Gå til innhold

Sitron marmelade

mamma til adhd gutt<3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte med meg et glass av dette hjem fra Italia. Glasset stod sammen med de lokale ostene i butikken og var sikkert et forslag om noe som passet til dem. Jeg tenkte ikke videre over det og nå lurer jeg på om noen har et godt forslag til bruk her i Norge. Gode oster som kunne passe til? Tenker i hovedsak til ostefat/tapas her. Noen som bruker sitron marmelade her til noe mat? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nam! Ingen anelse, men dette vil jeg også vite.

Har du prøvd å lage marmelade selv?

Skrevet

Kan ikke egentlig tenke meg det til ost, men det hørtes ut som akkurat det jeg ønsket meg nå til den siste halve skiven til søndagsfrokosten!

Jeg har laget marmelade selv, men aldri av kun sitron. Jeg elsker sitron så det må jeg prøve!

Skrevet

Du kan sikkert bruke den son smakstilsettning i sitronkake eller i en dressing, for eksempel til couscous eller quinoa.

Anonymkode: 9d4dc...00a

Skrevet
sug lut skrev (17 minutter siden):

Nam! Ingen anelse, men dette vil jeg også vite.

Har du prøvd å lage marmelade selv?

Jeg har lagd av appelsiner sammen med bestemor for mange år siden, ikke mer enn det.   Vurderer å kontakte butikken altså … hehe… den stod sammen med de lokale ostene som sagt , men der kommer jeg nok like langt. Mulig den blir pålegg på godt stekt toast😊

Skrevet
amandine skrev (13 minutter siden):

Kan ikke egentlig tenke meg det til ost, men det hørtes ut som akkurat det jeg ønsket meg nå til den siste halve skiven til søndagsfrokosten!

Jeg har laget marmelade selv, men aldri av kun sitron. Jeg elsker sitron så det må jeg prøve!

Mulig den går til skiva ja😊. Høres egentlig ikke ut som tilbehør til ost nei… den stod midt i ostedisken sammen med fiken, blodappelsin og aprikos marmelade. 

Skrevet
mamma til adhd gutt&lt;3 skrev (1 minutt siden):

Jeg har lagd av appelsiner sammen med bestemor for mange år siden, ikke mer enn det.   Vurderer å kontakte butikken altså … hehe… den stod sammen med de lokale ostene som sagt , men der kommer jeg nok like langt. Mulig den blir pålegg på godt stekt toast😊

Hva slags oster da? Myke, harde, blåmugg? Jeg tenker også at det er litt vanskelig å tenke seg den med ost, men kanskje en skikkelig mild bløt brie?

Man må prøve seg fram tror jeg. I går testet jeg hjemmelaget solbærsyltetly med en chevre og de ble så gode venner at begge forsvant.

Skrevet
sug lut skrev (1 minutt siden):

Hva slags oster da? Myke, harde, blåmugg? Jeg tenker også at det er litt vanskelig å tenke seg den med ost, men kanskje en skikkelig mild bløt brie?

Man må prøve seg fram tror jeg. I går testet jeg hjemmelaget solbærsyltetly med en chevre og de ble så gode venner at begge forsvant.

Myke tenker jeg nok det var. Bare grabbet med meg den i farten jeg🤪. Tenker nok den er god i en sitron marengs sak i grunn, men slikt holder jeg meg unna😀. Må nok lese meg opp litt før jeg åpner glasset. 

Skrevet

Velg mer salt type ost, da salt og søtt er en bra kombinasjon. Blåmuggost er også veldig godt til søtt og vice versa. Syrlig mat kan også fint passe til bittert. Ville prøvd å bruke den til en kyllingrett også, for kylling er godt med syrlige smaker. 

Skrevet
NotNaomi skrev (4 minutter siden):

Velg mer salt type ost, da salt og søtt er en bra kombinasjon. Blåmuggost er også veldig godt til søtt og vice versa. Syrlig mat kan også fint passe til bittert. Ville prøvd å bruke den til en kyllingrett også, for kylling er godt med syrlige smaker. 

Takk for forslag😊 mulig jeg kan bruke den til helstekt kylling.

Skrevet

Veldig godt til croissanter! Og på rista brød. Sikkert godt på pavlova også, jeg bruker gjerne lemoncurd på pavlova. Vil tro sitronmarmelade er godt til scones også. 

Skrevet

Harde oster som f.eks Manchego ville jeg prøvd den på. 

Hva med å teste den på pannekaker? Vi pleier å ha sukker og sitron som tilbehør (har alltid en slags buffet med noe for alle når vi har det) 

Skrevet
frk Nilsen skrev (8 minutter siden):

Harde oster som f.eks Manchego ville jeg prøvd den på. 

Hva med å teste den på pannekaker? Vi pleier å ha sukker og sitron som tilbehør (har alltid en slags buffet med noe for alle når vi har det) 

Hvorfor spiser vi ikke alltid hos deg? Nam!

Skrevet
sug lut skrev (9 minutter siden):

Hvorfor spiser vi ikke alltid hos deg? Nam!

Har alltid en ledig plass ved bordet til deg 

Skrevet
frk Nilsen skrev (24 minutter siden):

Har alltid en ledig plass ved bordet til deg 

🙋‍♀️Meg meg meg!

Skrevet
amandine skrev (2 minutter siden):

🙋‍♀️Meg meg meg!

Har alltids plass til flere 😘

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...