Gå til innhold

Hvordan ligger du når du sover?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter litt med anspente muskler, særlig i nakke som gir hodevondt. Merker når jeg ligger på siden og sover så slapper jeg ikke av men holder fortsatt hodet litt oppe. Og holder skuldrene litt opp mot ørene. Ligger mest avslappet på ryggen, men da snorker jeg så det går ikke pga mannen.

På siden føler jeg også at skuldrene klapper sammen foran og skulle hatt noe foran meg for å støtte opp. Er det noen som bruker noen slags pute for slikt? Også mellom knærne hadde det vært fint.

Hvordan ligger di best og sover?

Anonymkode: 22b8d...945

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sovner gjerne liggende på rygg eller over mot høyre side, snur meg mange ganger i løpet av natta. 

Anonymkode: 0bf0c...5d8

Skrevet

I fosterstilling eller i «stabilt sideleie» 

Anonymkode: 9bf4d...a37

Skrevet

Prøvd en sånn formstøpt pute? Jeg har hatt det før, fungerte ypperlig for nakken (har en gammel nakkeskade).

Nå bruker jeg en slik: https://www.bohus.no/soverom/pute/syntetisk-pute/wonderland-hodepute?gclid=EAIaIQobChMI9YmV8LyX-gIVAwWiAx26ogjUEAQYASABEgKaQvD_BwE

Men for å bli kvitt problemet er vel løsningen for de fleste en kombinasjon av riktig trening og avspenning.

Anonymkode: 68981...808

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Prøvd en sånn formstøpt pute? Jeg har hatt det før, fungerte ypperlig for nakken (har en gammel nakkeskade).

Nå bruker jeg en slik: https://www.bohus.no/soverom/pute/syntetisk-pute/wonderland-hodepute?gclid=EAIaIQobChMI9YmV8LyX-gIVAwWiAx26ogjUEAQYASABEgKaQvD_BwE

Men for å bli kvitt problemet er vel løsningen for de fleste en kombinasjon av riktig trening og avspenning.

Anonymkode: 68981...808

Har ikke prøvd slik, skal se på det, takk! 

Skrevet

Sovner på magen med armene over puta og hendene ligger under hodet og under puta. Sovner som en stein såfort jeg treffer puta. Våkner ofte i ganske lik stilling men en arm under hodet. 

Etter lege og fysioterapaut sier så burde jeg hatt stiv nakke, for det er vist ingen ideel stilling å sove i, men nakken er tipp topp. Den har blitt sjekket mange ganger siden nye leger påstår den er problemet for hodepinen jeg har, nå har jeg fått det på papiret at det er nerveskader etter en ulykke så slipper disse diskusjonene og sjekkene igjen. Selv om de har gitt meg mange tips om hvordan jeg skal beholde mykhetenjeg har der, jeg kjenner jo at kroppen blir eldre. 

Anonymkode: 15523...7a7

Skrevet

En BB hugme er veldig deilig å ha foran kroppen og å holde rundt. 😀

Anonymkode: ac516...ac6

Skrevet

Jeg har en vond nakke så for at jeg skal skulle sove uten smerter så ligger jeg på skrå så jeg bruker hele sengen. Da klarer jeg faktisk å sove uten smerter. Men hvis kjæresten min overnatter så har jeg så smerter i nakken at jeg er heldig om jeg får 2 timers søvn. Så i mange månender fikk han forbud om å overnatte,veldig synd for vil jo ha han her men holder ikke ut smertene. Med en tilfeldighet fant jeg ut at når jeg tar Stilnoct då kan jeg sove en hel natt uten smerter,selv når kjæresten overnatter :D Så nå overnatter han her hver helg :D

Anonymkode: 6e2d0...781

Skrevet

Jeg MÅ ligge på min høyre side, med hodet skrått ned mot puta. Lett fosterstilling og dyna godt rundt meg. Denne stillingen er deilig i min seng og blir utfordret straks jeg må ligge i annen seng med annen hardhet. Elsker min myke seng, men alltid når jeg må sove borte er de hardere. 

Tilbake til sovestilling, selv om jeg sovner på høyresiden så våkner jeg alltid liggende på rygg. Så tror kroppen egentlig foretrekker det 😄

Anonymkode: 18c2e...10a

Skrevet

Ligger mest på magen vendt mot venstre, med høyre armen under puta og venstre hånda på den ene puppen.

Anonymkode: a1139...d4c

Skrevet
Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Jeg har en vond nakke så for at jeg skal skulle sove uten smerter så ligger jeg på skrå så jeg bruker hele sengen. Da klarer jeg faktisk å sove uten smerter. Men hvis kjæresten min overnatter så har jeg så smerter i nakken at jeg er heldig om jeg får 2 timers søvn. Så i mange månender fikk han forbud om å overnatte,veldig synd for vil jo ha han her men holder ikke ut smertene. Med en tilfeldighet fant jeg ut at når jeg tar Stilnoct då kan jeg sove en hel natt uten smerter,selv når kjæresten overnatter :D Så nå overnatter han her hver helg :D

Anonymkode: 6e2d0...781

Bare nysgjerrig på hvordan det å ligge på skrå i sengen og det å ligge i "din" del utgjør en forskjell? Du kan vel ligge likt på din del? Eller er madrassen blitt skeiv? Det har jo litt å si. Eller er det bare fri bevegelse uten annen kropp som utgjør det sånn egentlig?

Skrevet

Jeg ligger på høyre side, litt vippet fremover.

Har en formstøpt tempur pute.

Anonymkode: c17b2...cb3

Skrevet

Ligger på venstre side og alltid på venstre. Har også lest og hørt at det beste er å ligge på venstre side.

Anonymkode: 1eef8...661

Skrevet

Hvis det å sove med mannen gjør at du ikke kan ligge slik du vil, og gir det plager grunnet det, så ville jeg revurdert soveløsningen deres. Kanskje det er best om dere sover på forskjellige rom? Det gjør vi, og jeg sover som ei prinsesse uten forstyrrelser. 

Anonymkode: e2b71...14b

Skrevet

Ligger alltid på siden, bytter på høyre og venstre side.

Anonymkode: 6a3ac...162

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...