Gå til innhold

Hvor lenge tror dere streiken varer?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Problemet er at min arbeidsgiver, og mange andre arbeidsgivere forventet at vi var like effektive på hjemmekontoret, gjerne med treg internett, tregere kommunikasjon på grunn av systemer som ikke snakket sammen og så videre, som vi var før pandemien. Hvis man må "trå til" halve arbeidsdagen med å undervise barn (gjerne uten lærerbakgrunn, slik at man egentlig ikke er kvalifisert for jobben), så gikk det ut over andre som var avhengig av deg som arbeidstaker. Det hadde tatt seg ut hvis lønna til folk ble forsinket med flere dager fordi de som kjørte lønna satt og underviste barna sine i stedet for.

Anonymkode: c95da...d9e

Så  problemet var din arbeidsgiver, men det er lærerne som skal tas.

Anonymkode: 11f14...d1d

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Nei, problemet var ikke min arbeidsgiver. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Problemet er lærere som har lagt et opplegg som gikk utover arbeidsforholdet til foreldrene. Igjen, de kunne lett fjerne frister slik at foreldrene kunne ta seg av undervisningen på fritiden. Å dele oppgaver og samle innleveringer er nemlig ikke undervisning.

Anonymkode: cd338...294

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Problemet er lærere som har lagt et opplegg som gikk utover arbeidsforholdet til foreldrene. Igjen, de kunne lett fjerne frister slik at foreldrene kunne ta seg av undervisningen på fritiden. Å dele oppgaver og samle innleveringer er nemlig ikke undervisning.

Merk, jeg er ikke lærer selv, men lærerne måtte altså etter kl 14 rette og vurdere dagens oppgaver og gjøre klar neste dags oppgaver på bakgrunn av dette. Hvordan kan du da forvente at de skulle kunne ha disse oppgavene klare i god tid før normal leggetid for barn slik at dere skulle kunne gå igjennom dem? Det er jo umulig. 

Men hvis du hadde en arbeidsgiver som ikke lot deg bruke "sykt barn/barnepasser"-dagene som vi fikk ekstra av for å dekke dette, så skjønner jeg at det var vanskelig, ja.

Skrevet
Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Nettopp! Og vi sa faktisk i fra og ba på våre knær om å få et annerledes opplegg, kom med to forskjellige typer forslag på opplegg, men fikk blankt nei, for "barna burde ha tilnærmet normal skoledag". Da kan de ha det så fint, synes jeg.

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Merk, jeg er ikke lærer selv, men lærerne måtte altså etter kl 14 rette og vurdere dagens oppgaver og gjøre klar neste dags oppgaver på bakgrunn av dette. Hvordan kan du da forvente at de skulle kunne ha disse oppgavene klare i god tid før normal leggetid for barn slik at dere skulle kunne gå igjennom dem? Det er jo umulig. 

Men hvis du hadde en arbeidsgiver som ikke lot deg bruke "sykt barn/barnepasser"-dagene som vi fikk ekstra av for å dekke dette, så skjønner jeg at det var vanskelig, ja.

Men hva er problemet med å legge ut materialet kvelden før?????? Det hadde vært helt fint med leveringsfrist klokka 14, men de kunne ha lagt ut stoffet og oppgavene på forhånd. Eller tror du at de planlegger en oppgaver/en dag om gangen? Altså null styring på undervisningen? Læringsplanen og temaer er lagt.

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Det hjelper forresten ikke å bruke "sykt barn"-dager på sånt når du har brukere som venter på penger/ytelser/behandling osv. Hadde du godtatt å vente i to uker på lønn fordi jeg tok ut to uker med sykt barn-dager for å undervise barna mine? Tror ikke det, nei. Da hadde vår yrkesgruppe fått så hatten passet.

Skrevet
Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Vi snakker barnetrinn, ‘innleveringer’ der tar minimalt med tid å gå gjennom. Lærerne hadde heller ikke videoundervisning på barnetrinnet, men ‘skriv til oss hvis du lurer på noe’ opplegg til 3.klassinger .. de hadde med andre ord mer enn nok tid i løpet av arbeidsdagen. Hvis det er noen her som underviser på barnetrinnet så hadde det vært fint å høre argumentasjonen til hvorfor det ikke var videoundervisning i pandemien. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Men hva er problemet med å legge ut materialet kvelden før?????? Det hadde vært helt fint med leveringsfrist klokka 14, men de kunne ha lagt ut stoffet og oppgavene på forhånd. Eller tror du at de planlegger en oppgaver/en dag om gangen? Altså null styring på undervisningen? Læringsplanen og temaer er lagt.

Jeg tror/antar de tilrettela oppgavene etter hvordan elevene klarte oppgavene dagen før. Det ville i hvertfall være naturlig å gjøre, ikke bare kjøre på med vanskeligere oppgaver uansett hvordan det gikk dagen før.

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Jeg tror/antar de tilrettela oppgavene etter hvordan elevene klarte oppgavene dagen før. Det ville i hvertfall være naturlig å gjøre, ikke bare kjøre på med vanskeligere oppgaver uansett hvordan det gikk dagen før.

Nei, det gjorde de ikke. De gikk gjennom oppgaver/kapitler etter hverandre. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Det ser ut til at svært mange tror at hjemmeskole og Teams-undervisning var lærernes valg. Jeg kan love dere at det var det ikke

Angående den pågående streiken - den kommer til å vare til storting og regjering instruerer KS. I dag la de streikende fram et godt forslag for KS, men KS var ikke engang interessert i å se seriøst på det. KS nekter å se hvor alvorlig denne saken er. Da var det absolutt ikke noe poeng for lærerorganisasjonene å sitte i et møte og tørrprate. 

Den beste løsningen er å la lærerne komme tilbake til statlige forhandlinger, og slippe fri fra KS som overhodet ikke tar skolens og lærernes utfordringer på alvor.  

Anonymkode: a0f58...ba6

Utdanningsforbundet syntes det var en fornuftig løsning. Slik jeg skjønte det vil da penger for neste års oppgjør øremerkes lærerne slik at andre grupper sitter igjen med mindre. Kanskje de andre forbundene har et litt annet syn på saken…

Skolen har utfordringer. Og ressursmangelen er helt reell og fortvilende. MEN det er ikke derfor det streikes nå. Det er kun lønn.

Anonymkode: c28ac...278

Skrevet

Ingen skoler er tatt ut her. De får trappe opp slik at flere blir rammet….slik St det blir en fortgang i dette. 

Anonymkode: ea94b...f53

Skrevet

Tråden er ryddet for nedlatende innlegg, personangrep og svar til dette.

Admin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...