Gå til innhold

Partnerskap utført av eldre mennesker.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når de er over 70 år og begår partnerdrap,-hva er din umiddelbare tanke da? 

Anonymkode: 80e22...2f7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Overskriften er feil. Det skulle stå partnerdrap.

Skrevet

At det var da leit? eller hva prøver du å få fram?

Anonymkode: 2c54b...704

Skrevet

Partnerdrap blir ikke begått av normalt friske mennesker, uansett om de er 30 eller 70 år.

Så jeg tenker det ligger psykisk sykdom bak.

Anonymkode: b360f...71d

Skrevet

Da kan det jo være sykdom. Min far ble dement, og han gikk fra og være verdens snilleste mann, til en som var sint og ble voldelig. 

Anonymkode: 70472...3bd

Skrevet

La oss si at sykdom er utelukket. De blir arrestert og dømt. Hi

Skrevet

Men hva lurer du på? Kanskje de har EN utløsende årsak. Kanskje de har førti år med gnag. Kanskje de tenker nå eller aldri.

Anonymkode: 2c54b...704

Skrevet

At de er dritt lei -humoristisk sett.

Ellers er det like tragisk som andre partnerdrap 

Anonymkode: 7acd4...f27

Skrevet

Hva skal man tenke om det da? Drap er jo aldri en bra løsning uansett alder. 

Hva vil du egentlig fremt til her?

Anonymkode: bf007...d51

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Man blir arrestert og dømt selv om man ikke er "helt frisk mentalt" altså. Folk med normale sjelsevner dreper ikke.

Man kan bli sint, sjalu osv, men man dreper ikke. Da er man skadet mentalt, uansett hvor gammel man er.

Anonymkode: b360f...71d

Skrevet

Jeg vet om et tilfelle der mannen var kreftsyk og kona dement. Han visste at han ikke ville leve lenge, og at kona da ville havne på sykehjem. Han valgte derfor å gi kona såpass masse smertestillende at hun døde hjemme i sengen sammen med han. Når han var sikker på at hun var død, skrev han et brev til sønnen der han forklarte alt sammen før han selv tok en overdose. Så, ja, det kan være mange grunner bak noe slikt.

Anonymkode: b95ee...966

Skrevet

Jeg lurer også på hva du egentlig vil frem til, HI? Kan du ikke forklare litt mer hva du vil frem til?

Anonymkode: f38da...c25

Skrevet

Partnerskap blant eldre mennesker er ganske sjeldne, er de ikke? Og enda sjeldnere at det ikke er psykisk sykdom med i bildet? (Man kan være ganske psykisk syk, og likevel være strafferettslig tilregnelig, så det er ikke alltid vi hører så mye om det.)

Med under 30 drap i Norge i året i snitt kan jeg ikke se for meg at det er særlig mange slike drap over en 10-årsperiode.

I de få tilfellene hvor det faktisk forekommer spørs det vel  om det er lik årsak. 

Anonymkode: 3ad9e...8ef

Skrevet

Jeg er jo helt tydelig på hva jeg vil frem til. Jeg vil vite hva dere umiddelbart tenker når dere hører om eldre som utfører partnerskap. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Partnerskap blant eldre mennesker er ganske sjeldne, er de ikke? Og enda sjeldnere at det ikke er psykisk sykdom med i bildet? (Man kan være ganske psykisk syk, og likevel være strafferettslig tilregnelig, så det er ikke alltid vi hører så mye om det.)

Med under 30 drap i Norge i året i snitt kan jeg ikke se for meg at det er særlig mange slike drap over en 10-årsperiode.

I de få tilfellene hvor det faktisk forekommer spørs det vel  om det er lik årsak. 

*Partnerdrap. (Samme autocorrect som HI). 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er jo helt tydelig på hva jeg vil frem til. Jeg vil vite hva dere umiddelbart tenker når dere hører om eldre som utfører partnerskap. 

Partnerdrap. Hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

De kan bli fremstilt for varetektsfengsling. Ikke gitt at de blir arrestert.

Etter en tid kommer rettssaken opp, den blir dømt eller frikjent, de sitter i fengsel noen år, eller til de dør, eller de blir sendt på psykriatisk klinikk eller de blir sendt hjem. 

Anonymkode: 7acd4...f27

Skrevet (endret)

Jeg tenker at den stakkars kvinnen har levd lenge med psykisk eller fysisk vold, gitt at de har vært gift eller sammen i mange år. Eller omvendt, at mannen har levd med det, hvis det er kvinnen som utfører drapet. 

Endret av NotNaomi
Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Det mest umiddelbare er at dette er et par som må ha hatt store problemer i altfor mange år, og trolig burde gått fra hverandre for mange, mange år siden.

Men utover det har det ingen hensikt å spekulere, fordi det er få slike drap som skjer i Norge og at ulike personer vil kunne ha vidt forskjellige grunner for sine handlinger.

Hva tror du selv?

Anonymkode: f38da...c25

Skrevet
Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Tenker man annerledes enn om det er yngre mennesker? Det gjør ikke jeg, så mitt svar blir at jeg tenker «så fælt»! 

Anonymkode: bf007...d51

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...