Anonym bruker Skrevet 16. september 2022 #26 Skrevet 16. september 2022 (endret) et julebord er ikke "på jobb". Det er utenfor arbeidstid. Det er ingen som sier de må ha grøftefyll, men er det juletrefest så si det. Ikke kall det julebord. Anonymkode: e3324...fb8 Endret 16. september 2022 av Admin Innlegget er ryddet for slettet sitat.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2022 #27 Skrevet 16. september 2022 (endret) Jeg er en godt voksen dame på over 50, som ikke har vært full - ikke lettere beruset engang - på 15 år. På julebord vil jeg likevel ha et glass god rødvin til julematen. Og da snakker jeg ikke om grøt og kaker. De aller, aller fleste forbinder julebord med minimum ribbe og pinnekjøtt, og så noen gode desserter som hører julefeiringen her til lands til. Det N.N. her beskriver forbinder jeg overhodet ikke med julebord, men vi har julelunsj på jobb som ligner. Men det hun planlegger høres mye kjedeligere ut! Når man kommuniserer må man ta utgangspunkt i vanlig forståelse til publikummet, ikke kjøre på med definisjoner fra Wikipedia. Anonymkode: 3847d...a35 Endret 16. september 2022 av Admin Innlegget er ryddet for slettet sitat.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2022 #28 Skrevet 16. september 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): et julebord er ikke "på jobb". Det er utenfor arbeidstid. Det er ingen som sier de må ha grøftefyll, men er det juletrefest så si det. Ikke kall det julebord. Anonymkode: e3324...fb8 Hvorfor skal alkisene ha monopol på definisjonen av julebord? Anonymkode: f856e...d13
Sommerkroppen 2029 Skrevet 16. september 2022 #29 Skrevet 16. september 2022 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Hvorfor skal alkisene ha monopol på definisjonen av julebord? Anonymkode: f856e...d13 Men hvorfor kan man ikke servere alkohol til de som vil ha det, og så kan de som ikke vil ha det drikker alkoholfritt? Det er jo ingen barnehage heller......
Anonym bruker Skrevet 16. september 2022 #30 Skrevet 16. september 2022 Sommerkroppen 2029 skrev (10 minutter siden): Men hvorfor kan man ikke servere alkohol til de som vil ha det, og så kan de som ikke vil ha det drikker alkoholfritt? Det er jo ingen barnehage heller...... Fordi avholds mennesker har svært lite interesse av å omgås fulle, pågående kollegaer. Anonymkode: f856e...d13
Sommerkroppen 2029 Skrevet 16. september 2022 #31 Skrevet 16. september 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Fordi avholds mennesker har svært lite interesse av å omgås fulle, pågående kollegaer. Anonymkode: f856e...d13 De har jo et valg om å ikke delta da, dersom de plages av dette. Jeg har aldri vært overstadig beruset på julebordet, og har vel sett to-tre stk som har vært det. De har ikke vært til sjenanse for andre enn seg selv. Vi er da voksne mennesker, litt takhøyde bør man ha.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2022 #32 Skrevet 16. september 2022 Sommerkroppen 2029 skrev (5 minutter siden): De har jo et valg om å ikke delta da, dersom de plages av dette. Jeg har aldri vært overstadig beruset på julebordet, og har vel sett to-tre stk som har vært det. De har ikke vært til sjenanse for andre enn seg selv. Vi er da voksne mennesker, litt takhøyde bør man ha. Men hvorfor er det alltid de som ikke drikker som skal ha takhøyde? Hvorfor er det slik i den norske drikkekulturen at man skal drikke seg beruset hver gang det skjer noe? Anonymkode: f856e...d13
Sommerkroppen 2029 Skrevet 16. september 2022 #33 Skrevet 16. september 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Men hvorfor er det alltid de som ikke drikker som skal ha takhøyde? Hvorfor er det slik i den norske drikkekulturen at man skal drikke seg beruset hver gang det skjer noe? Anonymkode: f856e...d13 Det er da ikke det? Hos oss er det kanskje 80% som fint takler alkohol og ikke blir overstadig, og 20 % som blir fulle. Alle har respekt for hverandre, og ingen plager sine kolleger. Synes du det er ubehagelig å se fulle folk, er det der det ligger?
Anonym bruker Skrevet 16. september 2022 #34 Skrevet 16. september 2022 Anonym bruker skrev (58 minutter siden): Hvorfor skal alkisene ha monopol på definisjonen av julebord? Anonymkode: f856e...d13 Hvilke alkiser? Vi har ikke alkohol på våre julebord. Vi har middag, dessert, kaffe og kaker. Underholdning i form av kåring av årets "sett inn det som passer", taler, sang osv. Vi spiser ikke grøt og blir lest til Anonymkode: e3324...fb8
Anonym bruker Skrevet 16. september 2022 #35 Skrevet 16. september 2022 Sommerkroppen 2029 skrev (Akkurat nå): Det er da ikke det? Hos oss er det kanskje 80% som fint takler alkohol og ikke blir overstadig, og 20 % som blir fulle. Alle har respekt for hverandre, og ingen plager sine kolleger. Synes du det er ubehagelig å se fulle folk, er det der det ligger? Men det er hos DERE. Generelt er det mye ubehagelig som skjer på julebord rundt om i dette landet. Jeg takler fylla greit, men det er mange som ikke gjør det. Synes du selv det er morsomt å omgås fulle, pågående mennesker uten hemninger når du selv er klin edru? En av tre har opplevd ubehag ved julebordfyll – VG – Julebordet har sikkert ødelagt en del karrierer, sier forsker. Unngå disse fem tabbene. (aftenposten.no) Anonymkode: f856e...d13
Anonym bruker Skrevet 16. september 2022 #36 Skrevet 16. september 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Hvilke alkiser? Vi har ikke alkohol på våre julebord. Vi har middag, dessert, kaffe og kaker. Underholdning i form av kåring av årets "sett inn det som passer", taler, sang osv. Vi spiser ikke grøt og blir lest til Anonymkode: e3324...fb8 Men da har dere heller ikke fest eller julebord etter det de fleste mener. Jeg er for øvrig enig i at lesing av eventyr og grøtspising ikke kvalifiserer til selskap eller annet interessant. Anonymkode: f856e...d13
Sommerkroppen 2029 Skrevet 16. september 2022 #37 Skrevet 16. september 2022 (endret) Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Men det er hos DERE. Generelt er det mye ubehagelig som skjer på julebord rundt om i dette landet. Jeg takler fylla greit, men det er mange som ikke gjør det. Synes du selv det er morsomt å omgås fulle, pågående mennesker uten hemninger når du selv er klin edru? En av tre har opplevd ubehag ved julebordfyll – VG – Julebordet har sikkert ødelagt en del karrierer, sier forsker. Unngå disse fem tabbene. (aftenposten.no) Anonymkode: f856e...d13 Jeg kan godt gå på et julebord klin edru selv om det er fulle folk der. Som sagt, de er jo stort sett ikke i overtall. De fleste voksne mennesker oppfører seg ikke slik. Noen vil man jo alltid finne, men en kan jo fint sosialisere seg med de som ikke er slik. Det blir litt hva du gjør det til selv. Ikke alle julebord med alkohol, er en katastrofe. Endret 16. september 2022 av Sommerkroppen 2029
Anonym bruker Skrevet 16. september 2022 #38 Skrevet 16. september 2022 Sommerkroppen 2029 skrev (13 minutter siden): Jeg kan godt gå på et julebord klin edru selv om det er fulle folk der. Som sagt, de er jo stort sett ikke i overtall. De fleste voksne mennesker oppfører seg ikke slik. Noen vil man jo alltid finne, men en kan jo fint sosialisere seg med de som ikke er slik. Det blir litt hva du gjør det til selv. Ikke alle julebord med alkohol, er en katastrofe. Det har jeg heller ikke påstått. Men altfor mange av dem er det, ifølge statistikken jeg viste til. Bare fordi det ikke skjer hos dere, så betyr det ikke at det er "sjeldent". Anonymkode: f856e...d13
Anonym bruker Skrevet 16. september 2022 #39 Skrevet 16. september 2022 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Men det er hos DERE. Generelt er det mye ubehagelig som skjer på julebord rundt om i dette landet. Jeg takler fylla greit, men det er mange som ikke gjør det. Synes du selv det er morsomt å omgås fulle, pågående mennesker uten hemninger når du selv er klin edru? En av tre har opplevd ubehag ved julebordfyll – VG – Julebordet har sikkert ødelagt en del karrierer, sier forsker. Unngå disse fem tabbene. (aftenposten.no) Anonymkode: f856e...d13 På julebord er det en selvfølge at det serveres alkohol til dem som ønsker det. Vil man ikke drikke, takker man nei. Tåler man ikke at folk er beruset får man holde seg hjemme. Til en juleavslutning som det er snakk om her, på ettermiddagstid, vil det som regel ikke være forventet at det er alkohol. Anonymkode: 97a3b...a38
Anonym bruker Skrevet 16. september 2022 #40 Skrevet 16. september 2022 Anonym bruker skrev (42 minutter siden): Men hvorfor er det alltid de som ikke drikker som skal ha takhøyde? Hvorfor er det slik i den norske drikkekulturen at man skal drikke seg beruset hver gang det skjer noe? Anonymkode: f856e...d13 Nå snakker vi julebord da, og det er fest med alkoholservering. Nå er jeg snart 50 og har vært på mange julebord i ulike firmaer oppigjennom. Og det er ikke slik at det blir grøftefyll for om det serveres alkohol, hvor tar du det fra? Det finnes sikkert slike julebord, men de er nok ikke standarden. Litt beruset synes jeg man får lov til å bli, på julebord. Takler man ikke litt berusede folk får man holde seg unna. Liker man ikke høy lyd går man vel heller ikke på konsert for så å klage på høy lyd? Man vet jo hva man går til. Anonymkode: 93d86...4be
Sommerkroppen 2029 Skrevet 16. september 2022 #41 Skrevet 16. september 2022 (endret) Anonym bruker skrev (37 minutter siden): Det har jeg heller ikke påstått. Men altfor mange av dem er det, ifølge statistikken jeg viste til. Bare fordi det ikke skjer hos dere, så betyr det ikke at det er "sjeldent". Anonymkode: f856e...d13 Jeg sier vel ikke at det er sjeldent, men at det heller ikke trenger å være et stort problem. Hvis man føler seg krenket eller synes det er ubehagelig på slike tilstelninger hvor det serveres alkohol, så må man heller ta et valg selv på om man vil delta eller ikke. Vil tilføye at ingen av mine venner har noen gang sagt at dere julebord heller er preget av fyll. Så jeg velger å tro at de fleste julebord forløper seg ganske greit. Endret 16. september 2022 av Sommerkroppen 2029
Anonym bruker Skrevet 16. september 2022 #42 Skrevet 16. september 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): På julebord er det en selvfølge at det serveres alkohol til dem som ønsker det. Vil man ikke drikke, takker man nei. Tåler man ikke at folk er beruset får man holde seg hjemme. Til en juleavslutning som det er snakk om her, på ettermiddagstid, vil det som regel ikke være forventet at det er alkohol. Anonymkode: 97a3b...a38 Som sagt, alkiser trumfer alt annet. Koselig kultur, gitt "Tåler du ikke at jeg blir ufin og trakasserende, så får du holde deg hjemme". Uff. Anonymkode: fb1a1...dda
Anonym bruker Skrevet 16. september 2022 #43 Skrevet 16. september 2022 Sommerkroppen 2029 skrev (53 minutter siden): Jeg sier vel ikke at det er sjeldent, men at det heller ikke trenger å være et stort problem. Hvis man føler seg krenket eller synes det er ubehagelig på slike tilstelninger hvor det serveres alkohol, så må man heller ta et valg selv på om man vil delta eller ikke. Vil tilføye at ingen av mine venner har noen gang sagt at dere julebord heller er preget av fyll. Så jeg velger å tro at de fleste julebord forløper seg ganske greit. Nettopp, så de som oppfører seg ufint skal ha en fin avslutning på året, mens de som faktisk er hyggelige og holder seg på matta må avstå? Så bra at vi ikke jobber på samme arbeidsplass, gitt. Dine venner er for øvrig uinteressante så lenge det foreligger en statistikk. Anonymkode: fb1a1...dda
Anonym bruker Skrevet 16. september 2022 #44 Skrevet 16. september 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Nå snakker vi julebord da, og det er fest med alkoholservering. Nå er jeg snart 50 og har vært på mange julebord i ulike firmaer oppigjennom. Og det er ikke slik at det blir grøftefyll for om det serveres alkohol, hvor tar du det fra? Det finnes sikkert slike julebord, men de er nok ikke standarden. Litt beruset synes jeg man får lov til å bli, på julebord. Takler man ikke litt berusede folk får man holde seg unna. Liker man ikke høy lyd går man vel heller ikke på konsert for så å klage på høy lyd? Man vet jo hva man går til. Anonymkode: 93d86...4be Hvorfor MÅ man drikke seg beruset hver gang det skjer noe hyggelig? Hva er dette for et kultur? Anonymkode: fb1a1...dda
Sommerkroppen 2029 Skrevet 16. september 2022 #45 Skrevet 16. september 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor MÅ man drikke seg beruset hver gang det skjer noe hyggelig? Hva er dette for et kultur? Anonymkode: fb1a1...dda Nå har jeg jo skrevet opptil flere ganger at ikke alle gjør det......
Anonym bruker Skrevet 16. september 2022 #46 Skrevet 16. september 2022 Sommerkroppen 2029 skrev (Akkurat nå): Nå har jeg jo skrevet opptil flere ganger at ikke alle gjør det...... Nå svarte jeg ikke deg heller, eller skriver du både som anonym og med nick i samme tråd? Anonymkode: fb1a1...dda
Sommerkroppen 2029 Skrevet 16. september 2022 #47 Skrevet 16. september 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Nettopp, så de som oppfører seg ufint skal ha en fin avslutning på året, mens de som faktisk er hyggelige og holder seg på matta må avstå? Så bra at vi ikke jobber på samme arbeidsplass, gitt. Dine venner er for øvrig uinteressante så lenge det foreligger en statistikk. Anonymkode: fb1a1...dda Jeg tror du har vært veldig uheldig med julebordene dine, og det er jo kjipt å høre. Men som sagt, igjen, så er ikke dette standarden for alle julebord.
Sommerkroppen 2029 Skrevet 16. september 2022 #48 Skrevet 16. september 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Nå svarte jeg ikke deg heller, eller skriver du både som anonym og med nick i samme tråd? Anonymkode: fb1a1...dda Beklager, anonymknappen hadde ikke trengt å være på. Så ja det er meg som har svart tidligere også.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2022 #49 Skrevet 16. september 2022 Sommerkroppen 2029 skrev (8 minutter siden): Jeg tror du har vært veldig uheldig med julebordene dine, og det er jo kjipt å høre. Men som sagt, igjen, så er ikke dette standarden for alle julebord. Jeg har ikke vært på flere enn ett julebord med ufin oppførsel, og da var oppførselen rettet mot andre enn meg. Men jeg har hørt en del historier, lest noen historier og sett på statistikk. Anonymkode: fb1a1...dda
Anonym bruker Skrevet 16. september 2022 #50 Skrevet 16. september 2022 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Nettopp, så de som oppfører seg ufint skal ha en fin avslutning på året, mens de som faktisk er hyggelige og holder seg på matta må avstå? Så bra at vi ikke jobber på samme arbeidsplass, gitt. Dine venner er for øvrig uinteressante så lenge det foreligger en statistikk. Anonymkode: fb1a1...dda Du er syk. Anonymkode: d14a3...2ef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå