Anonym bruker Skrevet 14. september 2022 #1 Skrevet 14. september 2022 Har akkurat målt diverse ting med Samsung health, og får følgende: Fettprosent 39 %, BMI 27,9 og basalmetabolisme 1371 kcal. Betyr det at jeg må under 1371 kcal per dag for å gå ned i vekt? Anonymkode: 87267...250
Anonym bruker Skrevet 14. september 2022 #2 Skrevet 14. september 2022 Søker du på basalmetabolisme får du mange treff... De 1371 kcal som du har fått oppgitt i basalmetabolisme er det din kropp trenger for å opprettholde funksjon i vitale organer. Det er hvilestoffskiftet ditt. Så trenger kroppen din energi for alt du gjør i løpet av dagen, husarbeid, jobb, trening. Anonymkode: 8f94d...ef3
Anonym bruker Skrevet 14. september 2022 #3 Skrevet 14. september 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Søker du på basalmetabolisme får du mange treff... De 1371 kcal som du har fått oppgitt i basalmetabolisme er det din kropp trenger for å opprettholde funksjon i vitale organer. Det er hvilestoffskiftet ditt. Så trenger kroppen din energi for alt du gjør i løpet av dagen, husarbeid, jobb, trening. Anonymkode: 8f94d...ef3 Ok, takk. Skal se hva jeg finner ut om aktivitetsnivået mitt i løpet av dagen Anonymkode: 87267...250
Anonym bruker Skrevet 14. september 2022 #4 Skrevet 14. september 2022 Det er det minimum du trenger av kalorier for å leve. Altså opprettholde kroppens funksjoner. Du må derfor spise mer enn det hvis ikke går kroppen raskt inn i sparemodus. Det er du ikke tjent med. Hvor mye kalorier du trenger totalt avhenger av aktivitetsnivået ditt. Finnes mange kalkulatorer på nett som regner det ut for deg. Anonymkode: 83548...d6b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå