Gå til innhold

Låne internett av naboen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er i to uker uten internett hjemme, da jeg er midt mellom bytting av leverandør, og datoen jeg fikk for montør ble forskjøvet med to uker. Jeg har en nabo. En jeg bare sier hei til i gangen, men aldri vært noe krøll. Er det innafor å spørre henne om jeg kan låne internettet hennes i to uker, mot en betaling på ca 4-500 kr? Eneste grunnen til at jeg ikke bare kan bruke mobildata er at småen i hus har all skoleopplegg på pc, og jeg får ikke koblet hennes pc opp mot min 4g. 

Vil ikke spørre hvis det er helt på bærtur å høre 😅

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det synes jeg godt du kan hvis dere har en ok tone ellers. Det vil jo ikke gjøre noe for henne så lenge dere ikke er på hele tiden så alt blir tregt. Prøv, du :) - jeg ville sagt ja.

Anonymkode: 58cf3...0b5

Skrevet

Jeg ville også sagt ja, og ikke ønsket betaling. I tilfelle naboen ikke vil ha betalt kan du jo kjøpe noe god kaffe og sjokolade el.l. og si tusen takk for lånet, når du får eget nett og er ferdig å låne hennes. 

Anonymkode: 6738e...f50

Skrevet

Det hadde jeg lånt vekk gratis. Koster ikke 400 for 2 uker

Anonymkode: ee548...231

Skrevet

Forutsetter at naboen er nokså oppgående datateknisk og klarer å bytte passord når lånet er over. Mange der ute som synes det er uoverkommelig.

Anonymkode: 8fa6d...399

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Forutsetter at naboen er nokså oppgående datateknisk og klarer å bytte passord når lånet er over. Mange der ute som synes det er uoverkommelig.

Anonymkode: 8fa6d...399

Men må man bytte passord? Jeg gir bort passordet til nettet vårt til alle besøkende som ber om det, nabobarn, familie, venner, kollegaer, naboer osv, både hjemme og på hytta. Har ikke kjent behov for å bytte passord. Burde man bytte hver gang noen har brukt nettet vårt?🫣
HI får jo eget nett og kobler seg av det lånte nettet etter et par uker? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Men må man bytte passord? Jeg gir bort passordet til nettet vårt til alle besøkende som ber om det, nabobarn, familie, venner, kollegaer, naboer osv, både hjemme og på hytta. Har ikke kjent behov for å bytte passord. Burde man bytte hver gang noen har brukt nettet vårt?🫣
HI får jo eget nett og kobler seg av det lånte nettet etter et par uker? 

https://www.online.no/bredband/slik-setter-du-opp-gjestenett-hjemme/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...