Anonym bruker Skrevet 12. september 2022 #26 Skrevet 12. september 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Nå er jeg nysgjerrig på hva du tenker selv om dette hi, tipper dere er familie A? Anonymkode: fb85d...d32 Selvfølgelig er vi A. 😅 Jeg tok det som en selvfølge at B skulle gjøre mest, men de tok det som en selvfølge at "far i huset" hjalp til en dag, sammen med meg, mannen og to tenåringer. Siden har det ikke passet for dem, mens vi har brukt to kvelder til. De forventer seriøst at de bare skal være med å ordne med den veden som skal i deres vedskjul, mens jeg og mannen må være med nåde på vår ved og deres siden de ikke kjører traktor eller er bekvem med de andre maskinene. Jeg ble sur. Anonymkode: 1dbf7...62c
Anonym bruker Skrevet 12. september 2022 #27 Skrevet 12. september 2022 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Selvfølgelig er vi A. 😅 Jeg tok det som en selvfølge at B skulle gjøre mest, men de tok det som en selvfølge at "far i huset" hjalp til en dag, sammen med meg, mannen og to tenåringer. Siden har det ikke passet for dem, mens vi har brukt to kvelder til. De forventer seriøst at de bare skal være med å ordne med den veden som skal i deres vedskjul, mens jeg og mannen må være med nåde på vår ved og deres siden de ikke kjører traktor eller er bekvem med de andre maskinene. Jeg ble sur. Anonymkode: 1dbf7...62c At de ikke er bekvem med traktor eller de andre maskinene har jeg veldig stor forståelse for, men at de står for alt annet hadde jeg forventet når de får gratis ved. Anonymkode: fb85d...d32
Anonym bruker Skrevet 12. september 2022 #28 Skrevet 12. september 2022 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Selvfølgelig er vi A. 😅 Jeg tok det som en selvfølge at B skulle gjøre mest, men de tok det som en selvfølge at "far i huset" hjalp til en dag, sammen med meg, mannen og to tenåringer. Siden har det ikke passet for dem, mens vi har brukt to kvelder til. De forventer seriøst at de bare skal være med å ordne med den veden som skal i deres vedskjul, mens jeg og mannen må være med nåde på vår ved og deres siden de ikke kjører traktor eller er bekvem med de andre maskinene. Jeg ble sur. Anonymkode: 1dbf7...62c Da synes jeg helt ærlig at dere bør ta betalt for veden, siden de ikke har vært villig til en gang jobbe for den og forventer å få alt servert til eget vedskjul. Spesielt siden dere heller ikke er gode venner eller nær familie. En slik holdning viser dessverre at dette er folk som utnytter andre, og har de først begynt så vil de trolig bare fortsette. Vet om noen i lignende situasjon, der dro naboen året etter sammen med egne venner og forsynte seg av skogen siden de ikke skulle få gratisved lenger. Snakk med dem, forklar hvor mye jobb dette er, selv om dette er deres egen skog, utgifter og slitasje på maskiner dere har - og hva dere kunne solgt samme mengde (som familie B trenger) ved for. Da får de seg forhåpentligvis en vekker... Jeg mer eller mindre fikk gratis ved av et vennepar med gård der jeg bodde før. Men betalte en minimal, symbolsk sum, fikk den levert på pall helt inn i garasjen. Men der var vi venner. Og når de året etter fikk en akutt krise midt i onna året etter, da var det stilte jeg selvfølgelig opp de to ettermiddagene og kveldene som måtte til for å redde årets avling. Men bekjente som forventer å få ting gratis og levert på døra uten å bidra selv - nei, der hadde jeg satt ned foten! Anonymkode: 9c7f7...4a4
Anonym bruker Skrevet 12. september 2022 #29 Skrevet 12. september 2022 Anonym bruker skrev (38 minutter siden): Selvfølgelig er vi A. 😅 Jeg tok det som en selvfølge at B skulle gjøre mest, men de tok det som en selvfølge at "far i huset" hjalp til en dag, sammen med meg, mannen og to tenåringer. Siden har det ikke passet for dem, mens vi har brukt to kvelder til. De forventer seriøst at de bare skal være med å ordne med den veden som skal i deres vedskjul, mens jeg og mannen må være med nåde på vår ved og deres siden de ikke kjører traktor eller er bekvem med de andre maskinene. Jeg ble sur. Anonymkode: 1dbf7...62c Da hadde de ikke fått gratis ved av meg. De forventer gratis ved, gratis verktøy og at andre skal legge ned arbeidstimer i deres vedstabel, men ikke andre veien? Hvorfor i alle dager får de lov til dette? Anonymkode: f8978...c94
Anonym bruker Skrevet 12. september 2022 #30 Skrevet 12. september 2022 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Det stod "Hvilket arbeid?", som da tydelig impliserer at det ikke er noe arbeid. Anonymkode: c9652...e9e Nei. Det er et spørsmål om hvilket arbeid de skal gjøre. Altså det som maskinene ikke gjør. Anonymkode: 6b0ac...fc9
Anonym bruker Skrevet 12. september 2022 #31 Skrevet 12. september 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Selvfølgelig er vi A. 😅 Jeg tok det som en selvfølge at B skulle gjøre mest, men de tok det som en selvfølge at "far i huset" hjalp til en dag, sammen med meg, mannen og to tenåringer. Siden har det ikke passet for dem, mens vi har brukt to kvelder til. De forventer seriøst at de bare skal være med å ordne med den veden som skal i deres vedskjul, mens jeg og mannen må være med nåde på vår ved og deres siden de ikke kjører traktor eller er bekvem med de andre maskinene. Jeg ble sur. Anonymkode: 1dbf7...62c Da tar dere lærdom av dette. Dere har blitt utnyttet og det lar dere ikke skje igjen. Neste gang dere vil være snille setter dere klare krav for den stillheten på forhånd, enten at de jobber for det selv eller betaler dere for å gjøre det. Greit at dere ikke tjener på en sånn tjeneste, men dere skal ikke tape heller.. Anonymkode: e7a37...564
Anonym bruker Skrevet 12. september 2022 #32 Skrevet 12. september 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Selvfølgelig er vi A. 😅 Jeg tok det som en selvfølge at B skulle gjøre mest, men de tok det som en selvfølge at "far i huset" hjalp til en dag, sammen med meg, mannen og to tenåringer. Siden har det ikke passet for dem, mens vi har brukt to kvelder til. De forventer seriøst at de bare skal være med å ordne med den veden som skal i deres vedskjul, mens jeg og mannen må være med nåde på vår ved og deres siden de ikke kjører traktor eller er bekvem med de andre maskinene. Jeg ble sur. Anonymkode: 1dbf7...62c Hadde jeg vært dere så hadde jeg da ordnet ved til oss selv først. Hvis de da ikke kan bidra flere kvelder blir det ikke ved på de. Anonymkode: 90832...5b6
Anonym bruker Skrevet 12. september 2022 #33 Skrevet 12. september 2022 Jeg hadde gitt dem veden, men sagt tydelig at neste år får de kjøpe ved hvis de ønsker ved fra dere, da det har blitt mye mer arbeid for dere enn forventet. Typisk utnyttere de der.. Anonymkode: 24cc1...83c
Anonym bruker Skrevet 12. september 2022 #34 Skrevet 12. september 2022 Jeg synes ærlig talt at det er litt rart å ikke avklare hvem som skal gjøre hva, og hva dere forventer, med folk som er kun bekjente. Anonymkode: fb85d...d32
Anonym bruker Skrevet 12. september 2022 #35 Skrevet 12. september 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg synes ærlig talt at det er litt rart å ikke avklare hvem som skal gjøre hva, og hva dere forventer, med folk som er kun bekjente. Anonymkode: fb85d...d32 Du synes ikke det er rart at folk forventer at andre skal jobbe og stille utstyr for at de skal få gratis ved? Det er i hvert fall rart!!!! Anonymkode: f8978...c94
Anonym bruker Skrevet 14. september 2022 #36 Skrevet 14. september 2022 Anonym bruker skrev (På 12.9.2022 den 22.12): Du synes ikke det er rart at folk forventer at andre skal jobbe og stille utstyr for at de skal få gratis ved? Det er i hvert fall rart!!!! Anonymkode: f8978...c94 At du ikke klarer å lese hva jeg har skrevet før du påstår ting er i hvert fall rart. Anonymkode: fb85d...d32
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå