Anonym bruker Skrevet 15. september 2022 #1 Skrevet 15. september 2022 Dere som har barn på 10-11 år hvor mye spilletid/skjermtid har barna deres på hverdager? Å hvor mye i helger? Anonymkode: a9dd6...844
Anonym bruker Skrevet 15. september 2022 #2 Skrevet 15. september 2022 Har ikke noe tid på det, det går i bølget I perioder med dårlig vær blir det mer enn i fint vær. Helger uten noe på agendaen mer enn i helger med mye som skjer osv. Skole, venner og fritidsinteresser tar såpass mye tid at litt gaming med venner på rolige dager ikke bekymrer meg Anonymkode: faac6...ae9
Anonym bruker Skrevet 15. september 2022 #3 Skrevet 15. september 2022 Ingen begrensing fungerer ikke så bra,da vil han kun spille hele dagen. Så tenker å innføre skjermtid,men litt usikker på hvor lenge skjermtid per dag som er okey. Mye av det sosiale skjer jo gjennom spilling. Anonymkode: a9dd6...844
Anonym bruker Skrevet 15. september 2022 #4 Skrevet 15. september 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Har ikke noe tid på det, det går i bølget I perioder med dårlig vær blir det mer enn i fint vær. Helger uten noe på agendaen mer enn i helger med mye som skjer osv. Skole, venner og fritidsinteresser tar såpass mye tid at litt gaming med venner på rolige dager ikke bekymrer meg Anonymkode: faac6...ae9 Nei da skjønner jeg at dere ikke har noe behov for spilletid Anonymkode: a9dd6...844
Anonym bruker Skrevet 15. september 2022 #5 Skrevet 15. september 2022 Ingen spilletid. Har en på 9 og en på 15 som begge spiller mye. Han på 15 er introvert og får sin dose med sosial omgang ved å spille, jobbe og spille i band to kvelder i uka. Han regulerer det selv. Han på 9 spiller, leker, går på turn, er med venner hjem, har venner på besøk etc. felles regel for begge har alltid vært at de skal skru av hvis jeg ber om det, og de skal ikke bli sure og grinete som følge av spilling for da blir det fjerna. Anonymkode: 91e84...87e
Anonym bruker Skrevet 15. september 2022 #6 Skrevet 15. september 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Ingen begrensing fungerer ikke så bra,da vil han kun spille hele dagen. Så tenker å innføre skjermtid,men litt usikker på hvor lenge skjermtid per dag som er okey. Mye av det sosiale skjer jo gjennom spilling. Anonymkode: a9dd6...844 Vi begrenser ikke spilling. Barna våre har aktive liv med trening og kamper fire-fem dager i uka. De treffer venner og er sosiale utenom trening. De gjør lekser og har ansvar for enkle oppgaver hjemme. Hele vinteren er vi på hytta alle helger og ferier, og de er i alpinbakken og langrennsløypene i mange timer hver dag. Utenom snøsesongen går vi mye turer i helgene, og spiller golf hele familien. Den gamingen de får lurt inn mellom alle andre ting i hverdagen tenker jeg er helt ok. Om det blir noen «late» dager med regnvær og gaming fra morgen til kveld er ikke det noen krise. Eneste regel vi har er at hvis de stadig velger bort venner, aktiviteter, lekser mm for å game, så må vi begrense skjermtid for å hjelpe dem med balanse i livet. Anonymkode: 4bb9f...b83
Anonym bruker Skrevet 16. september 2022 #7 Skrevet 16. september 2022 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Vi begrenser ikke spilling. Barna våre har aktive liv med trening og kamper fire-fem dager i uka. De treffer venner og er sosiale utenom trening. De gjør lekser og har ansvar for enkle oppgaver hjemme. Hele vinteren er vi på hytta alle helger og ferier, og de er i alpinbakken og langrennsløypene i mange timer hver dag. Utenom snøsesongen går vi mye turer i helgene, og spiller golf hele familien. Den gamingen de får lurt inn mellom alle andre ting i hverdagen tenker jeg er helt ok. Om det blir noen «late» dager med regnvær og gaming fra morgen til kveld er ikke det noen krise. Eneste regel vi har er at hvis de stadig velger bort venner, aktiviteter, lekser mm for å game, så må vi begrense skjermtid for å hjelpe dem med balanse i livet. Anonymkode: 4bb9f...b83 Det høres ut som en fornuftig balanse ja Sønnen min har bare en fritidsaktivitet i uken så han er mye mer hjemme,derfor jeg ser behovet for klare grenser for hvor lenge han kan spille. Anonymkode: a9dd6...844
Anonym bruker Skrevet 16. september 2022 #8 Skrevet 16. september 2022 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Det høres ut som en fornuftig balanse ja Sønnen min har bare en fritidsaktivitet i uken så han er mye mer hjemme,derfor jeg ser behovet for klare grenser for hvor lenge han kan spille. Anonymkode: a9dd6...844 Men da tror jeg veien å gå ikke er gaming med stoppeklokke, jeg tror det er å fylle dagene med andre ting. Avtal med ham at de ettermiddagene i uka hvor han ikke skal på aktiviteter tar han med venner hjem fra skolen, hjelp ham å finne en fritidsaktivitet til, ta barna med i svømmehallen, gi ham ukelønn for å brette og legge på plass klær, la ham få ansvar for middag en fast dag i uka, og lær ham å lage mat+++ Hvis livet er fullt av varierte aktiviteter man trives med så bruker man mindre tid foran en skjerm. Men hvis du bare tar fra ham gaming uten å fylle livet med andre ting vil det kjennes urettferdig, og han vil ikke nødvendigvis forstå hvordan han skal bruke tiden. Anonymkode: 4bb9f...b83
Anonym bruker Skrevet 16. september 2022 #9 Skrevet 16. september 2022 Ingen regler. Mine på 10 og 12 år spiller fotball 4 ganger i uka og er nede på fotballsletta de andre dagene, sykler mye…så hvis de spiller en kveld flere timer er det ok. Anonymkode: a87bf...fed
Anonym bruker Skrevet 16. september 2022 #10 Skrevet 16. september 2022 Vi har ingen regler. De er sosiale med spillingen. Hvis vi innfører skjermstopp så vil det innebære at de mister masse sosialt. Det blir nok pauser uansett. Anonymkode: 3489d...4d5
Anonym bruker Skrevet 16. september 2022 #11 Skrevet 16. september 2022 Anonym bruker skrev (52 minutter siden): Vi har ingen regler. De er sosiale med spillingen. Hvis vi innfører skjermstopp så vil det innebære at de mister masse sosialt. Det blir nok pauser uansett. Anonymkode: 3489d...4d5 Kanskje de faktisk drar ut og treffer venner fysisk….? Rører på seg og er sosiale samtidig. Går an det og! Anonymkode: a87bf...fed
Anonym bruker Skrevet 17. september 2022 #12 Skrevet 17. september 2022 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Kanskje de faktisk drar ut og treffer venner fysisk….? Rører på seg og er sosiale samtidig. Går an det og! Anonymkode: a87bf...fed Ja kanskje, men mest sannsynlig ikke fordi de andre er inne og spiller. Man må godta at tidene har forandret seg, mye sosialisering foregår på nett. Har ingen regler, noen dager spiller han mye, andre dager ingenting. Han er en aktiv og sosial gutt, fornøyd med utviklingen hans. Anonymkode: 6975f...656
Bergen_by Skrevet 17. september 2022 #13 Skrevet 17. september 2022 Anonym bruker skrev (14 timer siden): Vi har ingen regler. De er sosiale med spillingen. Hvis vi innfører skjermstopp så vil det innebære at de mister masse sosialt. Det blir nok pauser uansett. Anonymkode: 3489d...4d5 Det er forskjell på skjermstopp og begrenset skjermtid
Bergen_by Skrevet 18. september 2022 #14 Skrevet 18. september 2022 Anonym bruker skrev (På 16.9.2022 den 21.24): Kanskje de faktisk drar ut og treffer venner fysisk….? Rører på seg og er sosiale samtidig. Går an det og! Anonymkode: a87bf...fed De gjør nok begge deler
Anonym bruker Skrevet 18. september 2022 #15 Skrevet 18. september 2022 On 9/15/2022 at 7:03 PM, Anonym bruker said: Dere som har barn på 10-11 år hvor mye spilletid/skjermtid har barna deres på hverdager? Å hvor mye i helger? Anonymkode: a9dd6...844 Det styrer hn selv, men blir kanskje 1 time hverdag på begge deler og litt mer i helga,men hn trener 3 ganger i uka, ofte kamper i helga og så er mye ute med venner spiller litt mer hvis dårlig vær eller det er ille kaldt,og da får hn lov, da hn trener 3 ganger i uka og kamper i helger Anonymkode: 46560...747
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå