Gå til innhold

En genser til 800 kroner.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det så dyrt da? Jeg kjøpte meg nettopp en ny genser, og ga 800,- for den. En varm og god genser til vinteren, og tenkte overhodet ikke at dette var noe overpris. Så kommer kollegaen min innom kontoret mitt og komplimenterer genseren min, og spør hvor jeg kjøpte den og hvor mye den kostet. Hun ga seg over for prisen, og sa at da skulle hun allefall ikke kjøpe den for det var altfor dyrt! "Nei, nei" svarte jeg bare og fortsatte og jobbe. 

Det var dagens God Morgen på jobb for meg 😄

Anonymkode: 5c407...a42

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Er det så dyrt da? Jeg kjøpte meg nettopp en ny genser, og ga 800,- for den. En varm og god genser til vinteren, og tenkte overhodet ikke at dette var noe overpris. Så kommer kollegaen min innom kontoret mitt og komplimenterer genseren min, og spør hvor jeg kjøpte den og hvor mye den kostet. Hun ga seg over for prisen, og sa at da skulle hun allefall ikke kjøpe den for det var altfor dyrt! "Nei, nei" svarte jeg bare og fortsatte og jobbe. 

Hehe har mange gensere til 800kr.selv, men har også noen til 300🤷🏼‍♀️Nyt genseren du og drit i hva andre sier.🥰

Anonymkode: 08660...d1c

Skrevet

Det er en dyr genser, men ikke om den er i en kvalitet og design du vil ha i årevis. Er det ikke det så er du blitt lurt.

Skrevet

Det er mange det ute som syns klær som er dyrere enn de man får på HM er for dyrt.
Det de ikke tenker på er at kjeder som HM er billigkjeder, alt annet er ikke nødvendigvis dyrt.

Jeg vil si kr 800,- for en genser er midt på treet.

Personlig kjøper jeg heller færre klær som faktisk blir brukt enn masse billig som blir brukt en sjelden gang.
Bedre for miljøet er det også :)

Anonymkode: 8bc93...085

Skrevet
sug lut skrev (13 minutter siden):

Det er en dyr genser, men ikke om den er i en kvalitet og design du vil ha i årevis. Er det ikke det så er du blitt lurt.

Jo det er kvalitet 🙂

Skrevet

Nei, jeg synes ikke 800 kroner for en genser er dyrt. Jeg er villig til å betale opptil 2500 kroner for en genser, så lenge jeg vurderer at den er verdt det. Jeg tror ikke jeg har mange gensere som har kostet mindre enn 800.

Anonymkode: 7be23...c4f

Skrevet
sug lut skrev (28 minutter siden):

Sammenlignet med billigkjedene som HM og lignende er kr 800,- for en genser dyrt, men dette er tross alt billigkjeder.
Kr 800,- for en genser er midt på treet.

Anonymkode: 8bc93...085

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Nei, jeg synes ikke 800 kroner for en genser er dyrt. Jeg er villig til å betale opptil 2500 kroner for en genser, så lenge jeg vurderer at den er verdt det. Jeg tror ikke jeg har mange gensere som har kostet mindre enn 800.

Anonymkode: 7be23...c4f

Samme her 😅 Men jeg kjøper ofte på salg f.eks på Høyer. Der kan du få de til 50-60%. Synes kvaliteten stort sett er bedre på de dyrere genserene, men har en som kostet over 2000 på fullpris som nuppet med en gang også..... Det var en tynn finstrikket ullgenser. De andre jeg har holder seg fint, jeg er egentlig en "nuppete" person 😅

Anonymkode: 5a636...db1

Skrevet

Jeg hadde ventet til den hadde blitt satt ned til halv pris. 😅

Anonymkode: aa86f...d94

Skrevet (endret)

Er vel rundt det (+/-) mine gensere koster. Jeg har lengre armer enn "normalt" og det er et fåtall merker som passer min kropp. Men de jeg kjøper er av god kvalitet og varer i mange år. 

Jeg "sparer inn" på at mamma strikker gensere til meg. Jeg finner mønster og kjøper garn, hun strikker. Har drøssevis av strikkagensere i alle former og farger. 

Endret av Tekla123
Måtte flytte noen tegn
Skrevet

Jeg kjøper ikke klær i syntetiske materialer, og betaler oftest mer enn 800 for en genser. Eller for garn til en genser jeg strikker selv. 

Handler stort sett gensere på Høyer, eller strikker selv. Men kjøper gjerne t-skjorter, bukser, shortser og sommerkjoler i f.eks. bomull eller lin i billige butikker som HM. 

Anonymkode: 41093...8b3

Skrevet

Jeg har flere cashmere-gensere som kostet over 3.000 kroner stykket. Alle er tidløse. Den ene har jeg hatt i over 10 år og den er faktisk like fin. Blir behandlet bra da.

En genser til 800 kroner er ikke dyr men spørs jo om den er veldig mote eller lav kvalitet. Da kan den være dyr fordi du kjøper ny genser neste høst.

Anonymkode: 34a21...58e

Skrevet

Jeg synes det er mye penger, men ikke nødvendigvis dyrt. Kvalitet og pris kan henge sammen. Men hvilke merker er egentlig kvalitet? Jeg vil gjerne kjøpe det, men bare bommer. Har prøvd både ralph lauren og gant, men det holder seg ikke pent lenger enn hm og Cubus det heller. Hvilke merker bør jeg satse på for å få kvalitet?

Skrevet

Hm… jeg synes ikke det er så dyrt jeg da. Jeg kjøper stort sett ullgensere av god kvalitet og det får jeg ikke for 800,- Det skal også sies at jeg sjelden kjøper nye gensere. 

Anonymkode: 729b4...6b6

Skrevet
Den perfekte mor, påan igjen skrev (3 timer siden):

Jeg synes det er mye penger, men ikke nødvendigvis dyrt. Kvalitet og pris kan henge sammen. Men hvilke merker er egentlig kvalitet? Jeg vil gjerne kjøpe det, men bare bommer. Har prøvd både ralph lauren og gant, men det holder seg ikke pent lenger enn hm og Cubus det heller. Hvilke merker bør jeg satse på for å få kvalitet?

Jeg har et par gensere fra Maud som holder seg fint iallefall 🙂

Skrevet

Er det type tynn genser/langermet t-skjorte i bomull syns jeg det er dyrt, og også hvis det er en tykkere genser i syntetisk materiale. Hvis det er en tykkere genser med ull og mohair feks syns jeg ikke seter dyrt, og hvis det er kasjmir tenker jeg det er en ganske billig genser du har kjøpt! Poenget er at det kommer jo veldig an på, men du skriver jo verken hva slags type genser du har kjøpt eller hva slags materiale den er laget av. 

Anonymkode: ae6a6...6bf

Skrevet
Den perfekte mor, påan igjen skrev (3 timer siden):

Jeg er fornøyd med Gestuz, Arnie Says og Johnnielove. Myke og gode plagg i ulike typer ullblanding. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Er det type tynn genser/langermet t-skjorte i bomull syns jeg det er dyrt, og også hvis det er en tykkere genser i syntetisk materiale. Hvis det er en tykkere genser med ull og mohair feks syns jeg ikke seter dyrt, og hvis det er kasjmir tenker jeg det er en ganske billig genser du har kjøpt! Poenget er at det kommer jo veldig an på, men du skriver jo verken hva slags type genser du har kjøpt eller hva slags materiale den er laget av. 

Beklager, så nå at du skrev at den er tykk og god. Da vil jeg si at den er litt dyr hvis den er laget av syntetisk materiale, men hvis det er en ullgenser syns jeg ikke det er dyrt. 

Skrevet

Vil ikke si at denne kollegaen kom med kritikk,selvom det var klønete av henne å kommentere prisen. 

Ville ikke gitt 800 kr for en genser, men samtidig har jeg jo gitt 699 og 800 for kjoler. 🙈

Anonymkode: 0f389...cdd

Skrevet

Jeg strikker flere gensere til meg selv i året. Kommer fort opp i den prisen bare for garnet. Heller noen dyre gensere i god kvalitet enn en drøss med billig ræl fra chiquelle, eller hva det heter, og liknende.

Anonymkode: 6e881...63e

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Jeg synes det er dyrt, men det er vel heller min økonomi som tilsier det. 

Anonymkode: ef55a...f2a

Skrevet

Synes det er dyrt. Men hver sin smak. 

Anonymkode: f2099...b8f

Skrevet

Jeg syns den var litt dyr. 

Det jeg lurer mer på er om det er ansett som særlig høflig å spørre kollegaer om prisen på det de kjøper? Ikke bare det, men i tillegg reagere på den måten?  Jeg hadde seriøst lurt på hva fan som feilte den personen. 

Men jeg er åpen for at det er jeg som er rar i norske øyne her. Jeg har ikke engang spurt de to beste venninnene mine om prisen på klær de har kjøpt. Jeg ville heller ikke drømt å reagere sånn om jeg fikk det opplyst! Kan ikke huske at noen har spurt meg heller.. 

Skrevet
NotNaomi skrev (1 time siden):

Jeg syns den var litt dyr. 

Det jeg lurer mer på er om det er ansett som særlig høflig å spørre kollegaer om prisen på det de kjøper? Ikke bare det, men i tillegg reagere på den måten?  Jeg hadde seriøst lurt på hva fan som feilte den personen. 

Men jeg er åpen for at det er jeg som er rar i norske øyne her. Jeg har ikke engang spurt de to beste venninnene mine om prisen på klær de har kjøpt. Jeg ville heller ikke drømt å reagere sånn om jeg fikk det opplyst! Kan ikke huske at noen har spurt meg heller.. 

Jeg har en kollega/venninne som kan spør om prisen på et plagg, og jeg kan spør henne. Men vi har samme (dyre🙄) smak, og vet sånn ca hva det koster uansett når det blir sagt hvilet merke det er. Utenom det tror jeg aldri jeg har blitt spurt om prisen på et klesplagg. Har andre venninner som jeg vet handler på helt andre butikker enn meg. Og hvis det blir diskutert priser på klær når jeg er der, er jeg egentlig ikke så aktiv i samtalen. Har ingen behov for å informere om hva f.eks jakken min koster, når de synes det er dyrt med en jakke til 1500 😅 Hva ting koster er en privatsak synes jeg. Noen kjøper selvsagt dyre klær for å vise hvor masse penger de har, jeg kjøper klær fordi jeg liker de.

Skrevet

Jeg kjøpte meg akkurat en genser til 1700 på tilbud🙈 Men kjøper få plagg, klassiske og av god kvalitet som varer lenge. 

Anonymkode: 009a6...658

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...