Gå til innhold

Vannkoker på hotellrom, bruker dere den? (inspirert av denne vaskemaskintråden)

Anbefalte innlegg

Skrevet

For noen år siden hadde jeg en jobb hvor jeg var mye ute og reiste, typisk 1-3 reiser på 1-3 overnattinger hver i måneden.

I den perioden så jeg en undersøkelse hvor det var overraskende mange som brukte vannkokeren på hotellrom til å vaske truser og sokker siden de hadde tatt med seg for få på reisen. Siden den gangen har jeg ALDRI brukt den.

Bruker dere vannkokeren på hotellrom til å lage te/kaffe/lignende, og har dere brukt den til å vaske truser og sokker?

Anonymkode: eef0d...b92

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

For noen år siden hadde jeg en jobb hvor jeg var mye ute og reiste, typisk 1-3 reiser på 1-3 overnattinger hver i måneden.

I den perioden så jeg en undersøkelse hvor det var overraskende mange som brukte vannkokeren på hotellrom til å vaske truser og sokker siden de hadde tatt med seg for få på reisen. Siden den gangen har jeg ALDRI brukt den.

Bruker dere vannkokeren på hotellrom til å lage te/kaffe/lignende, og har dere brukt den til å vaske truser og sokker?

Anonymkode: eef0d...b92

Nei. Tar ikke sjansen 

Anonymkode: e1b4b...ad9

Skrevet

Jeg tror jeg har brukt vannkoker på hotell én gang. Men det var på et kjent spahotell, så antar at folk hadde med seg truser dit (håper jeg... og hvis ikke overlevde jeg likevel ;) ).

Men har vurdert å bruke vannkoker noen andre ganger på hotell, og så latt det være uten at jeg helt kunne forklare for meg selv hvorfor jeg valgte å la være når jeg faktisk hadde lyst på te... kanskje instinktet mitt forsøkte å fortelle meg noe de gangene ;)

Men nå innser jeg hvorfor en del har med seg egne slike minivannkokere når de skal bo på hotell...

Anonymkode: da8c1...8be

Skrevet

Hell, no! 

Anonymkode: 3780e...82e

Skrevet

Eh, jeg har brukt den en del, men skal slutte.

Men hvordan i alle dager bruker noen disse til å vaske noe i? De er jo bittesmå. Og hvorfor? Alle hotellrom har jo vask med varmtvannskran, det må da være mye enklere å bruke den?

Anonymkode: 4f4a6...fb9

Skrevet

Ja, den bruker jeg, men koker opp vann noen ganger før jeg bruker den. 

Anonymkode: c5723...a85

Skrevet

Jepp, den bruker jeg alltid. Lever enda og kommer derfor til å fortsette med det. Kjekt med kaffe på rommet :)

Skrevet

Ja, det gjør jeg.

Anonymkode: 9880d...96f

Skrevet

Jeg lager meg aldri kaffe på rommet, men hvem kommer på å putte klesplagg oppi der? Det har jeg problemer med å skjønne at kan stemme, faktisk. 

Anonymkode: 7e5f7...b49

Skrevet

Mannen bruker den ofte til å lage kaffe, men ikke jeg.

Anonymkode: 79d62...174

Skrevet

Aldri. Te eller kaffe kan jeg drikke andre steder. Jeg ser alltid oppi, og har til gode å se en ren og ordentlig vannkoker. 

Anonymkode: b5099...106

Skrevet

Jeg drikker ikke te eller kaffe

Men mannen bruket dem. Koker ooo vann, heller ut, og bruker neste runde. Ingenting som lever oppi der da, uansett hva den er brukt til før.

Anonymkode: db96d...eae

Skrevet

Ja, jeg bruker den. Aldri tenkt at det er ekkelt og aldri blitt syk etterpå. Kommer til å fortsette å bruke også. 

Skrevet

Ok, jeg kommer nok fortsatt til å bruke dem. Bare skyller ekstra godt først.

Jeg klarer fortsatt ikke så se for meg hvordan de eventuelt brukes. Hjemme har vi en stor toliters vannkoker. Jeg studerte den nøye i dag morges, men tror ikke jeg skulle klart å få mer en et par sokker oppi der  og så skulle man fått dem ut igjen. Det virker ikke så veldig praktisk akkurat. 

Anonymkode: 4f4a6...fb9

Skrevet

Ja, den bruker jeg. Så langt har det gått aldeles utmerket. De vannkokerne som er på hotellrom gjerne små, og hvem i all verden koker sokker og undertøy? Langt mindre en av gangen?

Skrevet

Har faktisk ikkje brukt etter at eg vart fortalt at kinesarar gjerne vaskar trusa i vasskokaren.

Eg trur ikkje det er så utbredt at risikoen er stor for å ende opp med ein kombinert tekokar og vaskemaskin på rommet, men tanken er ekkel.

Skrevet

Jeg velger jo å tro at de fleste mennesker er helt ok, og forlater vannkokeren som de ønsker å finne den...

Det finnes sikkert mennesker som tisser i vannkokeren bare fordi de får en syk glede av å gjøre sånt mot andre mennesker, men det kan da ikke være mange av dem?

Satser på at de ikke har hatt mitt hotellrom før meg ;)

Anonymkode: db96d...eae

Skrevet

Jeg har aldri brukt vannkoker på hotell , men aldri tenkt tanken at noen vasker truser eller sokker oppi der, hvorfor i alle dager, er vel lettere å bare skylle trusene i vasken da, trenger vel ikke 100 grader for å bli rent. 

Anonymkode: f0bd8...3ab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...