Anonym bruker Skrevet 16. september 2022 #26 Skrevet 16. september 2022 Anonym bruker skrev (14 timer siden): Er det noen av dere som vet sånn ca. hva det vil koste hvis man må utredes privat? Jeg har forsøkt å google litt, men fant ikke noen "pakkepris" bare ulike private psykologer som tar 1500-2000 kr pr time og et sted der det stod at man regnet 12-15 timer på en utredning, men ikke noe om pris. Jeg har virkelig ikke råd til å eventuelt måtte ut med 20-30 000 kr til dette... Nå skal jeg selvfølgelig prøve på nytt via fastlegen først, men greit å vite uansett. HI Anonymkode: f8789...c24 Jeg vet dessverre ikke pris privat, utover timepris. Jeg går privat til psykiater under medisinutprøving nå, og det er superdyrt. Jeg anbefales deg å ringe litt rundt for å få et inntrykk. Men: jobber du et sted som tilbyr privat helseforsikring? Jeg fikk dekket utredning hos nevropsykolog gjennom jobbens forsikring, og det gikk fort. Ingen på jobben får vite noe, du forholder deg direkte til leverandøren. Verdt å sjekke! Og hvis du går gjennom fastlegen, vil jeg anbefale at du skriver ned alle symptomer du har, og beskriver konkret hvordan de påvirker livet og funksjonsnivået ditt. Be legen legge det ved i henvisningen. Fastleger er allmennleger, jeg vil påstå at de som regel verken har tid eller kompetanse til å skrive en god henvisning (i hvert fall ikke på første forsøk). Hvis du er som meg, så har du mange strategier og tenker sannsynligvis at symptomene "bare er sånn du er". Det gjør det vanskelig å trekke ut ting som faktisk utgjør funksjonsnedsettelser sammenlignet med noen med en vanlig hjerne. Lytt litt til podcaster og les litt om personlige erfaringer, så vil du nok få noen aha-opplevelser. 😊 Lykke til! Det er litt jobb, som jo er rimelig ironisk i lys av hva du skal utredes for, men jeg håper det er en av de situasjonene der hyperfokuset ditt slår inn. 😉 Anonymkode: 1dcf7...a29
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå