Gjest NotNaomi Skrevet 13. september 2022 #1 Skrevet 13. september 2022 Det er flere på arbeidsplassen som ikke vil eller kan delta på vanlig julebord hvor det serveres alkohol. For at alle skal delta på noe må jeg komme med et alternativt forslag som alle kan delta på, og da blir det i et lokale vi låner i samme bygning. Fordi det ikke er noe kjøkken av særlig størrelse og det blir ganske mange, så utgår vanlig julemiddag. Så hva tenker dere om en slags juletapas og en haug meg julekaker pluss julesnop? Det blir ikke servert svin, og det er folk som er veganere, så har noen forslag til retter som kan serveres som er typisk norsk jul utenom det? Det vil bli litt underholdning utenom, og alt skal skje på ettermiddag rett etter jobb til tidlig kveld.
Anonym bruker Skrevet 13. september 2022 #2 Skrevet 13. september 2022 Selv om ikke alle kan spise svin betyr det ikke at det ikke kan bli servert, bare det ikke blandes med det andre, og det er et alternativ for de som ikke spiser svin. Du kan ha ribbe, pinnekjøtt, lutefisk (og ha bacon i en skål ved siden av slik at de som ønsker det kan ta på selv. Ellers kan det være godt med røkelaks, gravlaks, diverse sild, spekemat og passe tilbehør. De fleste veganere jeg kjenner forbinder nøttestek med jul. Jeg ville ha starter tidlig, sånn i 14 tiden, og så kan de som ønsker alkohol ta en tur ut etterpå Anonymkode: d5261...ee6
Gjest NotNaomi Skrevet 13. september 2022 #3 Skrevet 13. september 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Selv om ikke alle kan spise svin betyr det ikke at det ikke kan bli servert, bare det ikke blandes med det andre, og det er et alternativ for de som ikke spiser svin. Du kan ha ribbe, pinnekjøtt, lutefisk (og ha bacon i en skål ved siden av slik at de som ønsker det kan ta på selv. Ellers kan det være godt med røkelaks, gravlaks, diverse sild, spekemat og passe tilbehør. De fleste veganere jeg kjenner forbinder nøttestek med jul. Jeg ville ha starter tidlig, sånn i 14 tiden, og så kan de som ønsker alkohol ta en tur ut etterpå Anonymkode: d5261...ee6 Takk for svar, det setter jeg pris på! Laks og forskjellig sild pluss spekemat høres perfekt ut. Nøttestek er glimrende! Du hjalp meg mye på vei nå.
Anonym bruker Skrevet 13. september 2022 #4 Skrevet 13. september 2022 Jeg vil foreslå at dere kaller det vinterfest, lager en vinterfestkomite med 4-5 personer (avhengig av bedriftens størrelse), får avklart budsjett med ledelsen. Deretter ville jeg prøvd å få til en spennende buffet som gjenspeiler mangfoldet på arbeidsplassen, dvs retter fra de ulike nasjonalitetene. Det tror jeg kan blir stor suksess. Anonymkode: 08112...ba1
Gjest NotNaomi Skrevet 13. september 2022 #5 Skrevet 13. september 2022 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Jeg vil foreslå at dere kaller det vinterfest, lager en vinterfestkomite med 4-5 personer (avhengig av bedriftens størrelse), får avklart budsjett med ledelsen. Deretter ville jeg prøvd å få til en spennende buffet som gjenspeiler mangfoldet på arbeidsplassen, dvs retter fra de ulike nasjonalitetene. Det tror jeg kan blir stor suksess. Anonymkode: 08112...ba1 Det er en god idé, men det er flere som bor i utlandet her også, og det ble bestemt at man skulle invitere alle "inn i den norske julen" Inkludering om du vil. Jeg ser den, og er enig i det, og alle vil gjerne delta så lenge det ikke blir servert alkohol. Jeg ser den også 🙂 Det er folk som jobber med det ordinære julebordet allerede. Jeg skulle bare ta meg av dette.
Anonym bruker Skrevet 13. september 2022 #6 Skrevet 13. september 2022 NotNaomi skrev (36 minutter siden): Det er en god idé, men det er flere som bor i utlandet her også, og det ble bestemt at man skulle invitere alle "inn i den norske julen" Inkludering om du vil. Jeg ser den, og er enig i det, og alle vil gjerne delta så lenge det ikke blir servert alkohol. Jeg ser den også 🙂 Det er folk som jobber med det ordinære julebordet allerede. Jeg skulle bare ta meg av dette. Den norske julen er ikke akkurat tapas og nøttestek med brus til Anonymkode: 3e52a...f20
Anonym bruker Skrevet 13. september 2022 #7 Skrevet 13. september 2022 NotNaomi skrev (40 minutter siden): Det er en god idé, men det er flere som bor i utlandet her også, og det ble bestemt at man skulle invitere alle "inn i den norske julen" Inkludering om du vil. Jeg ser den, og er enig i det, og alle vil gjerne delta så lenge det ikke blir servert alkohol. Jeg ser den også 🙂 Det er folk som jobber med det ordinære julebordet allerede. Jeg skulle bare ta meg av dette. Men det der har ingenting med den norske julebordet å gjøre. Man kan jo faktisk være med på julebord selv om andre drikker alkohol og spiser svin. For noe tull å dele grupper på den måten. Anonymkode: 9fc44...973
Gjest NotNaomi Skrevet 13. september 2022 #8 Skrevet 13. september 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Men det der har ingenting med den norske julebordet å gjøre. Man kan jo faktisk være med på julebord selv om andre drikker alkohol og spiser svin. For noe tull å dele grupper på den måten. Anonymkode: 9fc44...973 Det går ut på å spise julemat ifb med jobben, gjør det ikke det? Eller er det noe jeg ikke har fått med meg? Det blir ikke to grupper. Alle som vil blir med på begge deler om de ønsker det.
Gjest NotNaomi Skrevet 13. september 2022 #9 Skrevet 13. september 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Den norske julen er ikke akkurat tapas og nøttestek med brus til Anonymkode: 3e52a...f20 Det blir jo julemat. Nøttestek var en veldig god idé så lenge det er flere veganere også. Det skal være noe for alle.
amandine Skrevet 13. september 2022 #10 Skrevet 13. september 2022 Da ville jeg tatt en skikkelig runde med julekaker. De tradisjonelle syv slagene pluss varianter, julebrus ( som er typisk norsk) vanlig gløgg og appelsingløgg og julegrøt med mandel i grøten og marsipangris.
Spurvugla Skrevet 13. september 2022 #11 Skrevet 13. september 2022 Det går an å ha bare julekaker og snop også, særlig hvis det er rett etter jobb. Og alkoholfri gløgg.
Anonym bruker Skrevet 13. september 2022 #12 Skrevet 13. september 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Selv om ikke alle kan spise svin betyr det ikke at det ikke kan bli servert, bare det ikke blandes med det andre, og det er et alternativ for de som ikke spiser svin. Du kan ha ribbe, pinnekjøtt, lutefisk (og ha bacon i en skål ved siden av slik at de som ønsker det kan ta på selv. Ellers kan det være godt med røkelaks, gravlaks, diverse sild, spekemat og passe tilbehør. De fleste veganere jeg kjenner forbinder nøttestek med jul. Jeg ville ha starter tidlig, sånn i 14 tiden, og så kan de som ønsker alkohol ta en tur ut etterpå Anonymkode: d5261...ee6 Hvem er vel ferdig på jobb klokken 14,det er nok ikke mange. Anonymkode: 1e7ed...aeb
Gjest NotNaomi Skrevet 13. september 2022 #13 Skrevet 13. september 2022 amandine skrev (7 minutter siden): Da ville jeg tatt en skikkelig runde med julekaker. De tradisjonelle syv slagene pluss varianter, julebrus ( som er typisk norsk) vanlig gløgg og appelsingløgg og julegrøt med mandel i grøten og marsipangris. Spurvugla skrev (6 minutter siden): Det går an å ha bare julekaker og snop også, særlig hvis det er rett etter jobb. Og alkoholfri gløgg. Ja jeg tenkte det først, men de vil ha mat også 🙂
amandine Skrevet 13. september 2022 #14 Skrevet 13. september 2022 NotNaomi skrev (2 minutter siden): Ja jeg tenkte det først, men de vil ha mat også 🙂 Grøt er mat!
Gjest NotNaomi Skrevet 13. september 2022 #15 Skrevet 13. september 2022 amandine skrev (Akkurat nå): Grøt er mat! Sorry..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå