Gå til innhold

Jeg er skikkelig forelsket i han, men

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Åh nei dere har rett. Jeg er ikke klar for dette. Jeg må la han gå. 😢

Anonymkode: cfba0...912

Det tror jeg at du gjør rett i. Vær litt klokere enn de som hopper inn i forhold og håper det går bra. Her er det tross at tre barn. Det skal noe til. Ett er krevende nok. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Jeg er redd for oppgaven. At den blir for stor. At de ikke liker meg. 

Anonymkode: cfba0...912

Da bør du kjenne på hvorfor du føler det slik, tror jeg. Kanskje du skal prøve å snakke med noen om dette, kanskje en fagperson?

Det er positivt at du er oppriktig på dette, at du vurderer dette, tar oppgaven på alvor! Det sier mye bra om deg som person som er positivt. Hvis du kjenner at dette er noe du ikke tror du vil greie, og at du ikke vil takle fire-fem barn om du og han får et-to selv, da tenker jeg det er en ærlig sak. Og da er det eneste riktige å ikke gå inn i et samboerforhold med ham.

Hvis du generelt "bare" er redd for relasjonen til barna og merarbeid det fører med seg med flere barn, men ellers er positiv til barn generelt og ønsker å bli kjent med hans barn fordi de er en del av ham - da er det større sjanse for at du/dere kan finne ut av det.

Snakk med en utenforstående, gjerne en fagperson, en som har kunnskap/erfaring til å hjelpe deg å finne ut av hva du føler rundt dette og om det er noe å gjøre eller ikke og ev. hvordan du kan gjøre ting.

Det er voksent av deg å ta oppgaven på alvor!

Anonymkode: 0ab4f...da4

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Hvorfor vil du ikke være stemor?

Jeg kunne aldri blitt sammen med noe som ikke ønsket å være del av mine barns liv.

Anonymkode: a7286...215

Det er noe HELT annet å være stemor enn å være stefar (og jeg er ikke stemor selv, men har sett det gjennom venner og bekjente). En stemor har SKYHØYE og til dels motstridende krav rettet mot seg (i farens øyne skal du helst være en ny mamma som gjør alt det mammaer gjør - avlaste han på alle mulige måter, i morens øyne skal du helst skygge banen, men så klart bidra der hun mener du skal bidra, i alle andres øyne skal du stort sett bare være veldig, veldig perfekt), en stefar kan bare være ok snill mot barna, og om han en gang i blant kjører dem på trening eller innemellom ser poden spille fotballkamp så er han bare en HEEELT FANTASTSK stefar, og mor skal leve i evig takknemlighet og ydmykhet over at hun kunne finne en sånn kjemperessurs til seg selv og sine barn.

Anonymkode: 02c6e...3af

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...