Anonym bruker Skrevet 12. september 2022 #1 Skrevet 12. september 2022 "Kokain er blitt like vanlig som øl på fest for oss", skriver to jenter i videregående-alder på NRK. https://p3.no/meninger/mening/760cfec3-71fb-4e91-b969-9682c8b11d8a De avslutter innlegget med: "Du kan gjøre hva du vil med denne informasjonen. Men hvis du er en forelder, vil vi anbefale deg å ta en prat med barnet ditt.". Driver barna dine på med kokain? Anonymkode: 5062b...b1b
Anonym bruker Skrevet 12. september 2022 #2 Skrevet 12. september 2022 Yngste er for, mens eldste trives best uten rusmidler, så det er ytterst lite sannsynlig. Jeg husker når jeg var i den alderen, for sånn 20 år siden. Mange steder var hasj like vanlig som alkohol. Jeg har vært på mange fester hvor folk røykte hasj, men jeg var prinsippfast motstander av alt annet enn alkohol. Anonymkode: 07252...57a
Anonym bruker Skrevet 12. september 2022 #3 Skrevet 12. september 2022 Det håper jeg virkelig ikke. Mine tenåringer er forsåvidt mye hjemme, men er jo med venner en gang i blant. Noen ganger overnatter de hos hverandre, på hyttetur eller i skogen. Da har jeg jo ikke oversikt over hva de driver med. Jeg har snakket mye med dem om alkohol og narkotika. Spesielt mye om narkotika. Vi er engasjerte foreldre, som bringer og henter, er våkne til de kommer hjem og bryr/ blander oss. Så mye mer får vi ikke gjort. Må håpe vi har lagt et godt grunnlag. Anonymkode: 38996...471
Anonym bruker Skrevet 12. september 2022 #4 Skrevet 12. september 2022 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Yngste er for, mens eldste trives best uten rusmidler, så det er ytterst lite sannsynlig. Jeg husker når jeg var i den alderen, for sånn 20 år siden. Mange steder var hasj like vanlig som alkohol. Jeg har vært på mange fester hvor folk røykte hasj, men jeg var prinsippfast motstander av alt annet enn alkohol. Anonymkode: 07252...57a Yngste er for ung, mener jeg. Anonymkode: 07252...57a
Gjest NotNaomi Skrevet 12. september 2022 #5 Skrevet 12. september 2022 (endret) Vet ene sønnen min har gjort det. Han sa ikke til meg, men det trengte han ikke heller for det skjønte jeg lett. Det er en stor fordel å ha levd et utagerende liv selv en gang når det kommer til slike ting. Nytter ikke å skjule så mye, men det trenger de igrunnen ikke heller. Det er ikke farlig å fortelle meg ting. Endret 12. september 2022 av NotNaomi
Anonym bruker Skrevet 12. september 2022 #6 Skrevet 12. september 2022 Ikke som jeg vet. Men om hun har prøvd, så hadde det ikke forundra meg. Hun blir straks 18. Mellomste vet jeg ikke har gjort det og yngste er for liten Anonymkode: 61cfc...d0d
Anonym bruker Skrevet 12. september 2022 #7 Skrevet 12. september 2022 Jeg er 48 år gammel, og da jeg var tenåring var også rusmidler lett å få tak i... Tror alle vennene mine prøvde hasj, og noen endte i rave-miljøet og festet der, der var det MYE rus. Jeg har faktisk aldri prøvd noe, og i min vennegjeng var det helt greit. Noen gikk på kjøkkenet og "tok" noe, andre ble i stuen med alkoholen hele tiden liksom. Det er nok minst like lett å få tak i i dag, sikkert enda lettere. Jeg har barn på 18 og 20 år og jeg er så sikker man kan være på at de ikke tar andre rusmidler enn alkohol. Det har med gjengene de vanker i, hvordan de snakker om narkotika osv å gjøre. Det er sjelden de fester og de få gangene de gjør det er de ganske åpne om at de drikker alkohol, men jeg tror ikke det er narkotika i bildet. Vi har snakket om det jevnlig, og snakker om det fremdeles. De vet hva jeg tenker om det, og nå som de er såpass store kan jeg ikke oppdra de til ikke å prøve liksom. Men jeg er nå på så mye jeg kan, og tro og håper ikke de tar narkotika. Vi bor ikke i Oslo da. Anonymkode: 386d3...464
Anonym bruker Skrevet 12. september 2022 #8 Skrevet 12. september 2022 Nei, det føler jeg meg sikker på at de ikke gjør. Ikke fordi jeg er godtroende og naiv, men fordi mine er gamere som er på rommet sitt omtrent hele tiden (bortsett fra akkurat når de er på skolen). Anonymkode: 95ab3...c60
Gjest NotNaomi Skrevet 12. september 2022 #9 Skrevet 12. september 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Nei, det føler jeg meg sikker på at de ikke gjør. Ikke fordi jeg er godtroende og naiv, men fordi mine er gamere som er på rommet sitt omtrent hele tiden (bortsett fra akkurat når de er på skolen). Anonymkode: 95ab3...c60 Det var datteren til en venn av meg også. Gamet døgnet rundt når hun ikke var på skolen eller på jobb. En helg dro han bort og kom hjem litt for tidlig, og hele huset luktet hasj fordi hun hadde bakt muffins, den luringen. Det er veldig utbredt i akkurat gamermiljøet, men ikke for at jeg tror du har feil ang dine da. Kom bare på den episoden..
Anonym bruker Skrevet 12. september 2022 #10 Skrevet 12. september 2022 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Nei, det føler jeg meg sikker på at de ikke gjør. Ikke fordi jeg er godtroende og naiv, men fordi mine er gamere som er på rommet sitt omtrent hele tiden (bortsett fra akkurat når de er på skolen). Anonymkode: 95ab3...c60 Du vet at det er en del gamere som doper seg for å holde seg våken og kvikk på tider av døgnet som folk fra andre deler av verden spiller? Nå er det vel helst koffein de tar da, men det er ikke så uvanlig at de også tar andre ting. Men da er de nok litt eldre og har flyttet ut av barnerommet hos mor.... Anonymkode: 386d3...464
Anonym bruker Skrevet 12. september 2022 #11 Skrevet 12. september 2022 NotNaomi skrev (3 minutter siden): Det var datteren til en venn av meg også. Gamet døgnet rundt når hun ikke var på skolen eller på jobb. En helg dro han bort og kom hjem litt for tidlig, og hele huset luktet hasj fordi hun hadde bakt muffins, den luringen. Det er veldig utbredt i akkurat gamermiljøet, men ikke for at jeg tror du har feil ang dine da. Kom bare på den episoden.. For all del, men her føler jeg meg veldig trygg, altså. De er rett og slett ikke typen i det hele tatt noen av dem. Eldste hadde en periode da han var 16 år da han prøvde ut alkohol, men han synes det var så ekkelt å miste seg selv at han ikke en gang drikker lenger (er snart 20 år nå), er veldig anti-rus. Nest eldste har lett asbergers og følger alle regler til punkt og prikke, det ville ikke en gang falle ham inn å bryte noen regler her. Anonymkode: 95ab3...c60
Anonym bruker Skrevet 12. september 2022 #12 Skrevet 12. september 2022 NotNaomi skrev (23 minutter siden): Vet ene sønnen min har gjort det. Han sa ikke til meg, men det trengte han ikke heller for det skjønte jeg lett. Det er en stor fordel å ha levd et utagerende liv selv en gang når det kommer til slike ting. Nytter ikke å skjule så mye, men det trenger de igrunnen ikke heller. Det er ikke farlig å fortelle meg ting. Ja du vet oss viljesterke som er på opsjon mot foreldre vi klarer oss vi! Bedre enn de lydige som ikke Tørr å utfordre grensene. Anonymkode: 93105...dcc
Anonym bruker Skrevet 12. september 2022 #13 Skrevet 12. september 2022 NotNaomi skrev (10 minutter siden): Det var datteren til en venn av meg også. Gamet døgnet rundt når hun ikke var på skolen eller på jobb. En helg dro han bort og kom hjem litt for tidlig, og hele huset luktet hasj fordi hun hadde bakt muffins, den luringen. Det er veldig utbredt i akkurat gamermiljøet, men ikke for at jeg tror du har feil ang dine da. Kom bare på den episoden.. Jeg har vært mammas bekymring siden jeg begynte å gå. Men det har gått fint med meg, selvom hun satt alle kvelden urolig . Anonymkode: 93105...dcc
Gjest NotNaomi Skrevet 12. september 2022 #14 Skrevet 12. september 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Ja du vet oss viljesterke som er på opsjon mot foreldre vi klarer oss vi! Bedre enn de lydige som ikke Tørr å utfordre grensene. Anonymkode: 93105...dcc Tja.. Det er absolutt fordeler å dra nytte av som litt rebell. Tror vel også de mer lydige klarer seg, men jeg ville blitt mistenksom om ungdom aldri brøt noen regler. De fleste gjør nok det i større eller mindre grad, men ja, det er fordeler ved å være i opposisjon...
Anonym bruker Skrevet 12. september 2022 #15 Skrevet 12. september 2022 Nei, han drikker også sjelden alkohol og går sjelden på fest. Men vet at han røyker hasj innimellom med kamerater. Han er 19 år og er gamer. Anonymkode: fe4a4...d06
Anonym bruker Skrevet 12. september 2022 #16 Skrevet 12. september 2022 NotNaomi skrev (10 minutter siden): Tja.. Det er absolutt fordeler å dra nytte av som litt rebell. Tror vel også de mer lydige klarer seg, men jeg ville blitt mistenksom om ungdom aldri brøt noen regler. De fleste gjør nok det i større eller mindre grad, men ja, det er fordeler ved å være i opposisjon... jeg dro til en annen by med faren mitt sitt bankkort en gang i sinne. Koste meg maks og tok konsekvensen av det når jeg kom hjem , eller dvs hentet med en leid bil😂 Lærte å aldri gjøre det igjen! Husker på alle ting som gøy og kjipt når det ikke gikk helt som planen! Men alt i alt troe jeg denne tiden har formet meg som menneske i dag. Anonymkode: 93105...dcc
Gjest NotNaomi Skrevet 12. september 2022 #17 Skrevet 12. september 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): jeg dro til en annen by med faren mitt sitt bankkort en gang i sinne. Koste meg maks og tok konsekvensen av det når jeg kom hjem , eller dvs hentet med en leid bil😂 Lærte å aldri gjøre det igjen! Husker på alle ting som gøy og kjipt når det ikke gikk helt som planen! Men alt i alt troe jeg denne tiden har formet meg som menneske i dag. Anonymkode: 93105...dcc 🙂 stakk av jeg også da jeg var 14 år. Med ei venninne, midt i skoletiden. Så fant vi ut at vi skulle haike, og en bil stoppet. Dessverre for oss var det politi i sivil. Ble kjørt hjem til døra gitt... Har nok lært av både det ene og det andre! 🙂
Anonym bruker Skrevet 12. september 2022 #18 Skrevet 12. september 2022 Anonym bruker skrev (58 minutter siden): Yngste er for ung, mener jeg. Anonymkode: 07252...57a Den kunne lett misforstås 😅 Jeg bare, jøss, dette var liberalt selv for meg 😂😂 Anonymkode: 6c470...955
Anonym bruker Skrevet 12. september 2022 #19 Skrevet 12. september 2022 NotNaomi skrev (10 minutter siden): 🙂 stakk av jeg også da jeg var 14 år. Med ei venninne, midt i skoletiden. Så fant vi ut at vi skulle haike, og en bil stoppet. Dessverre for oss var det politi i sivil. Ble kjørt hjem til døra gitt... Har nok lært av både det ene og det andre! 🙂 😂👌 Anonymkode: 93105...dcc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå