Gå til innhold

Kan noen forklare meg? Basalmetabolisme og kaloritelling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat målt diverse ting med Samsung health, og får følgende: Fettprosent 39 %, BMI 27,9 og basalmetabolisme 1371 kcal. Betyr det at jeg må under 1371 kcal per dag for å gå ned i vekt? 

Anonymkode: 87267...250

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søker du på basalmetabolisme får du mange treff...

De 1371 kcal som du har fått oppgitt i basalmetabolisme er det din kropp trenger for å opprettholde funksjon i vitale organer. Det er hvilestoffskiftet ditt. Så trenger kroppen din energi for alt du gjør i løpet av dagen, husarbeid, jobb, trening.

Anonymkode: 8f94d...ef3

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Søker du på basalmetabolisme får du mange treff...

De 1371 kcal som du har fått oppgitt i basalmetabolisme er det din kropp trenger for å opprettholde funksjon i vitale organer. Det er hvilestoffskiftet ditt. Så trenger kroppen din energi for alt du gjør i løpet av dagen, husarbeid, jobb, trening.

Anonymkode: 8f94d...ef3

Ok, takk. Skal se hva jeg finner ut om aktivitetsnivået mitt i løpet av dagen :) 

Anonymkode: 87267...250

Skrevet

Det er det minimum du trenger av kalorier for å leve. Altså opprettholde kroppens funksjoner. Du må derfor spise mer enn det hvis ikke går kroppen raskt inn i sparemodus. Det er du ikke tjent med. Hvor mye kalorier du trenger totalt avhenger av aktivitetsnivået ditt. Finnes mange kalkulatorer på nett som regner det ut for deg. 

Anonymkode: 83548...d6b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...