Anonym bruker Skrevet 15. september 2022 #1 Skrevet 15. september 2022 Er helt alene med 2 barn. Ett av dem under 12 år. Denne uka har stort sett gått med til sykdom hos yngste. Vært borte fra jobb mandag og tirsdag. Idag måtte jeg følge eldstemann til spesialist og ikveld er yngste dårlig igjen med høy feber og kvalme. Jeg får så dårlig samvittighet overfor jobben. Har kun vært på jobb 1,5 dag denne uka, hvis jeg må holde meg hjemme imorgen også. Vet det er mye sykdom rundt her for tiden. Men likevel. Hvordan takler dere andre aleneforsørgere dette? Anonymkode: e3911...587
Anonym bruker Skrevet 15. september 2022 #2 Skrevet 15. september 2022 Jeg tenker du bare må tenke at du må gjøre det du må gjøre. Når barna er for unge og/eller for syke til å være alene hjemme, da må du bare være hjemme. Selv om det ikke er gunstig for noen parter i arbeidlivet, så er dette en viktig del av det å være menneske - man må ta vare på ungene sine. Jeg tenker det viktigste her er at du har en ryddig og ordentlig kontakt med din arbeidsgiver hele veien. Om du, når du er på jobb, er en positiv bidragsyter, gjør jobben din på en god måte, bidrar til resten av miljøet, stiller opp når du kan når andre er syke - da tenker jeg dette går opp i opp over tid. Aksepter at det er slik det er så lenge ungene er syke - det er jo ikke slik at du skulker jobben fordi du ikke gidder jobbe. God bedring til minstemann Anonymkode: 53925...869
Anonym bruker Skrevet 15. september 2022 #3 Skrevet 15. september 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Er helt alene med 2 barn. Ett av dem under 12 år. Denne uka har stort sett gått med til sykdom hos yngste. Vært borte fra jobb mandag og tirsdag. Idag måtte jeg følge eldstemann til spesialist og ikveld er yngste dårlig igjen med høy feber og kvalme. Jeg får så dårlig samvittighet overfor jobben. Har kun vært på jobb 1,5 dag denne uka, hvis jeg må holde meg hjemme imorgen også. Vet det er mye sykdom rundt her for tiden. Men likevel. Hvordan takler dere andre aleneforsørgere dette? Anonymkode: e3911...587 Ved å ty til besteforeldre som kunne passe og å ha kronisk dårlig samvittighet når barnet var sykt, enten ovenfor barnet eller ovenfor jobben Anonymkode: 4e18d...df3
Anonym bruker Skrevet 16. september 2022 #4 Skrevet 16. september 2022 Jeg var hjemme 4 dager forrige uke. Dårlig samvittighet får man jo, men hadde fått mye mer dårlig samvittighet om jeg skulle latt barnet være alene hjemme. Jeg har 44 sykt barn dager per år, og jeg har jo det av en grunn. I tillegg er begge mine over 12 år Anonymkode: ef7f5...1a8
Anonym bruker Skrevet 16. september 2022 #5 Skrevet 16. september 2022 Jeg får ikke dårlig samvittighet. Jeg er en av de mest pliktoppfyllende ansatte de har. Jobber og står på når jeg er der og ja. I en periode da barna var små så hadde de en del sykdom. Det er en periode og der de var to foreldre var ofte mammaen hjemme med ungene. Så tror ikke egentlig mitt fravær var så mye større. Hadde en sjef som sa livet kom før jobb og det hjalp også Anonymkode: c5b4e...5c5
Anonym bruker Skrevet 16. september 2022 #6 Skrevet 16. september 2022 Lederen min har sagt til meg - «barna dine er samfunnsoppdrag nr1, jobben er samfunnsoppdrag nr2». Ikke dårlig samvittighet, men jeg gjør mer innsats enn andre når jeg er på jobb, og har opparbeidet mer kompetanse enn kollegaene i de årene jeg jobbet der. Er også på tlf og teams hjemmefra hvis ungen klarer seg med iPad et par timer Anonymkode: cac42...8f5
Anonym bruker Skrevet 16. september 2022 #7 Skrevet 16. september 2022 Jeg får dårlig samvittighet. jeg VET at jeg har rett på alle sykedagene jeg må ta som aleneforsørger, men jeg får veldig ofte dårlig samvittighet over oppgaver som jeg ikke får gjort, ting som må utsettes eller kolleger som må trå til ekstra fordi jeg er borte. Jeg kompenserer ved å jobbe ekstra når jeg kan, hjelpe andre kolleger når de har mye å gjøre eller rett og slett ta med meg jobb hjem og jobbe hjemmefra på kveld og helg. Anonymkode: 89947...dd7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå