Gå til innhold

Underholdning på julebord?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Du har satt svarfrist til september uten å spør om hvorfor? Vet alle ansatte i hele bedriften at de er ledige den dagen i desember altså? Det er imponerende. 

Anonymkode: 97a3b...a38

Nei, det er i November og det er da vel ikke så imponerende at folk planlegger? 

Vet du. At når jeg får en beskjed fra sjefen om å fikse noe, så står jeg ikke og spør hvorfor. Jeg gjør oppgaven. 

Fortsetter under...

Skrevet
NotNaomi skrev (1 time siden):

Dette fungerer sikkert fint for mange, men det er ikke miljø for dette her 🙂 Nå samlet jeg noen fra hvert team her tidligere, så de er både lettet og fornøyde med opplegget. Alle har meldt seg på, så det ser nok ikke så avskrekkende ut. Selvfølgelig blir det pyntet! 

Dette har ikke bare med at noen er muslimer å gjøre. Her er det mange veldig ulike mennesker med like ulik bakgrunn. Ellers så bruker jo ikke de praktiserende muslimene å være tilstede der det serveres alkohol.. Det kommer vel an på hvor konservative de er. Her er det et par som ikke går på restaurant engang, så må se an hele miljøet..

Det ville aldri slått an med komikere her 😊 

Det ville aldri slått an med komikere her

Det tror jeg på 😄  

Skrevet
Sommerkroppen 2029 skrev (8 minutter siden):

Det tror jeg på 😄  

Tror ikke alle får med seg at det er flere som bor i utlandet her. Mange snakker også lite norsk ellers. Alle snakker engelsk her, stort sett. Syns jeg ser en norsk komiker fremføre på engelsk

🤣

Skrevet
NotNaomi skrev (2 minutter siden):

Tror ikke alle får med seg at det er flere som bor i utlandet her. Mange snakker også lite norsk ellers. Alle snakker engelsk her, stort sett. Syns jeg ser en norsk komiker fremføre på engelsk

🤣

Så du skal lese Alf Prøysen på engelsk? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Nei. Jeg skal ikke lese, og det blir ikke Alf Prøysen. Det blir enten "Julegaven" eller "Grantreet", men ja, det blir min oppgave å oversette. Det vil ta noen timer kanskje, men ikke noe problem. En annen skal lese. 

Skrevet

Nei. Jeg skal ikke lese, og det blir ikke Alf Prøysen. Det blir enten "Julegaven" eller "Grantreet", men ja, det blir min oppgave å oversette. Det vil ta noen timer kanskje, men ikke noe problem. En annen skal lese. 

Så du kan oversette en kjedelig fortelling, men ikke leie en komiker som kan opptre på engelsk? Begynner å lure på om du dikter trådene dine for å skape blest, jeg

Anonymkode: e3324...fb8

Annonse

Skrevet
NotNaomi skrev (9 minutter siden):

🤣

Vi har også internasjonal arbeidsplass. Mye foregår på engelsk, noe på norsk. Det er faktisk mulig med engelsk underholdning i Norge altså. Visste du ikke det?? Men nå er det jo ikke underholdning dere er ute etter heller da😅 sånn egentlig.

Anonymkode: 93d86...4be

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Touche🤣🤣🤣🤣🤣

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Så du kan oversette en kjedelig fortelling, men ikke leie en komiker som kan opptre på engelsk? Begynner å lure på om du dikter trådene dine for å skape blest, jeg

Anonymkode: e3324...fb8

Vet du hva? At det er ikke jeg som er rar her! Ingen norsk komiker går på scenen og fremfører nummeret sitt på engelsk! Omg 😂

At du syns opplesning er kjedelig er jo greit nok. Andre syns jo ikke det. Og ja, jeg skal oversette. 

Skrevet

Hvis du virkelig måååå ha en tekst å lese så velg et av de erotiske folkeeventyrene. De kan passe på et julebord og er ofte passelig korte (under 2 minutter).

Anonymkode: 5a3e1...750

Skrevet
NotNaomi skrev (14 minutter siden):

🤣

Det går vel fint an for en komiker å fremføre på engelsk? Det samme gjelder jo for eventuelle fortellinger, de må jo også oversettes til engelsk før framføring. 

Skrevet
NotNaomi skrev (6 minutter siden):

Vet du hva? At det er ikke jeg som er rar her! Ingen norsk komiker går på scenen og fremfører nummeret sitt på engelsk! Omg 😂

At du syns opplesning er kjedelig er jo greit nok. Andre syns jo ikke det. Og ja, jeg skal oversette. 

Helt sikker på at du kan finne noen som kan underholde på godt engelsk altså! 

Skrevet

Vi har hatt det på våte fester flere ganger. Tror du ikke en komiker kan snakke engelsk? 

Annonse

Skrevet
Sommerkroppen 2029 skrev (3 minutter siden):

Det går vel fint an for en komiker å fremføre på engelsk? Det samme gjelder jo for eventuelle fortellinger, de må jo også oversettes til engelsk før framføring. 

Nei det går ikke fint an. Du må gjerne prøve å få en til å takke ja 🙂 værsågod. 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå):

Helt sikker på at du kan finne noen som kan underholde på godt engelsk altså! 

Dere skjønner ikke greia! Ingen norsk komiker vil gjøre det 🙂 og det er det en god grunn til.. Oversettelser krever mye om det skal bli bra, og humor er noe av det aller vanskeligste. Å fortelle en julefortelling er noe helt annet og ganske lett faktisk. 

Skrevet

Nei det går ikke fint an. Du må gjerne prøve å få en til å takke ja 🙂 værsågod. 

Har du prøvd da?

Skrevet
NotNaomi skrev (Akkurat nå):

Nei, såpass skjønner jeg. Heregud... prøv du, og legg ut responsen her 🙂

Eh, det er jo åpenbart mye du ikke skjønner. Selvsagt finnes det mange tilbud også i Norge på engelsk. Altså, blir matt. Som sagt har vårt julebord og andre sammenkomster med jobb hatt det hver gang da vi er et internasjonalt selskap. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Eh, det er jo åpenbart mye du ikke skjønner. Selvsagt finnes det mange tilbud også i Norge på engelsk. Altså, blir matt. Som sagt har vårt julebord og andre sammenkomster med jobb hatt det hver gang da vi er et internasjonalt selskap. 

Javel. Da får du fortelle hvem dere leide. Så gir du god reklame samtidig. Værsågod 🙂

Skrevet
NotNaomi skrev (1 minutt siden):

Nå ba jeg hun som har leid mange som undeholder på engelsk, siden hun jobber i et internasjonalt selskap, om å legge ut hvem de leide. Alle de mange. Får jammen ikke svar gitt. Hmm

Så at jeg har bestemt meg? Nei, jeg har bare såpass omløp i toppen 😊

Vet du, det tror jeg faktisk ikke du har 😄 

Men uansett, lykke til med julebordet ditt. Det blir sikkert hyggelig uansett. 

Skrevet

Nå ba jeg hun som har leid mange som undeholder på engelsk, siden hun jobber i et internasjonalt selskap, om å legge ut hvem de leide. Alle de mange. Får jammen ikke svar gitt. Hmm

Så at jeg har bestemt meg? Nei, jeg har bare såpass omløp i toppen 😊

Jeg har ikke leid inn noen jeg, det er firmaet mitt som gjør det. Det er bare å google altså, eller prøver du få noen til å gjøre jobben for deg? 

Skrevet
Sommerkroppen 2029 skrev (2 timer siden):

Det tror jeg på 😄  

Karens jul derimot, oversatt, da sitter den😂 

Jeg kan umulig være den eneste som får flashback til ungdomsskolen og pinen av å tråkke seg gjennom de tekstene der? Ble retraumatisert da ungene gikk gjennom akkurat det samme 😂 Noen må jo høre de før heldagsprøve. 

Anonymkode: dda68...b23

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Karens jul derimot, oversatt, da sitter den😂 

Jeg kan umulig være den eneste som får flashback til ungdomsskolen og pinen av å tråkke seg gjennom de tekstene der? Ble retraumatisert da ungene gikk gjennom akkurat det samme 😂 Noen må jo høre de før heldagsprøve. 

Anonymkode: dda68...b23

Au

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger og spekulasjoner.

Admin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...