Anonym bruker Skrevet 16. september 2022 #1 Skrevet 16. september 2022 Siden det er så mye snakk m denne lærerstreiken for tiden er det en ting jeg har begynt å lure litt på. La oss tanke oss at fagforeningen man er med i går til streik og men blir tatt ut. Dersom man ikke er enig i streiken, kan man da nekte å gå ut i streik? Anonymkode: 5eb84...80e
Anonym bruker Skrevet 16. september 2022 #2 Skrevet 16. september 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Siden det er så mye snakk m denne lærerstreiken for tiden er det en ting jeg har begynt å lure litt på. La oss tanke oss at fagforeningen man er med i går til streik og men blir tatt ut. Dersom man ikke er enig i streiken, kan man da nekte å gå ut i streik? Anonymkode: 5eb84...80e nei, men du står helt fritt til å være organisert. Du kan alltids melde deg ut Anonymkode: 10d67...b8a
Anonym bruker Skrevet 16. september 2022 #3 Skrevet 16. september 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Siden det er så mye snakk m denne lærerstreiken for tiden er det en ting jeg har begynt å lure litt på. La oss tanke oss at fagforeningen man er med i går til streik og men blir tatt ut. Dersom man ikke er enig i streiken, kan man da nekte å gå ut i streik? Anonymkode: 5eb84...80e Er du først tatt ut, er du tatt ut. Du kan ikke melde deg ut etter at en konflikt er et faktum for å slippe streiken. Det eneste du oppnår er at du ikke får streikebidrag. Anonymkode: 6d2f0...975
Anonym bruker Skrevet 16. september 2022 #4 Skrevet 16. september 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): nei, men du står helt fritt til å være organisert. Du kan alltids melde deg ut Anonymkode: 10d67...b8a Er ikke sikkert man ønsker å melde seg ut. Kan være grunner til at man i utgangspunktet valgte den fagforeningen. Ville ikke ha meldt meg ut for en sak. La meg omformulere meg: ---- La oss tenke oss at fagforeningen man er med i går til streik og man blir tatt ut. Dersom man ikke er enig i streiken, kan man da nekte å gå ut i streik uten å melde seg ut av fagforeningen? ---- HI Anonymkode: 5eb84...80e
Anonym bruker Skrevet 16. september 2022 #5 Skrevet 16. september 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Er ikke sikkert man ønsker å melde seg ut. Kan være grunner til at man i utgangspunktet valgte den fagforeningen. Ville ikke ha meldt meg ut for en sak. La meg omformulere meg: ---- La oss tenke oss at fagforeningen man er med i går til streik og man blir tatt ut. Dersom man ikke er enig i streiken, kan man da nekte å gå ut i streik uten å melde seg ut av fagforeningen? ---- HI Anonymkode: 5eb84...80e Du har jo fått svar på dette. Nei, det kan du ikke. Eller om du nekter, vil du miste streikebidraget og muligens bli sparket ut i tillegg. Anonymkode: 93fc7...0ac
Anonym bruker Skrevet 16. september 2022 #6 Skrevet 16. september 2022 Anonym bruker skrev (34 minutter siden): Du har jo fått svar på dette. Nei, det kan du ikke. Eller om du nekter, vil du miste streikebidraget og muligens bli sparket ut i tillegg. Anonymkode: 93fc7...0ac Det svaret kom mens jeg skrev det innlegget du siterte, så jeg så det ikke før etter det innlegget var postet. Bare for å ha sagt det, jeg er IKKE i denne situasjonen, bare lurte. HI Anonymkode: 5eb84...80e
Anonym bruker Skrevet 16. september 2022 #7 Skrevet 16. september 2022 Anonym bruker skrev (45 minutter siden): Er du først tatt ut, er du tatt ut. Du kan ikke melde deg ut etter at en konflikt er et faktum for å slippe streiken. Det eneste du oppnår er at du ikke får streikebidrag. Anonymkode: 6d2f0...975 Takk for svar HI Anonymkode: 5eb84...80e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå