke til det.. 

Man kan være kunstner uten å delta i samfunnsdebatt.

Anonymkode: 822d4...dc5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...