Gå til innhold

Selskapsleker gutter 11 år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger litt tips! Vi skal snart ha 11-årsdag med Pepsi Max -tema for guttungen. Han har en utviklingsforstyrrelse som setter ham tilbake ca 3 år på mange områder. Det er derfor litt vanskelig å vite hva andre gutter synes er barnslig. Og det må være noe opplegg da dette er 12 veldig aktive gutter. For mye frilek gjør at bursdagsbarnet selv faller gjennom.. så det er ikke så lett..

Foreløpig har vi tenkt kaste ball på Pepsi Max-bokser og gjett hvor mange korker som er i Pepsi Max-flasken. Men jeg føler vi burde ha en lek til? Kanskje to? Noen forslag? 

Hva gjør dere andre for å få tiden til å gå, uten at de river ned huset eller begynner å slåss?

Anonymkode: 36e6d...f81

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å være ærlig tror jeg en konkurranse på pc, spillkonsoll gir bedre deltakelse.. 

Bilspill etc 

Anonymkode: 55e9c...172

Skrevet

En bursdag jeg hadde her hadde egentlig fotballtema, med noen seigmennspillere på kaken og seigmenn i en skål ved siden av, også hadde jeg satt de stående seigmennene på kaken opp med sånne coctail-spyd.

Det ble en slager, jeg måtte hente posen med spyd og flere seigmenn. Ungene satt ved bordet og lekte i lange tider, med seigmenn som da "sloss" med spydene og "mistet" både armer og bein inn i munnen på eieren. Men det var jo en veldig spontan lek da, som gikk i det uendelige.

Min erfaring er at tegning på duk også fenger guttene, har du ensfarget papirduk og noen farger på bordet så kan de sitte og lage tegninger og kruseduller lenge.

Anonymkode: 34087...2ee

Skrevet

Google minute to win it😊

Anonymkode: 71d71...76d

Skrevet

Kahoot, gjerne med lag, pleier å være veldig gøy. Da kan spørsmålene tilpasses også. Og bingo, av alle ting, har overraskende ofte falt i smak. Hva med pinjata?

Anonymkode: 211dc...59f

Skrevet

Hadde en gang god erfaring med stolleken og at de som røk ut, etter tur, fikk godtepose. 

De med sterkt konkurranseinstinkt var glade for å fortsette stolleken og de som ikke brydde seg så mye var veldig fornøyde med å få godteposen....

Anonymkode: 88972...d03

Skrevet
Anonym bruker skrev (59 minutter siden):

Trenger litt tips! Vi skal snart ha 11-årsdag med Pepsi Max -tema for guttungen. Han har en utviklingsforstyrrelse som setter ham tilbake ca 3 år på mange områder. Det er derfor litt vanskelig å vite hva andre gutter synes er barnslig. Og det må være noe opplegg da dette er 12 veldig aktive gutter. For mye frilek gjør at bursdagsbarnet selv faller gjennom.. så det er ikke så lett..

Foreløpig har vi tenkt kaste ball på Pepsi Max-bokser og gjett hvor mange korker som er i Pepsi Max-flasken. Men jeg føler vi burde ha en lek til? Kanskje to? Noen forslag? 

Hva gjør dere andre for å få tiden til å gå, uten at de river ned huset eller begynner å slåss?

De fleste 11 åringer synes vel organisert aktiviteter er barnslig. Hva med filmkveld? 

Anonymkode: 92157...877

Skrevet
Anonym bruker skrev (49 minutter siden):

De fleste 11 åringer synes vel organisert aktiviteter er barnslig. Hva med filmkveld? 

Anonymkode: 92157...877

Skjønner poenget ditt.. men film en hel kveld treffer dessverre ikke bursdagsbarnet. Han må jo også ha det gøy. Men tenker at noe sånt kan trekkes frem til nød da.

Skrevet

Vi hadde en konkuransebursdag i 7. klasse der vi hadde ulike poster som lagene måtte gjennom, husker ikke alt men noe var

blande to typer snoper som måtte sorteres på tid

gaffet sammen to halvannenliters flasker, de var fylt med kuler (samme type snop som forrige oppgave). dette mått ristes ned i flasken under, vi hadde 2 slike

førstemann til 100 skritt på skritttelleren, den kunne viftes, hoppes med, løpes med!

cupstacking

blåse en kule over raskest mulig

dette syns de fleste var gøy, såvidt de rakk kake... dette var en klasse som fungerte dårlig men her ble mobiler langt vekk, og gjengene splittet.

Anonymkode: 03b80...24e

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Vi hadde en konkuransebursdag i 7. klasse der vi hadde ulike poster som lagene måtte gjennom, husker ikke alt men noe var

blande to typer snoper som måtte sorteres på tid

gaffet sammen to halvannenliters flasker, de var fylt med kuler (samme type snop som forrige oppgave). dette mått ristes ned i flasken under, vi hadde 2 slike

førstemann til 100 skritt på skritttelleren, den kunne viftes, hoppes med, løpes med!

cupstacking

blåse en kule over raskest mulig

dette syns de fleste var gøy, såvidt de rakk kake... dette var en klasse som fungerte dårlig men her ble mobiler langt vekk, og gjengene splittet.

Anonymkode: 03b80...24e

Takk for gode tips 🤗

Skrevet

Hva med blindtest? Bind for øynene og to glass. Det ene er pepsimax og den andre er cola zero. Så må de gjette hvilken som er pepsimax 

Anonymkode: 26f17...dac

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hva med blindtest? Bind for øynene og to glass. Det ene er pepsimax og den andre er cola zero. Så må de gjette hvilken som er pepsimax 

Anonymkode: 26f17...dac

God idé 🤗 takk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...