Gå til innhold

Brød lagd i stekepanne.

Anbefalte innlegg

Skrevet

1 beger youghurt 

2 dl varmt vann 

4 dl hvetemel

2 ts bakepulver

1 ts salt

Bland alt godt i rekkefølgen over, ha i et par ss olivenolje over den ferdige deigen og elt inn. Kna deigen litt før du deler den i ca 10 deler. Legg delene på et brett/et fat med plast over, og ta ut delene og kjevle dem ut til flate runde brød. Stek i stekepannen ca 15 min på middels varme, men snu dem ofte! De vil "blåse seg opp" sånn at det blir luft inni. Når de er ferdige pensles de med olje. 

Her skal de serveres til lammegryte senere ( brødene smaker best helt ferske ) De kan fint være til frokost osv også. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
NotNaomi skrev (7 minutter siden):

1 beger youghurt 

2 dl varmt vann 

4 dl hvetemel

2 ts bakepulver

1 ts salt

Bland alt godt i rekkefølgen over, ha i et par ss olivenolje over den ferdige deigen og elt inn. Kna deigen litt før du deler den i ca 10 deler. Legg delene på et brett/et fat med plast over, og ta ut delene og kjevle dem ut til flate runde brød. Stek i stekepannen ca 15 min på middels varme, men snu dem ofte! De vil "blåse seg opp" sånn at det blir luft inni. Når de er ferdige pensles de med olje. 

Her skal de serveres til lammegryte senere ( brødene smaker best helt ferske ) De kan fint være til frokost osv også. 

Nam. Er det pitabrød?

Anonymkode: 3f416...5fa

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Nam. Er det pitabrød?

Anonymkode: 3f416...5fa

Ja de er gode. Nei, jeg tror ikke at det er youghurt i pitabrød 😊

Skrevet

Naan brød😎

Anonymkode: 1efeb...453

Skrevet
NotNaomi skrev (3 timer siden):

1 beger youghurt 

2 dl varmt vann 

4 dl hvetemel

2 ts bakepulver

1 ts salt

Også kalt naan brød. 

Anonymkode: f4446...0da

Skrevet

Topp med koriander og hvitløk, så blir det tipp topp nanbrød :D

Anonymkode: 15d3f...33b

Skrevet

Et beger - hvor stort? Takk for oppskrift! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Topp med koriander og hvitløk, så blir det tipp topp nanbrød :D

Anonymkode: 15d3f...33b

Ja, det blir vel ganske likt da ja..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...