Gå til innhold

Skal lage suksessterte for første gang. Hvilken type smør skal jeg bruke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør kremen best?

Anonymkode: 10e38...03a

Skrevet

Jeg bruker vanlig Tine meierismør. Men om andre synes det er best vites ikke 😅

Anonymkode: 2d0cf...629

Skrevet

ordentlig smør, feks Tine. 

Anonymkode: 520c0...e25

Skrevet

Alltid meierismør når du baker.

Anonymkode: a1996...b5b

Skrevet

Usaltet meierismør fra Tine. Dessverre mye dyrere enn saltet, finnes i sølvpakker på 250 g. Jeg fikser ikke saltsmak i bakverk.

Skrevet

Jeg liker ikke smaken på meierismør, hva kan man bruke da? (Sorry hvis du føler jeg kupper tråden din, hi, jeg har kun dette ene spørsmålet så jeg håper det er ok. 

Anonymkode: 0ae56...cb3

Skrevet

Bruk vanlig meierismør, med salt. Det lille hintet av salt er det som hever smaken! Det står ofte at du skal bruke usaltet, men da blir det mer tamt og søtt. Er nå min mening.

Anonymkode: 8ccfa...22e

Skrevet

Så lenge du bruker smør, så er saltet eller usaltet ganske likegyldig, men  SMØR er et must. Margarin er ikke smør. 

Anonymkode: 3ce01...8fd

Skrevet
1 hour ago, Anonym bruker said:

Jeg liker ikke smaken på meierismør, hva kan man bruke da? (Sorry hvis du føler jeg kupper tråden din, hi, jeg har kun dette ene spørsmålet så jeg håper det er ok. 

Da tror jeg du bør lage en annen kake. Du vil neppe få riktig konsistens på kremen med noe annet enn smør. 

Mange strever med at kremen blir for tyntflytende, og med plantebaserte smørtyper er du nok dømt til å mislykkes 

Anonymkode: 035c6...d70

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Prøvd Rørossmør eller Kvitseidsmør? Mye bedre enn vanlig smør.

Jeg bruker Rørossmør.

Anonymkode: e79e7...8d4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...