Gå til innhold

10 åring - alene hjemme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde dere latt en 10 åring vært alene hjemme hver dag mens mamma og pappa er på jobb i en hel uke?

Anonymkode: 49328...447

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hadde dere latt en 10 åring vært alene hjemme hver dag mens mamma og pappa er på jobb i en hel uke?

Det var min tiåring nå siste uken av sommerferien, og det gikk helt fint. Det var andre barn som også var hjemme, så det ble mye spilling og lite utetid, men det går helt fint for en ukes tid. 

Anonymkode: 1e299...369

Skrevet

Ja så klart! Det klarer en 10 åring helt fint.

Når sønnen min gikk i 3.klasse å skolene stengte ned så var sønnen min alene hjemme hver dag til jeg kom hjem fra jobb. Det var også de andre i klassen hans. Det gikk helt fint!

Anonymkode: c7ec4...5aa

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Det var min tiåring nå siste uken av sommerferien, og det gikk helt fint. Det var andre barn som også var hjemme, så det ble mye spilling og lite utetid, men det går helt fint for en ukes tid. 

Anonymkode: 1e299...369

Vet ikke om det bare blir neste uke, kommer an på denne streiken

Skrevet

Ja. Det har mine gjort i flere uker hver sommerferie fra de var 8 år. Er ikke noe problem

Anonymkode: 2267a...c6c

Skrevet

Min 9 åring var alene hjemme i sommer da vi jobbet før og etter ferie 

Anonymkode: 86c0f...312

Skrevet

Unger er forskjellige og det må vi voksne se ann. 

Mine var hjemme alene i ferien fra de begynte på skolen. Eldste sluttet på sfo midt i 1kl, hun ville heller gå hjem til ett tomt hus. Så å være hjemme alene på sommeren var ikke ett problem. Hun hadde muligheter til å være hos besteforeldre, tanter og onkler. Minsta startet aldri på sfo, hu er en som alltid har likt å være hjemme alene. Hu prøvde ofte å kaste oss ut før det,men vi gikk jo aldri lenger vekk enn hagen, men hun fikk følelsen være hjemme alene før det. 

Mine bonusbarn var helt ulike og de var vel ikke hjemme alene ved den alder. De lnsket det ikke og vi voksne følte ikke det gikk. Så unger er ulike selv om de bor i samme hus. 

Anonymkode: c9a82...d5c

Skrevet

Min 10 åring hadde ikke likt det nei. Må se an barnet. 

Anonymkode: 3d887...280

Skrevet

Min 10 åring var alene 4 uker i sommer, har jo ikke 2 måneder ferie fra jobb.

Anonymkode: d5737...e60

Skrevet

Selvsagt. Ungene er jo hjemme alene på dagtid når ferien vår er over. Jeg har ikke ferie i 2 måneder…..

Anonymkode: d8e29...b0a

Skrevet

Vi har delt opp endel av ferien så gutten slipper å vær hjemme alene hver dag, er jo utrolig kjedelig for han!

Anonymkode: d364e...470

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Vi har delt opp endel av ferien så gutten slipper å vær hjemme alene hver dag, er jo utrolig kjedelig for han!

Anonymkode: d364e...470

Det er det vi også pleier å gjøre i sommerferien, og så dra til besteforeldrene de ukene begge jobber.
Nå er det ikke ferie, men skolen er stengt på grunn av streiken.
Å sende til besteforeldre går ikke da de også må jobbe.

HI

Skrevet
On 9/16/2022 at 2:05 PM, Anonym bruker said:

helt greit, hvis barnet selv vil det

Anonymkode: 02eb5...eb3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...