Gå til innhold

Noen med peiling på gaming????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes en god gaming pc under 10.000 kr?

Hva må jeg se etter?

Hva er viktig?

Vil ha en ferdig, ikke bygge selv. Har null peiling. Er snakk om julegave, så har god tid. Men med såpass lite kunnskap om gaming så bør jeg nok starte å lese meg opp nå.

Alle tips tas imot med TAKK 😊

Anonymkode: 72778...fe0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi brukte en pc-bygger vi fant på Finn. Han bygde opp PC-en etter det som det skulle bli brukt til av type spill og sånn. 

Anonymkode: 57d56...d39

Skrevet

Sjekk Finn, pc-er taper seg fort i verdi, så man kan få mye for pengene hvis man kjøper brukt. 

Skrevet
the amazing spidermamma skrev (9 timer siden):

Sjekk Finn, pc-er taper seg fort i verdi, så man kan få mye for pengene hvis man kjøper brukt. 

Men jeg vet fortsatt ikke hva jeg skal se etter 😕 bedre ar den taper seg i verdi, enn at den er brukt Men verdiløs fordi jeg har kjøpt noe som ikke støtter spillene han spiller, går for tregt, eller hva enn som kan være problemer for en gamer 🙈

er bare snakk om enkle(??) spill som minecraft feks i starte, men regner med han utvider fort og ønsker derfor å ha noe som funker noen år. Han er 9 nå.

Skrevet

Men «vil ha en ferdig, ikke bygge selv» og «noe som funker noen år» er egentlig selvmotsigende. 
En selvbygget pc varer i årevis, fordi man kan bytte deler, oppgradere enkeltelementer osv. 

Jeg har tre barn/ungdommer som kjøpte PC-ene sine for flere år siden. Det hender en av dem oppgraderer minne, eller vifte, eller kjøper en bedre mikrofon, men alt i alt har de veldig lave utgifter, og oppdaterte PC-er til enhver tid.

Mens ferdigbygget og laptop blir utdatert i løpet av få år, og man må kjøpe ny. 

Du kan ta tipset om å få noen til å bygge for deg, eller kontakte kundeservice på nettsider som selger gaming-PC-er, fortelle om behovet til barnet ditt, budsjett, og be om hjelp til å sette sammen. Men det er dumt å bare bestemme deg for å ikke bygge pc, av ukjent grunn, når behovene til barnet ditt egentlig tilsier at det er det han trenger. 

Anonymkode: 732d5...d6c

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Men «vil ha en ferdig, ikke bygge selv» og «noe som funker noen år» er egentlig selvmotsigende. 
En selvbygget pc varer i årevis, fordi man kan bytte deler, oppgradere enkeltelementer osv. 

Jeg har tre barn/ungdommer som kjøpte PC-ene sine for flere år siden. Det hender en av dem oppgraderer minne, eller vifte, eller kjøper en bedre mikrofon, men alt i alt har de veldig lave utgifter, og oppdaterte PC-er til enhver tid.

Du kan ta tipset om å få noen til å bygge for deg, eller kontakte kundeservice på nettsider som selger gaming-PC-er, fortelle om behovet til barnet ditt, budsjett, og be om hjelp til å sette sammen. Men det er dumt å bare bestemme deg for å ikke bygge pc, av ukjent grunn, når behovene til barnet ditt egentlig tilsier at det er det han trenger. 

Vi kjøpte nylig ferdig her, men da en det er mulig å bygge en god del ut. Men i en annen prisklasse enn hva TS. er ute etter.

Anonymkode: ca0ce...504

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Ok, da skjønner jeg litt mer. Takk for tips 😊

Skrevet

Komplett.no der kan de hjelpe deg 

Anonymkode: 48d6b...6b0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...