Gå til innhold

Har dere det?😳

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alenetid?Bare deg?

Jeg har 2 minutter i bil hver dag til jobb, det er det liksom🤷🏼‍♀️
Mann eller barn konstant rundt meg, kjenner jeg holder på å tørne😵💫😵💫😵💫😵💫

Anonymkode: e1bed...eb5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke det, nei. Så jeg skilte meg. Ikke bare pga det altså, men totalen ble for mye og jeg fikk _aldri_ puste. Aldri

Anonymkode: b76f9...297

Skrevet

På toget på vei til jobb og på tur med bikkja :P

Skrevet

Når jeg trener 2 timer 3 ganger i uken og når jeg er ute og handler

Anonymkode: 15bd4...5c3

Skrevet

Ja, det har jeg. Jeg benytter sjansen hver gang jeg kjører en unge på trening, da går jeg på tur mens de trener. Det gir meg to timer på tur hver dag på forskjellige steder. Før kjørte jeg frem og tilbake, frem og tilbake som en strikkball, jeg handlet og rakk hjem for klesvask og alt gikk i et forrykende tempo. Nå kjører jeg, går på tur med lydbok og lar humla suse. 

Skrevet

Nei. Aldri. 

Anonymkode: 0bf7d...066

Skrevet

Ja det har jeg nå etter at jeg satt ned foten i vinter. Går mye alene på tur, nyter å være meg på jobb ( selv om det er kollegaeer m.m der, men er vekk fra hjemmet)

Vurderer sterkt en alenehelg ett sted i Norge, hvor jeg kan nyte en god bok, spa og et godt glass vin uten å bli avbrutt.

Skrevet

Svært sjelden. På bussen stort sett og kanskje hvert jubelår hvis begge barna er opptatt/borte på likt. 

Anonymkode: a98ca...d32

Skrevet

Ja, massevis, men det har ikke alltid vært sånn. Jeg fikk fire barn på under syv år, så da var det en periode på flere år hvor alenetid omtrent var et fremmedord. Nå er yngste 13 år, så da er hverdagen helt annerledes. 

Anonymkode: 44123...cd0

Skrevet

Jeg har annenhver helg å jeg nyter det virkelig! Skulle jeg hele tiden bare vært "mammaen til Per" så hadde jeg mistrivdes. Jeg trenger å være noe mer enn bare "mammaen til Per". 

Anonymkode: 8fc57...9e6

Skrevet

De første to årene av barnas liv ble det veldig lite. Hadde noen få minutter etter jeg gikk eldste til skolen så gikk jeg alene hjem igjen.

Men nå som yngste er 2 år og i barnehagen 3 dager i uka både trener jeg, går tur med hundene, og går hjem fra skolen alene. 

Skrevet
Pobie skrev (3 minutter siden):

De første to årene av barnas liv ble det veldig lite. Hadde noen få minutter etter jeg gikk eldste til skolen så gikk jeg alene hjem igjen.

Men nå som yngste er 2 år og i barnehagen 3 dager i uka både trener jeg, går tur med hundene, og går hjem fra skolen alene. 

Jobber du ikke?

Skrevet

Til og fra jobb er ikke mye verdifull alenetid. Men den har jeg. 40 min hver dag. Ellers har jeg barn 100% av tiden

Anonymkode: 81e77...a88

Skrevet
Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Jobber du ikke?

Jobber hjemmefra. 

Skrevet
KellyTaylor skrev (1 time siden):

Vurderer sterkt en alenehelg ett sted i Norge, hvor jeg kan nyte en god bok, spa og et godt glass vin uten å bli avbrutt.

Jeg blir med! 😆

Skrevet

Aldri. Har pleid å være oppe på natten for å puste, ha litt tid for meg selv. Men nå er egentid når jeg sover.😂 Har begynt å legge meg kl 22.

Anonymkode: 1f9e4...3f4

Skrevet

Ja, av og til, men må sette av tid til det i hverdagen, som i dag reiser jeg til byen for middag og show med en venninne. Så får mannen fikse hjemme. Det er så verdt det, og trenger det for å ikke miste meg selv helt. Ellers går jeg turer/jogger på kvelden alene av og til.

Anonymkode: d2da6...0c2

Skrevet

Tja, har det hvis jeg vil, men ikke så ofte jeg "tar" det. Setter veldig pris på alenetid med mannen, og prioriterer det. 

Anonymkode: 21672...c23

Skrevet

Har hatt noe tid for meg selv om morgen før resten står opp, frem til vi startet oppussing og derfor sover i stua akkurat nå 🙈. Bor med en gjeng B-mennesker, ungene var ikke veldig store før de sovnet samtidig eller etter meg. Man skulle tro at nå som yngste nylig ble tenåring at vi fikk mye alenetid både hver for oss og sammen, men yngste har vært gjennom en vanskelig tid siste årene og omtrent aldri ute av huset utenom skole (og da er jeg på jobb). Her om dagen reiste hun på besøk for første gang på 2,5-3 år, vi ble helt handlingslammet over å være alene i huset 😂 

Regner med det plutselig er over en dag. Jeg kunne sikkert reist ut av huset innimellom for å trene eller bare ikke gjøre noe, men jeg har ikke hatt overskudd til mer enn jeg absolutt må. 

Anonymkode: 68a9e...01d

Skrevet

Har mann og 4 barn og masse alenetid. Før jeg vekker de på morgenen, i bilen til og fra jobb, når de er på fritidsaktiviteter og er sammen med venner/har venner på besøk og på kvelden etter de er lagt. 

Annenhver fredag kveld er jeg sammen med to gode venninner og drikker vin hos en av oss, det rullerer❤️

Anonymkode: e64ed...546

Skrevet

4 barn på hvor yngste er 2 år. Men har begynt å prioritere egentid. Jeg blir en mye bedre og tilstedeværende mor. Så nå har jeg en fast idrett og en fast hobby som jeg drar til en del ganger hver eneste uke. Helt gull!

Anonymkode: 6875c...1a1

Skrevet

Jeg står opp en halvtime før ungene om morgenen også har jeg hund som ingen gidder å bli med å lufte ;)

Anonymkode: 4ec8e...ebb

Skrevet
LillaGorilla♥♥ skrev (5 timer siden):

Jeg blir med! 😆

All inn 💯❤️

Skrevet

Ja. Mellom 05 og 06:30 hver morgen☺️ Står opp ekstra tidlig for å få litt alenetid. Morgenkaffe, radio og aviser. Alene mens de andre sover. Det er absolutt verd det😀

Anonymkode: 0fed7...8c4

Skrevet

Tja.. jeg har hjemmekontor 2 ganger i uka:) Så er det et par timer etter kl 21. mannen farter litt til kamerater jeg noen gang til venninner. Vi deler på møter, henting å bringing. 

Tar meg en bytur i ny og ne. Har det hent greit :)

Anonymkode: 72b78...18a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...