Anonym bruker Skrevet 16. september 2022 #1 Skrevet 16. september 2022 Jeg har noen tykkere collegegensere som ikke lukter rent etter at de brukes bittelitt. Synes jeg har lest om bløtlegging i eddik som kan hjelpe før vask. Men hvor mye eddik, hvor lenge? OG, hjelper det?? Anonymkode: 58546...f09
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 16. september 2022 #2 Skrevet 16. september 2022 Hva mener du med at de ikke lukter rent etter bittelitt bruk? At de ikke lukter parfyme? Eller at de lukter vondt/svette? Eddik fjerner lukt. Om problemet er at genserne lukter surt selv etter vask, blr du rense maskinen, og vaske tøyet som lukter med eddik som skyllemiddel. En kork er nok.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2022 #3 Skrevet 16. september 2022 3 minutes ago, Den perfekte mor, påan igjen said: Hva mener du med at de ikke lukter rent etter bittelitt bruk? At de ikke lukter parfyme? Eller at de lukter vondt/svette? Eddik fjerner lukt. Om problemet er at genserne lukter surt selv etter vask, blr du rense maskinen, og vaske tøyet som lukter med eddik som skyllemiddel. En kork er nok. Det lukter ikke svette, men litt sånn.. Vet ikke, ikke rent som andre klær. Mistenker det kanskje tørker litt sakte eller noe, veldig tjukt stoff. Ikke direkte surt heller Anonymkode: 58546...f09
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 16. september 2022 #4 Skrevet 16. september 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det lukter ikke svette, men litt sånn.. Vet ikke, ikke rent som andre klær. Mistenker det kanskje tørker litt sakte eller noe, veldig tjukt stoff. Ikke direkte surt heller Anonymkode: 58546...f09 Mange har glemt hvordan rent lukter, og forveksler det med parfyme. Jeg sier ikke at det gjelder deg, men jeg nevner det bare. Dersom du bruker skyllemiddel ville jeg kuttet ut det. Eddik tar som sagt lukt, men da må det jo også være lukt å ta. Dersom det lukter rent med en gang, men deretter får en annen lukt, så vil ikke eddik hjelpe, fordi plagget lukter når det blir skittent.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2022 #5 Skrevet 16. september 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Det lukter ikke svette, men litt sånn.. Vet ikke, ikke rent som andre klær. Mistenker det kanskje tørker litt sakte eller noe, veldig tjukt stoff. Ikke direkte surt heller Anonymkode: 58546...f09 Det er nok fordi de tørker for sakte ja. Har du tørketrommel kan du kjøre dem der på lavere temperatur. Anonymkode: 2c795...d87
Anonym bruker Skrevet 16. september 2022 #6 Skrevet 16. september 2022 Og så må du vaske dem på høy nok temperatur. Jeg vasker alle familiens collegegensere på 60 grader. Anonymkode: 2c795...d87
Anonym bruker Skrevet 16. september 2022 #7 Skrevet 16. september 2022 Jeg tar eddik i vaskemaskinen. Ellers bruker jeg bare omo sport. Den fjerner lukt. Anonymkode: 4b919...505
Anonym bruker Skrevet 16. september 2022 #8 Skrevet 16. september 2022 Kjør vaskwprogram på 60 grader. Bløtlegg i maskinene med eddik. Bruk gjerne mer eddik når du bløtlegfer.)(1 dl). Skyll med eddik i stedet for tøymykner. Tøymykner legger wrg utenpå fibrene og sperrer vond lukt i klærne. Det gjør også at trommelen får et belegg som gjør klær mer utsatt for lukt. Jeg har sluttet å bruke tøymykner. Jeg vasket først maskinen på 90 grader med oppvasktablett og skylte med eddik i tøymyknerkammeret, for å bli kvitt belegg og lukt. Pass på at du ikke henger klærne tett på stativet, slik at de får mest mulig luft rundt seg. Anonymkode: da90f...f13
Anonym bruker Skrevet 16. september 2022 #9 Skrevet 16. september 2022 Hva vasker du de sammen med? Noen klær får en ekkel lukt om de vaskes sammen med tekstiler som «kræsjer». Har du forsøkt omo action og kun vaske genere alene? Anonymkode: 64c8b...1f5
Anonym bruker Skrevet 16. september 2022 #10 Skrevet 16. september 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Hva vasker du de sammen med? Noen klær får en ekkel lukt om de vaskes sammen med tekstiler som «kræsjer». Har du forsøkt omo action og kun vaske genere alene? Anonymkode: 64c8b...1f5 Active 😅 Anonymkode: 64c8b...1f5
Anonym bruker Skrevet 17. september 2022 #11 Skrevet 17. september 2022 Takk for svar alle! Har nå hatt den i bløt over natta, og vasker på 60 grader. Har ikke tørketrommel, men skal sette defukter til å blåse på dem under tørk Jeg har prøvd omo Active på treningstøy, lukta så sterkt! Men effektiv ja Anonymkode: 58546...f09
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå