Gå til innhold

Bare meg som blir provosert av influensere som lanserer og selger ting?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er skittent! Først skal du dele livet ditt, og spesielt tiltrekke deg sårbare og ensomme mennesker, for deretter å tigge etter penger. 
Dele ut rabattkoder og produsere sko, lys etc. Så de kan tjene fett på andres bekostning! De legger det frem som at de gir følgerne sine en tjeneste ved å gi de rabatt og donere prosenter til veldedig formål! Men face the fact, det de bidrar med er å opprettholde deres livsstil hvor de fremmer kjøp og salg, reklamerer og er overbevisende for å få mottakeren til og kjøpe enda mer. 
«God morgen, alle mine venner❤️! Jeg er så takknemlig for hver og en av dere. Derfor vil jeg gi noe tilbake! I dag får dere 20% på hele kolleksjonen min»! 

Håper dette tullet blir regulert og forbudt snart!!

Anonymkode: eea23...95f

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg synes det er skittent! Først skal du dele livet ditt, og spesielt tiltrekke deg sårbare og ensomme mennesker, for deretter å tigge etter penger. 
Dele ut rabattkoder og produsere sko, lys etc. Så de kan tjene fett på andres bekostning! De legger det frem som at de gir følgerne sine en tjeneste ved å gi de rabatt og donere prosenter til veldedig formål! Men face the fact, det de bidrar med er å opprettholde deres livsstil hvor de fremmer kjøp og salg, reklamerer og er overbevisende for å få mottakeren til og kjøpe enda mer. 
«God morgen, alle mine venner❤️! Jeg er så takknemlig for hver og en av dere. Derfor vil jeg gi noe tilbake! I dag får dere 20% på hele kolleksjonen min»! 

Det blir jo en slags jobb da. Så det er deres måte å tjene penger på. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tenker at det er jobben deres, og den første fasen med å få tilhengere er reklamen.
De må da også tjene penger...

Anonymkode: 19a67...337

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tenker at det er jobben deres, og den første fasen med å få tilhengere er reklamen.
De må da også tjene penger...

Anonymkode: 19a67...337

De må ikke være en influenser på heltid. 
Synes det er skitne triks å vende noen mot deg, for så å smiske med de til å kjøpe ting av deg! Legge det frem som at du gjør de en tjeneste og er en samaritan fordi du gir de rabattkoder. 
Håper virkelig det kommer noen tilsyn inn og overvåker dette mer møysommelig. 

Skrevet
Sommerkroppen 2029 skrev (6 minutter siden):

Det blir jo en slags jobb da. Så det er deres måte å tjene penger på. 

Ja, og det er en slu måte og bruke følgerne sine på. 

Skrevet

Jeg reagerer ikke. Men jeg har ikke noe forhold til influensere med unntak av hun på tiktok som «ønsker å bli» influenser. Ler godt

Anonymkode: d47cb...72e

Skrevet

Da jeg var ungdom leste vi Topp, Det nye og allerverdens andre blader som var proppfulle av reklame, retusjerte bilder osv.

Dagens unge leser ikke blader, men de følger div influensere på nett som gjør samme jobben som bladene gjorde før. De underholder, holder kjedsomheten unna og de påvirker.

Den endringen har kommet fort, så regelverket har vel ikke helt klart å holde følge. Men sakte men sikkert blir jo også denne bransjen regulert. 

Så lenge får vi være flinke til å påvirke ungene våre til å forstå hvordan denne bransjen fungerer.

Anonymkode: d86c4...95a

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Da jeg var ungdom leste vi Topp, Det nye og allerverdens andre blader som var proppfulle av reklame, retusjerte bilder osv.

Dagens unge leser ikke blader, men de følger div influensere på nett som gjør samme jobben som bladene gjorde før. De underholder, holder kjedsomheten unna og de påvirker.

Den endringen har kommet fort, så regelverket har vel ikke helt klart å holde følge. Men sakte men sikkert blir jo også denne bransjen regulert. 

Så lenge får vi være flinke til å påvirke ungene våre til å forstå hvordan denne bransjen fungerer.

Anonymkode: d86c4...95a

Det tror jeg du har helt rett i. Butikken, blader, tv osv er jo også proppfullt av reklame.. men det er noe med den sluheten å spille på folk som følger deg og føler de kjenner deg. De er ikke snille for å dele ut rabattkoder, de gjør det her for å få penger! De legger det frem så spesielt de unge og naive tror de er superheldige! 
Det er noen mekanismer i dynamikken her jeg synes er psykologisk forkastelig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...