Gå til innhold

Jeg er skikkelig forelsket i han, men

Anbefalte innlegg

Skrevet

han har tre barn og jeg tror ikke jeg klarer å være stemor. Ikke tror jeg de vil ha meg som stemor heller. Men han er så fantastisk på alle måter, han forguder meg og vil gjøre alt for meg. Han er villig til å flytte til byen min for meg. 
What to do??! 

Anonymkode: cfba0...912

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du glemmer han. Å ikke ville være stemor vil bli trøbbel for alle, aller mest deg. 

Anonymkode: 7f326...c5a

Skrevet

Skal han ta med seg barna til deg, da? Eller er han bunnslam som flytter fra barna?

Uansett så må du jo kutte han ut. 

Anonymkode: cd183...7e7

Skrevet

Hvorfor vil du ikke være stemor?

Jeg kunne aldri blitt sammen med noe som ikke ønsket å være del av mine barns liv.

Anonymkode: a7286...215

Skrevet

Hva med å være særboere.

I alle mine år som enslig mor, så har ikke jeg ønsket å bo med noen. Kan gjerne ha kjæreste, men vil ikke bo sammen med han.

Anonymkode: 06268...4fa

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Skal han ta med seg barna til deg, da? Eller er han bunnslam som flytter fra barna?

Uansett så må du jo kutte han ut. 

Han har barna halvparten av tida og ønsker å bo nærmere meg. Hvorfor kaller du han bunnslam? Du vet ingenting om han. Hvorfor må jeg uansett kutte han ut?

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Hvorfor vil du ikke være stemor?

Jeg kunne aldri blitt sammen med noe som ikke ønsket å være del av mine barns liv.

Jeg vet ikke. Det virker så overveldende å få tre barn i fanget, bokstavelig talt. Skremmende tanke bare.

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Han har barna halvparten av tida og ønsker å bo nærmere meg. Hvorfor kaller du han bunnslam? Du vet ingenting om han. Hvorfor må jeg uansett kutte han ut?

Nærmere deg og lenger fra barna og deres nettverk? Jepp, bunnslam. 

Du vil ikke være stemor og han har barna halve tiden, da må du kutte han ut. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Jeg vet ikke. Det virker så overveldende å få tre barn i fanget, bokstavelig talt. Skremmende tanke bare.

Har du barn selv (siden du er på et foreldreforum)?

Har dere vært kjærester lenge?

Hva med å gi det litt tid?

Skrevet

Dropp ham. Så lenge du ikke vil være stemor, ikke greier å forestille deg å forholde deg til at han har tre barn, så kan dette aldri gå bra.

Han er trebarnspappa, du kan ikke velge bort det faktum at han er pappa!

Anonymkode: 0ab4f...da4

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Har du barn selv (siden du er på et foreldreforum)?

Har dere vært kjærester lenge?

Hva med å gi det litt tid?

Nei, men jeg ønsker meg.

Nei, bare et halvt års tid.

Joda, men jeg er redd jeg skaper falske forhåpninger til noe som ikke kan fungere når jeg sliter sånn med det faktum at han har tre barn. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Er det ganske nytt? Har du møtt barna? Det er sikkert overveldende, særlig når det er nytt og hvis du ikke kjenner barna. Du trenger jo ikke å få dem i fanget, ikke med en gang i hvertfall. Hva med å gi det litt tid, treffe barna og bli litt kjent og se? Dere kan jo være kjærester uten å flytte sammen og da trenger dere ikke å involvere dere så mye i hverandres barn, i hvertfall i begynnelsen? Elsker du han og ønsker å leve sammen med han så er barna hans en del av pakken som hører med.

Anonymkode: 15741...368

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Nei, men jeg ønsker meg.

Nei, bare et halvt års tid.

Joda, men jeg er redd jeg skaper falske forhåpninger til noe som ikke kan fungere når jeg sliter sånn med det faktum at han har tre barn. 

Skal du gå inn i et fast forhold med ham og få barn med ham, da må du være villig til å se på hans barn som en like stor og viktig og naturlig del av familien som det barnet dere ev. får sammen.

Hvis du ikke kan gjøre det, da finner du en annen mann uten barn.

Skrevet

Når man blir sammen med en som har barn fra før, må men alltid være forberedt på å bli nr.3 i hans liv. Barna nr.1 barnas mor nr.2 og du nr.3. 

Anonymkode: 17651...f1d

Skrevet

Hvordan skal han fortsette å ha ungene sine halve tiden om han flytter til deg da? Er jo mer riktig om du flytter til ham når du ikke engang har egne barn? 

Anonymkode: a4c9f...636

Skrevet

Velger du å bli sammen med noen med barn, så velger du å bli sammen med hele pakken. Mann og barn. Du blir aldri mamma, men du blir er utrolig viktig person i livet deres, og må være forberedt på å ta «morsrollen» i samarbeid med bio mor og far. 

Er du ikke klar for det, så skygger du banen! 

og du- barn merker så veldig godt at de bor med noen som ikke er der 100% for dem, eller enda verre, ikke liker dem…

Anonymkode: 8cff2...a22

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Men kommer han til å ha barna 50% hvis han flytter til byen din, det høres ut som om det er litt unna der han bor nå`?

Anonymkode: 3670d...2c1

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Men kommer han til å ha barna 50% hvis han flytter til byen din, det høres ut som om det er litt unna der han bor nå`?

Ja. Og så kjører han de på skolen. Det er ikke kjempe langt unna, 40 minutter ca. 

Skrevet

Vil du være sammen med en mann som prioriterer en kjæreste foran barna sine da? Har du barn? Hvordan tror du han får det om han da skal se dine barn hele tiden mens han ikke ser sine? Enten må du venne til å være stemor, eller du må droppe det. 

Anonymkode: 05287...829

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Når man blir sammen med en som har barn fra før, må men alltid være forberedt på å bli nr.3 i hans liv. Barna nr.1 barnas mor nr.2 og du nr.3. 

Anonymkode: 17651...f1d

Dette er jo bare tull. Man graderer ikke mennesker i livet sitt på den måten. Har man barn så vil de alltid være de viktigste i livet, og det som dominerer livet på de fleste områder. Men selvfølgelig er det stunder da en kjæreste blir prioritert først, og det at vedkommende blir tatt hensyn til først. Barn skal ikke tenke at de alltid er førsteprioritet uansett. Er barna sin uke hos den ene forelderen og den andre har planlagt en helg med kjæresten, så er det ikke riktig at barna kommer "bare" fordi de har lyst. Er det noe spesielt som har skjedd, ja. Under normale omstendigheter nei. Det blir akkurat som foreldre som bor sammen. Har de planlagt en helg på tur sammen og har fikset barnepass, så drar de på den turen om ikke noe spesielt oppstår med barna. Det kan være flere slike eksempler. 

Hvorfor er mor til barna "nr 2"?? Hun har da ingenting med farens nye liv og forhold å gjøre.

Når det er sagt, så blir man ikke sammen med en far med tre barn når man ikke vil bli stemor og når man tror barna heller ikke vil. Det er også rimelig spesielt av en far å ville flytte etter seks måneder for å komme nærmere kjæresten. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Ja. Og så kjører han de på skolen. Det er ikke kjempe langt unna, 40 minutter ca. 

Da burde du heller flytte til han sin by, for det at han skal kjøre barna til andre byen kommer til å fungere dårlig etterhvert. Regner med at barna ikke er så store enda, for når de blir større, så kmmer avstanden til å bli et større problem. Og hvis du er helt i mot å være stemor, så kommer det aldri til å fungere at barna bor hos dere 50%, da får dere være særboere.

Skrevet
Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Dette er en ordning som vil fungere en stund for dere voksne.

Men barna må ofre venner og aktiviteter de ukene de er hos far, hvis far (og du) ikke er villig til å kjøre skytteltrafikk frem og tilbake. Hvis dere så skulle få barn selv - er du villig til å fortsette å kjøre så mye frem og tilbake for at hans barn skal få opprettholde sitt nettverk?

Det er ikke bare å kjøre til/fra skolen, det vil bli langt mer kjøring til/fra venner og aktiviteter og bursdager m.m.

Hvordan tror du det går om du er sliten etter å ha fått eget barn, når far må bruke det meste av ettermiddagene/kveldene for å kjøre på barna?

Om dette skal fungere så må du være innstilt på å sette hans barn like høyt som du vil sette potensielt eget barn. Og siden det er du som er uten barn så er det du som bør flytte til ham, ikke motsatt!

Hvis han er villig til å flytte såpass langt unna og slik ta fra egne barn deres nettverk annenhver uke - da ser du malen for hvordan han kan komme til å behandle deg og ev. felles barn dere kan komme til å få...

Du må flytte. Og du må akseptere og se på hans barn som en del av ham og den familien du og han ev. skaper.

Det virker ikke som om du er klar for å bli stemor, og da bør du heller ikke få barn med denne mannen!

Skrevet

Åh nei dere har rett. Jeg er ikke klar for dette. Jeg må la han gå. 😢

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Åh nei dere har rett. Jeg er ikke klar for dette. Jeg må la han gå. 😢

Om du ikke er klar og ikke ønsker å være en god stemor for hans barn, da bør du la ham gå, for alles del, både din egen, hans barn og hans del.

Alternativt kan du jobbe med deg selv og egne holdninger til det å være stemor, jobbe med ham i parterapi for å sammen finne ut av forventninger og hvordan løse ting. Avhengig av hvor stor din aversjon mot å være stemor er, om det bare er at du føler det er overveldende, eller om det stikker dypere slik at du aldri vil se på hans barn som en fullverdig del av din og hans familie, likestilt med barn dere ev. får sammen. Men uansett er det du som bør flytte til ham.

Skrevet

Om du ikke er klar og ikke ønsker å være en god stemor for hans barn, da bør du la ham gå, for alles del, både din egen, hans barn og hans del.

Alternativt kan du jobbe med deg selv og egne holdninger til det å være stemor, jobbe med ham i parterapi for å sammen finne ut av forventninger og hvordan løse ting. Avhengig av hvor stor din aversjon mot å være stemor er, om det bare er at du føler det er overveldende, eller om det stikker dypere slik at du aldri vil se på hans barn som en fullverdig del av din og hans familie, likestilt med barn dere ev. får sammen. Men uansett er det du som bør flytte til ham.

Jeg er redd for oppgaven. At den blir for stor. At de ikke liker meg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...